Gjest Erja Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Har dere forsikring på hundene deres? Vurderer å kutte ut forsikringen på hunden min da jeg er litt irritert på Agria som hele tiden setter nye reservasjoner for forsikringen. Så snart hunden er til behandling for en plage hos veterinær så får jeg en anmerkning ved betaling av neste premie hvor det står at de stiller reservasjon for akkurat disse plagene. Hva skal man egentlig med kjæledyrsforsikring? Min hund er gammel og veterinæren har sagt at han aldri mer må legges i narkose. Hva skal jeg da med en dyr forsikring?
Gjest Gaea Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har det ja, overtok bare forsikringen da jeg overtok hunden. Aner ikke hva veterinærbesøk for hund kan koste (om det er noe som krever flere behandlinger/operasjon o.l.), men tenker det er greit å ha. Har Agria for hesten min, og hadde endt opp med å betale rundt 50.000 i løpet av det siste året uten forsikringen, men ble vel rundt 10 i stedet - så jeg er glad for forsikringen.
Gjest Spiderpig Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har forsikring ja, og var veldig glad for det når jeg fikk en regning på 55.000kr. Men jeg har ikke Agira og det kommer jeg aldri til å ha heller. Forsikringene "utløper" når hunden kommer over en viss alder, og etter det ikke noe vits med forsikring. Hvorfor har veterinæren sagt at hunden aldri må i narkose? Hva hvis den brekker foten, eller blir påkjørt? Eller vil den ikke tåle narkosen? Hvis hunden er gammel og Agira ikke dekker det du trenger at de dekker ville jeg droppet forsikringen MEN jeg ville satt en sum på en konto hver mnd som en hundekonto, hvis det skulle skje noe. Skjer det ikke noe så har du plutselig penger til en evt ny hund, eller noe annet, når hunden ikke er mer.
Gjest Erja Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Jeg har forsikring ja, og var veldig glad for det når jeg fikk en regning på 55.000kr. Men jeg har ikke Agira og det kommer jeg aldri til å ha heller. Forsikringene "utløper" når hunden kommer over en viss alder, og etter det ikke noe vits med forsikring. Hvorfor har veterinæren sagt at hunden aldri må i narkose? Hva hvis den brekker foten, eller blir påkjørt? Eller vil den ikke tåle narkosen? Hvis hunden er gammel og Agira ikke dekker det du trenger at de dekker ville jeg droppet forsikringen MEN jeg ville satt en sum på en konto hver mnd som en hundekonto, hvis det skulle skje noe. Skjer det ikke noe så har du plutselig penger til en evt ny hund, eller noe annet, når hunden ikke er mer. Den skal ikke mer i narkose pga alder og at den fikk alvorlige komplikasjoner sist den ble operert. Brukte If til hunden tidligere, men gikk over til Agria etter to operasjoner - det var If som anbefalte meg Agria den gang. Imidlertid synes jeg forsikring i Agria virker som mer og mer bortkasta penger. De utgiftene jeg har hatt med hunden min kommer alt inn under de plagene som Agria har reservert seg mot. Vi har stødig og god økonomi og har aldri hatt problemer med veterinærutgifter til hunden. Har ham til kontroll med vaksine hvert år. Dersom noe alvorlig skulle skje ham nå så vil avlivning være det beste og eneste løsningen - men håper selvsagt å få ha ham hos oss noen år til enda. (måtte fjerne et ikke som hadde kommet seg inn i en setning og endret hele meningen ) Endret 5. februar 2013 av Erja
Gjest Surrehodet Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Jeg kommer til å ha forsikring på pelsen min så lenge forsikringsselskapet tillater det. Bare å fikse en pote om han trør på ett glassskår er dyrere enn ett års forsikringspremie. Men om Agira reserverer seg mot de "kroniske" plagene til hunden burde du kutte dem og heller opprette en "hundekonto" som ble anbefalt tidligere.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Agria forsikrer livet ut. Det finnes nå nye former for narkose som er svært milde og fungerer bra på gamle hunder. Min hund er snart fjorten, har en hjertefeil og greier og klarte fint en stor operasjon med denne narkosen. Anonym poster: ecc11bfb4b6ca40d0409aacfc99efa3b
Gjest Erja Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Agria forsikrer livet ut. Det finnes nå nye former for narkose som er svært milde og fungerer bra på gamle hunder. Min hund er snart fjorten, har en hjertefeil og greier og klarte fint en stor operasjon med denne narkosen. Anonym poster: ecc11bfb4b6ca40d0409aacfc99efa3b Takk for info om ny narkose :-) Grunnen til at de ikke vil legge ham i narkose mer at han allerede har vært gjennom to store operasjoner og fikk alvorlige komplikasjoner siste gang. Fikk henvisning til spesialist sist og det var han som sa at han ikke bør opereres igjen - han sa faktisk at kirurgisk inngrep er uaktuelt. Nå har jeg sagt opp forsikringen - ser ikke nødvendigheten av å betale tre tusen kroner i året for ingenting. Har aldri opplevd å få igjen penger hos Agria for de har hele tiden funnet måter å reservere seg mot utbetaling - det er ihvertfall min erfaring.
Sugerøret Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 Agria forsikrer livet ut. Det finnes nå nye former for narkose som er svært milde og fungerer bra på gamle hunder. Min hund er snart fjorten, har en hjertefeil og greier og klarte fint en stor operasjon med denne narkosen. Anonym poster: ecc11bfb4b6ca40d0409aacfc99efa3b Jøss er du helt sikker? Agria sa til meg at forsikringen gikk ut da hunden fyller 10år Selvsagt har jeg forsikring på hunden.Galskap å ikke ha det mener jeg Bruker Gjensidige
HvittHus Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Jøss er du helt sikker? Agria sa til meg at forsikringen gikk ut da hunden fyller 10år Selvsagt har jeg forsikring på hunden.Galskap å ikke ha det mener jeg Bruker Gjensidige Ja dette stemmer. Så lenge hunden er forsikret før den fyller 6(7?), har den forsikring ut livet. Men forsikringssummen minsker for hvert år. http://www.agria.no/...vilkar-hund.pdf Forsikringsbeløpet er 30 000 kroner eller 45 000 kroner per forsikringsår. Hvilket forsikringsbeløp du har valgt, fremgår av ditt forsikringsbrev. Forsikringsbeløpet senkes med 5 000 kroner årlig ved hovedforfallsdagen fra og med det kalenderåret dyret blir sju år. Hvis du har valgt 30 000 kroner blir forsikringsbeløpet aldri lavere enn 10 000 kroner. Hvis du har valgt 45 000 kroner blir forsikringsbeløpet ikke lavere enn 25 000 kroner. Forsikringsbeløpet er den høyeste erstatningen du kan få fra forsikringen. Hvert forsikringsår bærer sin egen kostnad. Endret 5. februar 2013 av zellica 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #10 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har Agria forsikring, og er kjempefornøyd med dem. Har en hund som de første årene har vært mye til veterniær, for det ene og det andre. Alltid betalt kun egenandel, resten dekte Agria. Og sånn er det den dag idag. Storfornøyd med dem og kommer alltid til å ha hunden min forsikret der. Anonym poster: f697dad55e7b2b3c8e376e5279d6266e 1
Gjest Erja Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har Agria forsikring, og er kjempefornøyd med dem. Har en hund som de første årene har vært mye til veterniær, for det ene og det andre. Alltid betalt kun egenandel, resten dekte Agria. Og sånn er det den dag idag. Storfornøyd med dem og kommer alltid til å ha hunden min forsikret der. Anonym poster: f697dad55e7b2b3c8e376e5279d6266e Kun egenandel? Men først må du har kommet opp i en viss sum for den samme type lidelse?
Gjest Erja Skrevet 5. februar 2013 #12 Skrevet 5. februar 2013 Jøss er du helt sikker? Agria sa til meg at forsikringen gikk ut da hunden fyller 10år Selvsagt har jeg forsikring på hunden. Galskap å ikke ha det mener jeg Bruker Gjensidige Jo, dersom du har en ung frisk hund så ville jeg valgt forsikring videre. Men ikke så lenge hunden er eldre og forsikringsselskapet reserverer seg mot en rekke lidelser og selvsagt akkurat de lidelsene hunden har. Ser absolutt ingen grunn til at jeg skal betale mer penger til Agria nå.
Sugerøret Skrevet 5. februar 2013 #13 Skrevet 5. februar 2013 Ja dette stemmer. Så lenge hunden er forsikret før den fyller 6(7?), har den forsikring ut livet. Men forsikringssummen minsker for hvert år. http://www.agria.no/...vilkar-hund.pdf Forsikringsbeløpet er 30 000 kroner eller 45 000 kroner per forsikringsår. Hvilket forsikringsbeløp du har valgt, fremgår av ditt forsikringsbrev. Forsikringsbeløpet senkes med 5 000 kroner årlig ved hovedforfallsdagen fra og med det kalenderåret dyret blir sju år. Hvis du har valgt 30 000 kroner blir forsikringsbeløpet aldri lavere enn 10 000 kroner. Hvis du har valgt 45 000 kroner blir forsikringsbeløpet ikke lavere enn 25 000 kroner. Forsikringsbeløpet er den høyeste erstatningen du kan få fra forsikringen. Hvert forsikringsår bærer sin egen kostnad. da har jeg lest igjennom og det jeg har forstått er at de fleste forsikringene stopper året hunden fyller 10år Det gjelder : agria liv : stopper ved 10års alder D.2 Når gjelder forsikringen Forsikringen fornyes ikke ved hovedforfall det kalenderåret hunden fyller 10 år. E Agria Elite Bruksverdiforsikring Forsikringen fornyes ikke ved hovedforfall det kalenderåret hunden fyller 8 år. J Agria Ulykke Liv Forsikringen fornyes ikke ved hovedforfall det kalenderåret hunden fyller 10år Gjensidiges forsikring stopper også på 10år. Jeg ringt litt rundt,derfor synes jeg det var rart at Agria sier 10år til meg pr.telefon .
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #14 Skrevet 5. februar 2013 Det vi snakker om her er veterinærforskring, ikke bruksverdi- eller livsforsikring. Anonym poster: ecc11bfb4b6ca40d0409aacfc99efa3b
HvittHus Skrevet 5. februar 2013 #15 Skrevet 5. februar 2013 da har jeg lest igjennom og det jeg har forstått er at de fleste forsikringene stopper året hunden fyller 10år Det gjelder : agria liv : stopper ved 10års alder D.2 Når gjelder forsikringen Forsikringen fornyes ikke ved hovedforfall det kalenderåret hunden fyller 10 år. E Agria Elite Bruksverdiforsikring Forsikringen fornyes ikke ved hovedforfall det kalenderåret hunden fyller 8 år. J Agria Ulykke Liv Forsikringen fornyes ikke ved hovedforfall det kalenderåret hunden fyller 10år Gjensidiges forsikring stopper også på 10år. Jeg ringt litt rundt,derfor synes jeg det var rart at Agria sier 10år til meg pr.telefon . Du har rett i at disse forsikringene stopper ved fylte 10, men i denne tråden snakker vi vel om veterinærforsikring?? Og den varer livet ut, men med de betingelsene som skrevet over.
Sugerøret Skrevet 5. februar 2013 #16 Skrevet 5. februar 2013 Mulig jeg har rota med pdf'en men uansett sa agria 10år pr.telefon. Ikke rart en blir forvirra
MalloryK Skrevet 5. februar 2013 #17 Skrevet 5. februar 2013 Vi har Agria, og har aldri hatt problemer med de. De har vel dekket for rundt 100 000 kr for oss. Han er forsikret livet ut, men etter at han ble 10 så gikk summen ned. Nå er han vel forsikret for 25 000 i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå