Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen jeg giftet meg med er skilt,hans eks kone har nå flyttet ut av huset de eide,hun har fått sin del og nå har mannen min overtatt huset.han vil at jeg skal flytte inn der,og dette huset betyr mye for han,fordi han arvet det etter foreldrene sine.han har mange minner og følser forbundet med dette huset.Husets tilstand er meget dårlig.Han vil jeg skal flytte inn der,mens jeg kjenner mye ubehag og stress når jeg går inn i dette huset.den er veldig mørkt og dyster,og alle tankene om at han har hatt et liv med en annen dame der gjør at jeg blir uvel.før så sa han at han kunne pusse opp alt kaste alt det gamle,bare jeg flytter inn vi har et barn sammen også.da ble jeg villig til å flytte inn,men nå sier han at han kan ta litt og litt av oppussingen.jeg føler meg litt lurt.han visste om mine følelser og nå når jeg har sagt opp kontrakten på leiligheten jeg leier sier han at han ikke har råd til å pusse opp alt.

Jeg derimot sliter med angst og depresjon og astma og badet lukter masse fukt.jeg kommer til å bli dårlig vil slite enda mer med depresjonene i den trange og mørke og gamle huset hans.

Han har en budsjett på 160 000kr og bad 3soverom1stue og kjøkken han burde ta.

Kan dere se over min situasjon og gi meg noe veiledning og gode råd hva jeg burde gjøre?

Anonym poster: 8b15ed3405bed1317ef1cdaebc2c5fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en gøy situasjon, men jeg synes du må legge bort de vanskelige følelsene og innse at han er sammen med deg, ikke exen.

Det er også både dyrt og tidkrevende å pusse opp, jeg skjønner godt at han ikke vil ta alt på en gang.

• Liker 1
Skrevet

Hva får DU lov til å gjøre av oppussing?

Vi bor også et sted hvor min eks og jeg bodde før. Vi har gjort noen grep med maling og tapet, samt nytt gulv i et par rom. Vi har brukt rundt 70000 tenker jeg, og dette inkluderer møbler. Det ser ut som en helt annen bolig, og eksen min er simpelthen malt ut.

Skrevet

Prøv å snakk med han om hvordan du føler.. Man skal jo begge være lykkelig i sitt eget hjem :)

Skrevet

Jeg ville tatt soverommet først, ny seng!!! :fnise:

Etter det høres det som at badet burde tas, behøver ikke bli dyrt, hvis man bruker hodet. Reste ville jeg tatt etter hvert, men litt maling på alle vegger før jeg flyttet inn hadde jeg gjort for å få følelsen av det er "mitt".

Skrevet (endret)

Jeg ville tatt soverommet først, ny seng!!! :fnise:

Etter det høres det som at badet burde tas, behøver ikke bli dyrt, hvis man bruker hodet. Reste ville jeg tatt etter hvert, men litt maling på alle vegger før jeg flyttet inn hadde jeg gjort for å få følelsen av det er "mitt".

Nå var det ikke fliser på badet her vi bor, men våtromstapet. Var veldig greit, som en midlertidig løsning, å hive ut badekaret, male tapeten og sette inn kabinett.

Ny seng er også et MUST!

Endret av Sobril
Skrevet

Hvis du føler at ting går feil vei og at du ble lurt, så kan du jo høre med huseier om han har funnet noen andre leiende. Mulig du kan fortsette å leie der, til du har sortert ut hva du vil.

Å bli syk på grunn av et usundt hus kan ødelegge helsen din fullstendig. Dette må både du og han ta på alvor. Om det er fukt ut fra badet kan det bli både dyrt og tidkrevende å pusse opp.

Videre støtter jeg forslaget om å male alt som males kan.

Jeg forstår godt at du er skeptisk. Ville ikke likt en slik situasjon selv. En ting er alle minnene etter eksen som henger i huset, værre er det om huset er helseskadelig.

Og heller ikke positivt når mannen bakker ut av det han har lovet så snart han føler at han "har" deg.

Skrevet

Og en annen ting... Vi bruker ikke samme soverom som min eks og jeg gjorde.

Skrevet

Takk for alle svar.jeg tror han er enig om å pusseopp stuen,kjøkken et soverom til ungen og badet,det er det viktigeste resten kan vi pusse opp når vi har bedre råd.Det blir en stor stue jeg og gubben kan ha sovesofa i stuen.og kjøkkenet har vi kjøpt for etårs utsatt betaling.Rive noen vegger mellom stuen og kjøkkenet kan jeg gjøre selv, har såpass forustrasjon og sinne i meg at veggen vil være nede i noen timer og gratis terapi for meg.he he.takk igjen jeg føler meg ikke særlig urimelig ovenfor han lenger,glad for noen forstår meg.

Anonym poster: 8b15ed3405bed1317ef1cdaebc2c5fb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...