Jolene Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Herregud, nå føler jeg meg dum! Nettopp (i dag) fått meg ny mobil, en Samsung galaxy sIII mini, og jeg ekke vandt til disse smart-tlfene. Tidligere har jeg kun hatt gamle mobiler.. Flere som synes overgangen var vanskelig? For jeg synes ikke dette er lett altså. Bare det å sende mld er en utfording. Men til dere, når dere byttet fra gammel type mobil til smart-tlf, var det vanskelig? Og brukte dere lang tid på å lære dere den nye mobilen?
Klatt Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Blir nok vant til det ganske fort! Du aner ikke hvor kjapt folk tar smarttelefoner så sant de er villige til å forsøke litt. Det skal mye til for å ødelegge en telefon ved å bare trykke seg rundt, så ikke vær redd for å prøve deg frem når du ikke får noe til. Evt kan du stille spørsmål her eller blant familiemedlemmer om du har noen tilgjengelige. Det å skrive på QWERTY-tastaturet til smarttelefoner tar nok en uke eller to å vende seg til, men det kommer!
GingerWithASoul Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Jeg byttet i sommer, den gamle mobilen min var egentlig en smart telefon den og, men av den gamle typen. (En gammel Nokia). Jeg brukte ikke så veldig lang tid på å vende meg til det, men akkurat det å skrive meldinger tok litt tid. Jeg vil anbefale deg "SwiftKey" tastaturet som kan kjøpes i Play Store for 12 kroner tror jeg. Det er mye bedre enn det standard tastaturet til Samsung og har en mye bedre ordbok som gjøre det mye lettere å skrive meldinger. I tillegg så lærer den av gamle meldinger slik at ordforslagene passer til skrivestilen din.
LukaFrost Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Jeg synes det var utrolig enkelt å gå over til Smart-tlf. Hva synes du er vanskelig, ts?
Jolene Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2013 Bra at det ikke tar så lang tid da Jeg synes det er vanskelig å skrive egentlig, også er jeg redd for å laste ned apper. Sånn at det pluttselig koster penger, eller er nettbaserte og derfor koster penger ol. De tingene gjør meg forvirret.
Klatt Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Du trenger nok ikke være redd for å laste ned apper. Når du trykker på "installer", så kommer du til en liste hvor det står hva appen vil ha tilgang til. Deretter kan du bare gå tilbake dersom du ikke vil gi appen tilgang. Vet du hvilket abonnement du har? Du trenger ikke være redd for å bruke apper som er nettverksbaserte dersom du har et abonnement med litt datatrafikk inkludert.
Jolene Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2013 Du trenger nok ikke være redd for å laste ned apper. Når du trykker på "installer", så kommer du til en liste hvor det står hva appen vil ha tilgang til. Deretter kan du bare gå tilbake dersom du ikke vil gi appen tilgang. Vet du hvilket abonnement du har? Du trenger ikke være redd for å bruke apper som er nettverksbaserte dersom du har et abonnement med litt datatrafikk inkludert. Jeg har talkmore Føler meg skikkelig gammel her jeg sitter med spørsmålstegn i hodet of totalt forvirret
Klatt Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har talkmore Føler meg skikkelig gammel her jeg sitter med spørsmålstegn i hodet of totalt forvirret Talkmore er en operatør! Som operatør fører de en rekke abonnement: https://www.talkmore.no/abonnement.html Vet du hvilke av disse du har? Med enkelte av abonnementene kan det fort bli veldig dyrt å ha apper som krever internettilgang kjørende, men med andre kan det være det ikke koster deg ei krone. Har du noen peiling? Som sagt er det bare å stille deg grønn på spørsmål om du ikke finner ut av noe. Jobber med salg av telefoner og har pløyd gjennom det meste det finnes av Samsungs smarttelefoner. Tror jeg skal klare å svare på det aller meste. c:
Jolene Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2013 Talkmore er en operatør! Som operatør fører de en rekke abonnement: https://www.talkmore...abonnement.html Vet du hvilke av disse du har? Med enkelte av abonnementene kan det fort bli veldig dyrt å ha apper som krever internettilgang kjørende, men med andre kan det være det ikke koster deg ei krone. Har du noen peiling? Som sagt er det bare å stille deg grønn på spørsmål om du ikke finner ut av noe. Jobber med salg av telefoner og har pløyd gjennom det meste det finnes av Samsungs smarttelefoner. Tror jeg skal klare å svare på det aller meste. c: I love you! Har talkmore alt i ett med 1000 mb inkludert.
Klatt Skrevet 5. februar 2013 #10 Skrevet 5. februar 2013 1GB (1000MB) er en del for den "generelle" forbruker. Som storforbruker hvor jeg pendler 2 timer hver dag i buss bruker jeg opp 1GB rundt den 20-25 hver måned. Husk at du ikke bruker noen av den inkluderte datatrafikken når du er påkoblet trådløst nettverk hjemme (noe jeg bare antar du har, ettersom de aller fleste har dette.) Ergo kan du nok relativt trygt laste ned applikasjoner som krever nettilgang som Wordfeud, Quizbattle eller noe lignende om du er nysgjerrig på sånt. Tror nok ikke du trenger å være redd for å belastet noe spesielt med penger. I tillegg har nok du en mulighet for å sette en sperre på databruken på mobilen din. Om du går på innstillinger -> databruk, så kan du sette en advarsel (dra i den oransje streken) og en begrensing om du skulle ha lyst til det. Sett den i så fall på 800mb, så vet du at du mest sannsynlig ikke overskrider beløpet ditt. o: 1
Lutetium 71 Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Bra at det ikke tar så lang tid da Jeg synes det er vanskelig å skrive egentlig, også er jeg redd for å laste ned apper. Sånn at det pluttselig koster penger, eller er nettbaserte og derfor koster penger ol. De tingene gjør meg forvirret. De appene som koster penger har en knapp merket med "Kjøp for kr xx,xx", de som er gratis (og ofte reklamefinansierte), har en knapp merket med "INSTALLER". Enkelt&greit. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #12 Skrevet 7. februar 2013 Min nye telefon gikk nesten i veggen, så jeg tok frem igjen den godt Sony Ericsson. Men i det siste så har jeg mistet signalet når jeg snakker i den, og kom heller ikke inn på mobilbank. Så nå har jeg bete i det sure eple og kjøpt en Nokia c2, knall rosa. Er ikke mange telefoner med skyvedeksel. Ikke noe tuch på meg Anonym poster: 2ff533d778346cfb62ead17b4366ed26
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #13 Skrevet 8. februar 2013 Jeg fikk min første smarttelefon i går, Samsung Galaxy Ace 2, og det virker egentlig lettere å sette seg inn i bruken enn jeg hadde fryktet. Men som deg er jeg også bekymret for databruk og sånt, så jeg skal få sjekket opp abonnementet. Anonym poster: 89bc43b52d771b6ca538c1a5f27ecc60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå