Professor Orm Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Dvs. rett over korsryggen og nedover. Håret mitt begynner da altså å bli ganske langt, noe som hele tiden har vært målet. Men nå begynner jeg å se at tuppene blir tynne, vet liksom ikke helt åssen jeg kan ta vare på dem. Jo lengre håret blir, jo mer må man skjule det, og håret er hele tiden i veien. Har dere noen tips? Hva gjør dere andre her inne?
lottelotti Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Bruk en god hårkur som er tilpasset din hår typer. Jeg har ganske slitt hår og jeg bruker en fantastisk hårkur fra joico som jeg kjøpte på feelunique til under 200-lappen!! :-)
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Hvor ofte stusser du håret? Det er lurt å stusse det litt i blant og selvsagt ikke selv. Anonym poster: aae68f4021d4a66bc058c453a2ab8ca9 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 finn en god saks. hår ned til korsryggen er ikke fint på noen. Anonym poster: 08d8e487c50445848ace3abf6ed68f30 6
Professor Orm Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2013 Hår til korsryggen er jo det fineste man kan ha om man har den riktige hårkvaliteten. Men igjen, smak og behag. Det er ikke noe i veien med produktene mine heller, de skal være rimelig tilpasset hårtypen. Saksa mi er på langvarig ferie, og jeg har ikke anledning til å klippe det før til påske. Ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Hår til korsryggen er jo det fineste man kan ha om man har den riktige hårkvaliteten. Men igjen, smak og behag. Det er ikke noe i veien med produktene mine heller, de skal være rimelig tilpasset hårtypen. Saksa mi er på langvarig ferie, og jeg har ikke anledning til å klippe det før til påske. Ikke bra. Men det har tydeligvis ikke du. Det eneste som hjelper er å klippe det. Creaclip? Anonym poster: f81def673f14c4e65b97dc2fd27cd6c6 1
Professor Orm Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2013 Men det har tydeligvis ikke du. Det eneste som hjelper er å klippe det. Creaclip? Anonym poster: f81def673f14c4e65b97dc2fd27cd6c6 Sannsynligvis har jeg det, hvis ikke ville jeg selvfølgelig ikke prøvd det. Det er bare det at tuppene kan være litt i veien, så jeg lurer på hvordan de som har hatt langt hår i mange år passer på sine.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 Sannsynligvis har jeg det, hvis ikke ville jeg selvfølgelig ikke prøvd det. Det er bare det at tuppene kan være litt i veien, så jeg lurer på hvordan de som har hatt langt hår i mange år passer på sine. De klipper dem regelmessig, bruker leave in-produkter i tuppene og gjør generelt minst mulig for å slite på håret. De som bryr seg om å ha et sunt og pent hår altså. Hår som er tynt og slitt i tuppene er alt annet enn pent. Anonym poster: f81def673f14c4e65b97dc2fd27cd6c6 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tar 1,5 cm hver fjerde mnd. Bruker ikke noe annet enn vanlig shampoo og ikke balsam. Ingen former for kurer. Lar håret lufttørke. Ingen føning, glattetang eller krølltang etc. Håret mitt er langt og blankt alikevel. Anonym poster: fb0076e1a3e9aa43ae30702d6946a5e4
Gjest Funky Punk Skrevet 5. februar 2013 #10 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Jeg har hår ned til rompa og klipper det selv jevnlig. Da tar jeg bare et par cm hver gang, ca 1 gang hver 3. mnd. Bruker aldri hårkurer og slikt, kun vanlig shampo og balsam. Vasker håret 1-2 ganger i uka. Kommer til å klippe det så fort jeg får samlet til meg nok mot da. Er så lei av at håret alltid er i veien. Det enkleste er å bare surre det opp til en ball på hodet og feste et par små klyper i det så det sitter godt. Men det er skikkelig tungt. Har jeg det løst så setter det seg fast i belte, under armene osv Endret 5. februar 2013 av Funky Punk 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Hvor ofte stusser du håret? Det er lurt å stusse det litt i blant og selvsagt ikke selv. Anonym poster: aae68f4021d4a66bc058c453a2ab8ca9 Er du frisør eller? Kvinner med langt sunt hår som jeg har møtt, har stusset det når det har vært behov, sovet med flette og generelt brukt mer naturlige produkter. Anonym poster: f07a0d5e983c0b2b5c0e50535040fd15 2
Professor Orm Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 5. februar 2013 Se der jenter, nettopp det jeg var ute etter. Jeg rutiner som jeg følger slavisk, hundrevis av dem. Men nå har håret blitt såpass langt at det begynner å bli i veien. Satt det just fast i en glidelås Lurte jo da altså på om dere endret rutiner som følge av lengden og fant noe som funket, feks. endrede vaskemetoder, andre måter å flette det på om natta, om dere satt det opp eller hadde det løst og andre tips og triks. vil helst ha 20 cm til. Jeg ser dere stort sett gjør som meg, kan hende jeg bare må bli vant til det. Det er ikke pent i tuppene nå, kommer nok til å måtte ta 3-5cm. Men det vet jeg, og det skal jeg.
Professor Orm Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #13 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har hår ned til rompa og klipper det selv jevnlig. Da tar jeg bare et par cm hver gang, ca 1 gang hver 3. mnd. Bruker aldri hårkurer og slikt, kun vanlig shampo og balsam. Vasker håret 1-2 ganger i uka. Kommer til å klippe det så fort jeg får samlet til meg nok mot da. Er så lei av at håret alltid er i veien. Det enkleste er å bare surre det opp til en ball på hodet og feste et par små klyper i det så det sitter godt. Men det er skikkelig tungt. Har jeg det løst så setter det seg fast i belte, under armene osv Tenk deg godt om før du klipper det kort, det kan ta lang tid å få det ut igjen. Nå som det er sagt, jeg barberte av meg håret en gang for å kunne spare fra scratch. Det var en fantastisk opplevelse, det føltes som å bryte en ond sirkel. Jeg erfarer også at jeg ikke kan ha det løst for å ikke skade det med nettopp belter og alt annet det kan klare å sette seg fast i, derfor jeg startet tråden. Men jeg vil ha det likevel, kan ha det løst av og til, noen ganger også i hestehale. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #14 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tar 1,5 cm hver fjerde mnd. Bruker ikke noe annet enn vanlig shampoo og ikke balsam. Ingen former for kurer. Lar håret lufttørke. Ingen føning, glattetang eller krølltang etc. Håret mitt er langt og blankt alikevel. Anonym poster: fb0076e1a3e9aa43ae30702d6946a5e4 Samme her,bare at jeg ikke bruker shampo,men balsam! Forskjellige ting funker på forskjellig folk,prøv deg frem ts,men vil likevel si at det viktigste er å klippe det av og til Anonym poster: ffecc01dc036617c1bde2d3d9b303e9d
Gjest Funky Punk Skrevet 5. februar 2013 #15 Skrevet 5. februar 2013 Tenk deg godt om før du klipper det kort, det kan ta lang tid å få det ut igjen. Nå som det er sagt, jeg barberte av meg håret en gang for å kunne spare fra scratch. Det var en fantastisk opplevelse, det føltes som å bryte en ond sirkel. Jeg erfarer også at jeg ikke kan ha det løst for å ikke skade det med nettopp belter og alt annet det kan klare å sette seg fast i, derfor jeg startet tråden. Men jeg vil ha det likevel, kan ha det løst av og til, noen ganger også i hestehale. Har klipt meg helt kort mange ganger, så jeg vet hvordan det er. Klipte meg helt kort siste gang for 6 år siden sånn ca
Gjest Pheel Skrevet 5. februar 2013 #16 Skrevet 5. februar 2013 Så langt har ikke jeg, men rekker til under brystene. Stusser det minst hver måned, helt på egenhånd. ;-) Heldigvis latterlig enkelt for oss som bare har langt hår uten noen spesiell "frisyre", så ikke vits å bruke penger på det hos frisør så ofte som en burde, om en ikke bare liker å bli litt skjemt bort.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #17 Skrevet 5. februar 2013 Så langt har ikke jeg, men rekker til under brystene. Stusser det minst hver måned, helt på egenhånd. ;-) Heldigvis latterlig enkelt for oss som bare har langt hår uten noen spesiell "frisyre", så ikke vits å bruke penger på det hos frisør så ofte som en burde, om en ikke bare liker å bli litt skjemt bort. Løyn,klipper det alltid ujevnt og må til frisøren jeg! Anonym poster: ffecc01dc036617c1bde2d3d9b303e9d 1
Professor Orm Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #18 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har forresten heller ingen frisyre, alt er lik lengde bortsett fra litt lang lugg foran. Litt skrådd også, men det skal jeg aldri gjøre igjen, det får håret til å se slitt ut siden det er naturlig bølgete. Skjønner ikke åssen folk kan stå så lenge foran speilet og krølle, rette, føne, spraye og masse styr hver dag. Jeg vil ha fint hår hele tiden, jeg.
Gjest Pheel Skrevet 5. februar 2013 #19 Skrevet 5. februar 2013 Løyn,klipper det alltid ujevnt og må til frisøren jeg! Anonym poster: ffecc01dc036617c1bde2d3d9b303e9d Burde du kanskje øve deg litt, da? :-) Aldri klart å klippe det skjevt selv, men holder jo hodet og ryggen helt rett når jeg klipper som selvsagt er viktig.
Professor Orm Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #20 Skrevet 5. februar 2013 Har klipt meg helt kort mange ganger, så jeg vet hvordan det er. Klipte meg helt kort siste gang for 6 år siden sånn ca Jeg også! Barberte alt sammen av i 2006.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå