Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ned i vekt, må du spise mindre kalorier enn du bruker. Det er ørten tråder om dette her på forumet. Ligg ca 500 kalorier i underskudd pr dag.

Tren styrke to eller tre ganger i uka, gjør baseøvelser med frivekter. Pluss på med kardio for raskere vekttap.

Styr unna "produkter med slankende effekt". Det som ikke virker (dvs mesteparten av dem) er bortkasta penger, og det som gjør det er potensielt livsfarlig.

Anonym poster: 3b19405ce60534def8bdd5153fda1367

• Liker 1
Skrevet

Tren hard stryke og avslutt øktene med intervaller, da går du ned i fettprosent. Dog du må nok gjøre noe med kostholdet ditt også, det er vanskelig i begynnelsen, men etterhvert er det bare en vane :)

• Liker 1
Gjest Kaninpus
Skrevet

Tren hard stryke og avslutt øktene med intervaller, da går du ned i fettprosent. Dog du må nok gjøre noe med kostholdet ditt også, det er vanskelig i begynnelsen, men etterhvert er det bare en vane :)

Signerer den! Dette har jeg gjort selv med godt resultat! Jeg gikk ofte tur i raskt tempo før frokost også. Det er sikkert irrelevant om en gjør det før eller etter, men det føles hverfall godt å få bevega seg før dagen starter. Får mye energi også!

Skrevet (endret)

Øl. Kutt ned på ølen. Dette er en skikkelig syndebukk etter min erfaring.

Gerilja kardio er tingen om du er seriøs med slankingen.

Ellers er det ikke mer komplisert enn å bevege seg mer, altså løpe mer. Trene styrke og spise riktig.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Du kan tenke som så at 1 halvliter øl = ca. 200 kalorier; drikker du 2 øl er det roughly 400, og det tilsvarer en time spinning med middels høy+ intensitet. Så dersom du drikker typ 6 øl ila. en kveld, så må det 3 timer spinning til for å forbrenne det etterpå.. Ikke like fristende å drikke når du må tenke sånn :fnise:

Kutt ut ølen, det er mitt beste tips. Det er fullstendig unødvendig å drikke øl hver eneste helg, også pga. alkoholen i seg selv, og øl er tross alt intet annet enn tomme kalorier, fett som legger seg rett på magen (alt sukkeret i alkoholen blir jo igjen i kroppen..) og ikke minst er det masse penger rett ut av vinduet. Det hjelper dessverre fint lite om du er superflink og trener masse i ukedagene hvis du drikker på igjen det du har trent av deg hver fredag og lørdag. Det er også lurt å begrense godteri og junk-inntaket til én dag i uka; mange har en såkalt "fleskelørdag" hvor det meste er lov, for eksempel. Og det er bedre å ha én slik dag hvor du kan kjøpe deg en sjokolade og en brus eller whatever, enn å spise litt drittmat her og der hver eneste dag. :)

Anonym poster: ff808eee9a77d262a508e780c3ab0e6b

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
Skrevet

Du har ikke så store utfordringer i forhold til det du alt gjør, da hadde du vært større enn du er. Slik kan man si at du nesten spiser riktig antall kalorier. Altså er det ingen grunn til å snu opp ned på alt.

Noen utfordringer har du nok likevell, og det r disse du må kartlegge og justere.

Skrevet

Signerer den! Dette har jeg gjort selv med godt resultat! Jeg gikk ofte tur i raskt tempo før frokost også. Det er sikkert irrelevant om en gjør det før eller etter, men det føles hverfall godt å få bevega seg før dagen starter. Får mye energi også!

Resultatet blir faktisk bedre med kardio etter styrketrening, selvom morgentur ikke er å forakte (sånn for å slanke seg altså, jeg hater nemlig morgentur) det heller :)

Styrketrening er iallefall viktig, ikke få i fella der du bare trener kardio. Med endel styrke og muskler kommer høyere forbrenning og det blir dermed vanskeligere å legge på seg det man har gått ned igjen. Intervaller er fint for sånne som meg som egentlig hater kardio. Jeg har iallefall gått ned nesten 20 cm rundt magen på en mnd nå ved å bytte kosthold og trene hard styrke og intervaller etterpå. Og jeg kan innrømme at det har blitt litt øl i perioden også, bare ikke hver helg ;)

Skrevet

Ville virkelig prøvd å kutte ølen. Les denne artikkelen:

http://fitnessbloggen.no/spisedagen-odelegger-dietten/

Kort oppsummert: Dersom du går 500 kcal i minus per dag, men skeier totalt ut i helga og spiser deg opp 2000-2500 kcal i pluss (et par liter øl, godteri, brus, usunn bymat (kebab, McDonalds?) i løpet av helga har du i bunn og grunn ikke gjennomført en dritt (annet enn kanskje litt trening på siden som du ikke har nevneverdig mye effekt av.)

Er du seriøs og virkelig vil oppnå vektnedgang så må du stramme inn på vanskelige stedene. Evt kan du begynne å drikke light-alternativer med mindre kalorier. Smaker vel forholdsvis likt? (Drikker ikke øl, wouldn't know.)

Skrevet

Uff, er øl virkelig så ille, altså? Det er det vanskeligste å kutte ned på.

Øl er noe det verste du kan drikke. Så lenge du drikker øl hver eneste helg kommer du aldri til å nå målet ditt. Det blir for dumt å la øldrikking, en fullstendig unødvendig luksusgreie som koster deg store summer på årsbasis, ødelegge for deg på denne måten. Men det er kun du som kan bestemme om ølen er verdt mer enn helsa di. Du kan jo legge pengene du ellers ville brukt på øl i en egen sparebøsse - så har du en ekstra motivasjon for å slutte med det; det blir fort både fine ting, en langweekend eller andre ting av slikt. Eller du kan spare pengene for å kjøpe deg masse fine, nye klær når du er flink og holder deg unna ølen og dermed går ned i vekt - winwin! :laugh:

Anonym poster: ff808eee9a77d262a508e780c3ab0e6b

• Liker 1
Skrevet

Ville virkelig prøvd å kutte ølen. Les denne artikkelen:

http://fitnessbloggen.no/spisedagen-odelegger-dietten/

Kort oppsummert: Dersom du går 500 kcal i minus per dag, men skeier totalt ut i helga og spiser deg opp 2000-2500 kcal i pluss (et par liter øl, godteri, brus, usunn bymat (kebab, McDonalds?) i løpet av helga har du i bunn og grunn ikke gjennomført en dritt (annet enn kanskje litt trening på siden som du ikke har nevneverdig mye effekt av.)

Er du seriøs og virkelig vil oppnå vektnedgang så må du stramme inn på vanskelige stedene. Evt kan du begynne å drikke light-alternativer med mindre kalorier. Smaker vel forholdsvis likt? (Drikker ikke øl, wouldn't know.)

For all del, jeg ser ikke sunnhet i alkoholkonsum, sett fra enhver fornuftig synsvinkel og også kroppslig og vektrelatert, så er ikke øl og andre alkoholholdige vesker bra. Dessuten inneholder det mye energi.

Men tross det blir feil å anbefalle alkoholkonsum, så ville jeg personlig ikke anbefalle noen med normalt alkoholkonsum restriksjoner på dette - selv om det blir litt feil å anbefale det så sier jeg bare kjør på med alkohol innimellom, overse glatt advarslene om hvor ille det er.

Missforstå meg rett, det gjelder for dem som har et sunt og formuftig forhold til alkohol, ikke dem som drikker for mye og har et alkoholproblem. Ta meg som eksempel, jeg drikker ikke så ofte og bare ved spesielle anledninger - om jeg en sjelden gang drikker meg litt overstadig,ja då moraliserer jeg ikke dette og ser det ei heller som et problem, tidvis kan det ha en mening i seg selv.

Å endre livsstil og fasong betyr ikke at man må sitte med vann mens enns venner tar seg noen øl og drinker, en livsstil trenger nemlig ikke være perfekt for at man skal oppnå resultater og nå sine mål. Noen ganger er det bedre å fokusere på annet og dyrke noen ufornuftige vaner.

Skreiv dette uten å kjenne trådstarters alkoholvsner og ved å annta at trådstarter drikker normal mengde alkohol.

Skrevet

Drikker man nok øl orker man ikke mat de påfølgende dagene, så da sparer man inn igjen de kaloriene :P

Anonym poster: d9842b92d5d269acb68ab3ea4d8a811a

Skrevet

Skal man drikke så er det mindre ille (per alkoholenhet) å drikke ren sprit enn øl, da sprit ikke inneholder andre kalorier enn selve alkoholen. Mitt standardråd (seriøst) er å bli whisky-snobb, da kan du nemlig også klare deg med færre drinker i løpet av kvelden siden du kan sitte og filosofere over tangsmak og så videre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...