Gå til innhold

Overgangsstønad, full jobb og nye regler? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en datter på 1 1/2 år. Har hatt full overgangsstønad fram til desember 2012. Nå er jeg begynnt i en 100 prosent stilling. Jeg hadde ikke aktivitetskrav før det var gått 3 år siden jeg søkte om os før de nye reglene om akt krav etter 1 år!

Det jeg lurer på? Når min datter blir 3 år i juni 2014 mister jeg all overgangsstønad da? Jeg mente at du man måtte være under utdanning eller i minst 50 prosent stillig for å få videre os. Men flere sier nå at dette ikke stemmer. Noen som vet?

Etter hun har blir 3 år så har jeg lønning, dobbel barnetrygd og bidrag?

Håper noen kan svare:) ja jeg kan alltids ta en tlf til nav, men jeg sitter og lurer på det nå og lurte på om det var noen her inne som visste? Og jeg har vært på nav sine sider å sett, men blir ikke klok!

Anonym poster: 8af8023e861160191bc1466cd968d048

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du mister alt etter 3 år. Er man under utdanning kan man få forlenget. Eller ved spesielle situasjoner som f.eks et barn med ekstra utfordringer.

Skrevet

Ja du har jo full jobb, så hvorfor skulle du fått videre??? Det er gått 3 år da og overgangen er da ferdig. Da må du klare deg på en 8-9000 mindre i mnd. Det er straffen for å ikke holde sammen med barnefar ;)

Anonym poster: dc9433fc9d4d91147572a8e1ce1edb4c

Skrevet

Ja du har jo full jobb, så hvorfor skulle du fått videre??? Det er gått 3 år da og overgangen er da ferdig. Da må du klare deg på en 8-9000 mindre i mnd. Det er straffen for å ikke holde sammen med barnefar ;)

Hva i huleste?? Har du nylig blitt dumpa eller noe? Ta deg en bolle!!

Anonym poster: dc9433fc9d4d91147572a8e1ce1edb4c

Anonym poster: a2463aafefb7e4aa1a7bced47b2515e1

Skrevet

Hun mister da ikke 8000-9000 i måneden!!! Overgangsstønad blir redusert etter hvor mye inntekt du har, og ts skriver klart og tydelig at hun begynte i full jobb fra nyttår av. Så tipper hun har mellom 1500-2500 utbetalt av overgangsstønad. For man må skatte av den som en biinntekt når man har jobb, altså 36prosent. Og når ts overhodet ikke skriver noe om hvorfor hun er enslig forsørger, så er det drøyt med sånne kommentarer. For alt du vet er ts enke, man har krav på enslig forsørger stønader da også ser du. Så det var fryktelig unødvendig og kommentere så utrolig lavmål!

Skrevet

Hvis du har hatt OS i tre år (altså hele livet hennes) når hun blir tre mister du det da, ja. Du kan få utvidet i inntil to år hvis du tar nødvendig utdanning. Les her: http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Overgangsst%C3%B8nad

Som en annen sier her: Hun får ikke full OS når hun jobber fullt. Bare litt. Og ingenting hvis lønna er over 400 og noe tusen i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...