Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

I typisk slankeånd leter jeg etter bryllupskake i mangfoldige etasjer med masse sukker. :rolleyes:

Jeg tenkte jeg skulle lage den selv, men har verken lyst eller evner til å få det til så vi må nok bestille den fra noen. Men er det kun disse kakene med hvit marsipan som kan stables rett oppå hverandre - eller går det fint med vanlig marsipan?

Kan vi ha hvilken som helst kake med slik hvit over...

Og sist men ikke minst er det noen som har noen forslag til bryllupskake som er litt frisk og god, slik at vi heller kan servere marsipankake ved siden av. :)

Vær så snill ikke vær så kritiske til at jeg ikke klarer å lage en kake i 14etg med masse pynt og stæsj dagen før vi skal gifte oss. Sist men ikke minst er det noen kakebakere i Grenland så er det bare å skrike ut. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi valgte bort marsipan, vi hadde ikke marsipankake i det hele tatt. :) Vi hadde sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant utenpå. Veldig godt. ;) Kaken var stablet oppå hverandre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Hei!

En i familien min er konditor (i grenland) og han fortalte at disse kakene som står oppå hverandre i amerikansk stil er vanskelig å få til med den type kake man er vandt med her i Norge. De blir for tunge pga kremen og fyllet så da må man gå for en lettere og tørrere kake med mindre glasur og fyll mellom lagene :)

Jeg var i brullyp i sommer og da var det så mange forskjellige kaker å velge mellom så bryllupskaken ble bare for bildenes skyld. Det var en helt vanlig marsipankake og var fin og se på, mens de virkelig gode smakene lå i de andre kakene rundt bordet.

Anonym poster: 6072a99b858353aaf15042f5724fe65e

Skrevet

Hei! Mulig det er vanskelig teknisk, det vet jeg lite om. Men de fleste bakere tilbyr dette. Så det senest i en baker hansen katalog.

Hei!

En i familien min er konditor (i grenland) og han fortalte at disse kakene som står oppå hverandre i amerikansk stil er vanskelig å få til med den type kake man er vandt med her i Norge. De blir for tunge pga kremen og fyllet så da må man gå for en lettere og tørrere kake med mindre glasur og fyll mellom lagene :)

Jeg var i brullyp i sommer og da var det så mange forskjellige kaker å velge mellom så bryllupskaken ble bare for bildenes skyld. Det var en helt vanlig marsipankake og var fin og se på, mens de virkelig gode smakene lå i de andre kakene rundt bordet.

Anonym poster: 6072a99b858353aaf15042f5724fe65e

Anonym poster: 3c76ae6693103384c3f33c1db18a6fb0

Skrevet

Vi hadde sjokoladekake med moccakrem utenpå, så den MÅ jo ikke ha hvitt lokk eller noe!

Ostekake er det jo stadig flere som har. Og et vennepar av oss hadde oreokake, siden de begge er glade i det!

Dere har frihet til å ha akkurat den kaken dere vil ha. Og så er det jo alltids mulig å ha sånn hvit fondant eller hva det nå enn heter utenpå, som gjør at den allikevel blir hvit om du helst vil ha det :)

Skrevet

Nei, jeg vil helst ha vanlig marsipan dersom det er en marsipankake vi skal ha. Synes den hvite er litt hard.

Dette er min drømmekake utseendemessig. Enkel, delikat og ren. Ikke så vanvittig stor. Pyntet med ekte roser. :)

de5167d34fb87c8212365dc350a9703b.jpg

Skrevet

Håper du får noe i den duren, den var nydelig :rodmer:

Vi hadde ikke tenkt så mye rundt det annet enn at vi hadde gitt beskjed til konditoriet en stund i forveien om at vi ønsket å bestille kake fra dem. Så stakk vi innom fem-seks dager før (som vi fikk beskjed om da vi "bestilte") og fikk kikke litt på hva de hadde gjort før og snakket med sjefskonditoren der. Vi snakket om smaker vi likte og hva vi så for oss, og så justerte hun det til det som var mulig utifra hennes evner og utstyr og kom med litt forslag. Kaka ble kjempesaftig og god og noe helt spesielt! :)

Skrevet

Jeg var i et bryllup for 5-6 år siden nå hvor de hadde bringebærmousse kaken fra baker hansen! Jeg lengter faktisk litt etter den kaka enda. Den ser ikke så veldig bryllupskake ut, men gud hvir god den var! Ingen tvil om at det blir en liggnende kake hos meg en gang :)

Skrevet

Jeg mener pappa har snakket varmt om en kake som var utypisk som bryllupskake, en frisk og deilig sak med masse bær. Synes de ser kjempegode ut! Kanskje noe pasjonsfrukt eller som du og flere nevner med bringebær. Blir jo noe annet enn disse tunge kremkakene.

Men vi må jo ha en marsipankake også, om bare til pynt. Oreokake tror jeg blir altfor mektig for min smak. :)

Skrevet

vi har vært og smakt på pasjonsfruktmousse-kake et par steder, kan virkelig anbefales. Særlig når folk faktisk har spist middag først (selv om det går litt tid mellom middag og kake), så er det mye bedre med noe frisk og litt lett enn sånn oversøtt og tungt kliss. ...selv om det er godt det og :lol:

Skrevet

Vi valgte bort marsipan, vi hadde ikke marsipankake i det hele tatt. :) Vi hadde sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant utenpå. Veldig godt. ;) Kaken var stablet oppå hverandre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Nå har jeg sett kaken din - og det er jo en sånn jeg vil ha! Liten og elegant! Nydelig var den!

Skrevet

Likte denne også jeg. Har ikke tenkt på engang at det skal være en kake etter vår smak, bare den kjedelige marsipankaka. :fnise:

multicultural-urban-wedding036.jpg

Skrevet

Du kan fint stable alle typer kaker oppå hverandre om du har det rette utstyret. MMF - eller det du kaller hvit marsipan er ikke noe hardere enn vanlig marsipan, det er kun smak og farge som skiller de to. MMF er hvitere, og lettere å jobbe med, men det er stort sett smak som avgjør hvilken av de to folk foretrekker.

Du kan stable to kaker ved p putte stikkere ned i den første kaken og legge kake nummer to oppå. Jeg har gjort dette mange ganger, du kan bruke egne stikkere, eller du kan klippe sugerør i to og stikke nedi kake nummer en før du legger kake to oppå.

Da jeg giftet meg første gang lagde jeg tre etasjes marsipankake dagen før bryllupet, helt alene. Det var galskap. Jeg var utslitt og syns ikke det var noe kos i det hele tatt. Sånn gjør jeg ALDRI igjen, så det skal du overhodet ikke tenke på at du skal ha noe dårlig samvittighet for!

Vi skal bestille kake, og vår skal være helt enkel i flere etasjer med bringebærmousse, marsipantrekk og roser. :)

Skrevet

Så jeg kan ha en moussekake med sånn stivt utenpå? - passjonsfruktkake med et lag hardt oppå slik at den blir som den øverst feks?

Skrevet

ja, bare du har nok stikkere under kake nummer to - og kake to står på et skikkelig plateunderlag - så kan jeg ikke skjønne hvorfor det skulle være umulig :)

Skrevet (endret)

du kan jo gjøre det, men det vil (i mine subjektive øyne) bety at man ofrer noe av smaken for utseende. Men det er jo opp til dere å vurdere hva dere og gjestene deres synes er viktig og ikke så viktig. :) (Jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av sånt.)

Endret av Pingting
Skrevet

Jeg anbefaler deg uansett å bestille ferdig kake et sted, og da kan du høre med dem der hva de er villige til å ta sjansen på å lage til deg. Jeg har laget etasjekake mange ganger og det meste er mulig å få til. Men lag for all del ikke kaken selv.

Skrevet

Det viktigste for meg er at den ikke ser falsk ut og smaker bedre enn den ser ut.

Og den pasjonskaken det er bilde av ser jo ikke ut som den har noe over seg? Det er det hvite jeg er litt skeptisk til, aldri smakt noe slikt.

Så helt enig med deg Ping.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...