fridasf Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Har et skjerf jeg gjerne skulle ha farget svart. Er det noen her som har noen tips til fremgangsmåte? Skjerfet er ganske dyrt (Acne) så vil gjerne ha en sikker metode som ikke gir så mye skjolder. På forhånd takk!
fridasf Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2013 Hva slags fiber er skjerfet laget av? På merkelappen står det 100% virgin wool, ingenting mer
fridasf Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2013 og at det er dry clean som vel betyr at det ikke kan vaskes?
PecanPie Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Det burde gå bra og farge det, sånn med tanke på fiber. Om den vil ta til seg mye farge vet jeg ikke, siden skjerfet er ganske mørkt fra før av. Hvis alternativet er å ikke bruke skjerfet igjen er det jo bare å prøve. Ull kan vaskes på høy temperatur, helt opp mot kokepunktet, men da må det ikke beveges noe særlig. Ull tover ved kombinasjonen vann, varme og bevegelse. Jeg vil tippe du kan bruke de fleste tekstilfarger som kan farge ull, søk på nettet og les pakningsvedlegg.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Bruk konditorfarge fra wilton. Kjøpes på jernia. Kok opp vann, og legg skjerfet oppi vann med masse farge. Ikke rør så veldig mye. La det ligge å trekke en times tid. Har gjort det på ulltøy mange ganger, funker som bare det! men bruk nok farge. De siste plaggene jeg skulle farge svart ble grønnaktig pga for lite farge. Anonym poster: 0b17058e422f52f137db7513add04835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå