Gjest Bente Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Bor sammen med kjæresten min gjennom 14 år, vi har 3 barn sammen. For litt over 2 år siden merket jeg at det var noe som ikke stemte med samboeren min. Han var ganske fraværende, brukte mye tid på pc og på mobilen når han var ferdig på jobb. I juleferien for 2 år siden sneik jeg på mobilen hans (ja, jeg vet at det er fy fy). Der fant jeg bilde av ei jente som vi begge kjenner og jeg ser at han har sendt bilder av seg selv. Jenta er ei han jobber sammen med og som jeg tidligere har jobbet med. Det kan nevnes at han jobber intet kvinnedominerte omsorgsyrke. Jeg konfronterer han med det jeg finner og merker med en gang han blir rar. Jeg skjønner fort at økningen av pc og mobilbruken har en sammenheng.. Han forteller litt om den økte kontakten. Jeg sier at han får fortelle alt og at han må ta et valg - det er enten fokus på meg og barna eller henne. Han sier at han velger meg og barna, men kontakten fortsetter. Jeg sier på nytt at han må velge, for kontakten har vært mye, og det går på bekostning av barn og meg. Jeg ønsker også dn forklaring på ulike ting rundt hans kontakt med jenta som har kommet fram, og sier at om han ønsker å være sammen med meg så må han faktisk gjøre noe med det, snakke med noen, snakke med meg. Hvem er det som får en forklaring på ting? Jo det er jenta og ikke meg.. For å gjøre en lang historie litt kortere, så er det slik at de jobber fortsatt sammen. Han lyver og er uærlig! Jeg har nettopp funnet ut at de har faste nattevakter sammen, kun de to! Jeg kjenner at jeg føler meg kraftig lurt og ført bak lyset... Jeg har nå to valg, bli og håpe på en god forklaring eller gå....
Gjest RockOn Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Bli og håpe på en god forklaring? Tenker du på en god forklaring på at han for tredje gang sniker bak din rygg? Hadde han enda vist at han gjorde feil og hadde valgt deg å barna, så hadde det vært noe, men han slutter jo ikke uansett hvor mye du sier at han må velge..
Gjest anonym Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Bor sammen med kjæresten min gjennom 14 år, vi har 3 barn sammen. For litt over 2 år siden merket jeg at det var noe som ikke stemte med samboeren min. Han var ganske fraværende, brukte mye tid på pc og på mobilen når han var ferdig på jobb. I juleferien for 2 år siden sneik jeg på mobilen hans (ja, jeg vet at det er fy fy). Der fant jeg bilde av ei jente som vi begge kjenner og jeg ser at han har sendt bilder av seg selv. Jenta er ei han jobber sammen med og som jeg tidligere har jobbet med. Det kan nevnes at han jobber intet kvinnedominerte omsorgsyrke. Jeg konfronterer han med det jeg finner og merker med en gang han blir rar. Jeg skjønner fort at økningen av pc og mobilbruken har en sammenheng.. Han forteller litt om den økte kontakten. Jeg sier at han får fortelle alt og at han må ta et valg - det er enten fokus på meg og barna eller henne. Han sier at han velger meg og barna, men kontakten fortsetter. Jeg sier på nytt at han må velge, for kontakten har vært mye, og det går på bekostning av barn og meg. Jeg ønsker også dn forklaring på ulike ting rundt hans kontakt med jenta som har kommet fram, og sier at om han ønsker å være sammen med meg så må han faktisk gjøre noe med det, snakke med noen, snakke med meg. Hvem er det som får en forklaring på ting? Jo det er jenta og ikke meg.. For å gjøre en lang historie litt kortere, så er det slik at de jobber fortsatt sammen. Han lyver og er uærlig! Jeg har nettopp funnet ut at de har faste nattevakter sammen, kun de to! Jeg kjenner at jeg føler meg kraftig lurt og ført bak lyset... Jeg har nå to valg, bli og håpe på en god forklaring eller gå.... Du må sette foten ned så han skjønner at du mener alvor...at han vil miste deg. Har han løyet til deg tidligere om andre ting? Huff, føler med deg...må være vondt.. Hvordan er forholdet deres ellers? Kan det være at han føler du ikke ser han lenger? Kanskje dere begge føler dere ikke ser hverandre lenger, at han tar deg for gitt?
Majott Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Kan han velge hvem han vil jobbe med da? Det tror jeg ikke. Skal han bytte kollega på nattevaktene, må jo turnusen endres. Det betyr at han må oppgi en god grunn for det til sin leder, som igjen kan velge å ta hensyn til dette eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Så trist at du skal behøve å oppleve dette! Og dårlig gjort av din samboer å være sånn mot deg. Han søker spenning og bekreftelse og får dette hos sin kollega. Dessverre kan det være et steg ut av forholdet, men han ser antagelig ikke dette selv. Ikke før de har innledet et forhold og han vil fort ut av forholdet med deg for å leve ut sin nye forelskelse.. Og da klarer du nok ikke å få han til å snu.. For å få til dette, må dere sette i gang samtaler og gjennomgå en skikkelig reality-check. Det kan dere få hjelp til hos familievernkontoret eller hos en psykolog. Men da må jo begge ønske å snakke og gå inn i dette med fullt alvor. Nytter ikke hvis det bare er du som har lyst til det. Denne situasjonen må dere to løse sammen gjennom åpne samtaler og en forståelse av hverandres situasjon. Anonym poster: 0a7d5212b80c2593fef16a8e89b1d022
Gjest Snuppi Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Kan han velge hvem han vil jobbe med da? Det tror jeg ikke. Skal han bytte kollega på nattevaktene, må jo turnusen endres. Det betyr at han må oppgi en god grunn for det til sin leder, som igjen kan velge å ta hensyn til dette eller ikke. Om en oppgir årsak til hvorfor en ikke kan jobbe sammen med den ene kollegaen, er det ikke uvanlig at leder tar hensyn til dette. Egentlig så burde han se etter en annen jobb et annet sted. Føler med deg Ts. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor enkelte voksne mennesker velger å oppføre seg som en egoistisk drittsekk!! ønsker deg alt godt og lykke til videre. Endret 5. februar 2013 av Snuppi
Havbris Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Enten lurer han seg selv (og deg) eller så skjønner han ikke at han må kutte denne kontakten hvis "jeg velger deg og barna" skal bli en realitet. Vanskelig med jobbsituasjonen, men kanskje han bør se seg om etter en annen jobb. Hvis han virkelig ønsker et fortsatt samliv med deg, og ønsker å gjenopprette tillit, så gjør han det han kan for dette. Det innebærer at han ikke lenger kan dyrke kontakten med den andre kvinnen, og han må spille med åpne kort. Hvis ikke, så bærer dette galt avsted.
Gjest Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 Nå har du "truet" to ganger, og han har beroliget deg med løgner og fortsatt. Her må det sterkere lut til. Gi beskjed om at nå er det slutt. At en av dere får finne et nytt sted å bo, og at dere må gjøre en fungerende avtale om ungene. Kjør hardt ut. Ikke diskuter, det har du prøvd. Nå må han ta tak i ting. Nå ser han at det rakner. Men hva er målet ditt egentlig? Vil du bo sammen med en utro mann? Hvorfor det? Hvordan skal du kunne stole på han igjen? Hvordan kan du unngå å sjekke mobil, lure på hva han gjør på jobben, etc Jeg mener at man kan komme over utroskap i enkelte tilfeller, men da må den utro parten legge alle kort på bordet frivillig, og jobbe aktivt med situasjonen. Din mann er ikke akkurat der. Det som trolig skjer er at han sier det han tror du vil høre for å holde på hjemmet og ungene med minst mulig anstrengelser, men gjennomfører et minimum av det han lover. Jeg ville gått for egen bolig, god samarbeidsavtale om ungene, og prøvd å ha et greit forhold til han av hensyn til ungene. Men ikke lenger ha mannen som kjæreste, partner og bestevenn. Han har alt sviktet deg grundig. Man gjør ikke sånt mot kjæresten sin og tror alt kan være som før.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Bor sammen med kjæresten min gjennom 14 år, vi har 3 barn sammen. For litt over 2 år siden merket jeg at det var noe som ikke stemte med samboeren min. Han var ganske fraværende, brukte mye tid på pc og på mobilen når han var ferdig på jobb. I juleferien for 2 år siden sneik jeg på mobilen hans (ja, jeg vet at det er fy fy). Der fant jeg bilde av ei jente som vi begge kjenner og jeg ser at han har sendt bilder av seg selv. Jenta er ei han jobber sammen med og som jeg tidligere har jobbet med. Det kan nevnes at han jobber intet kvinnedominerte omsorgsyrke. Jeg konfronterer han med det jeg finner og merker med en gang han blir rar. Jeg skjønner fort at økningen av pc og mobilbruken har en sammenheng.. Han forteller litt om den økte kontakten. Jeg sier at han får fortelle alt og at han må ta et valg - det er enten fokus på meg og barna eller henne. Han sier at han velger meg og barna, men kontakten fortsetter. Jeg sier på nytt at han må velge, for kontakten har vært mye, og det går på bekostning av barn og meg. Jeg ønsker også dn forklaring på ulike ting rundt hans kontakt med jenta som har kommet fram, og sier at om han ønsker å være sammen med meg så må han faktisk gjøre noe med det, snakke med noen, snakke med meg. Hvem er det som får en forklaring på ting? Jo det er jenta og ikke meg.. For å gjøre en lang historie litt kortere, så er det slik at de jobber fortsatt sammen. Han lyver og er uærlig! Jeg har nettopp funnet ut at de har faste nattevakter sammen, kun de to! Jeg kjenner at jeg føler meg kraftig lurt og ført bak lyset... Jeg har nå to valg, bli og håpe på en god forklaring eller gå.... Hvordan går det ts? Synes innleget til Themis var veldig bra, det bør du lytte til! Hvordan kan du stole på han når han stadig lyver og går bak ryggen din?
Gjest Bente Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Ts her! Jeg gav han en "frist" på å gi meg en god forklaring, noe han valgte å overse. I mine øyner betyr dette at han ikke velger meg... Jeg har sagt at jeg ønsker en forklaring og har han respekt for meg og det vi har hatt sammen i så mange år, så bør han det. Jeg har sagt til han at jeg kommer aldri til å stole på han igjen. Hvordan skal man i grunn det? Etter 2 år fylt med løgner og svik? Jeg orker ikke å tilbringe livet med en jeg ikke stoler på eller en som har null respekt for meg og følelser for en annen. Det er det beste for meg og ikke minst for våre barn! En over her spør om han kan velge hvem han jobbet med. Til en viss grad kan han det, da arbeidsplassen har ønsketurnus og er gode på å ta hensyn når man har behov! Så han har alltids hatt et valg der og. Tror rett og slett det er på tide for meg og innse hvilket valg han har tatt, og komme meg videre i livet! Jeg har tross alt 3 barn å tenke på! De skal iallfall ikke lide, selv om vi krangler...
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #12 Skrevet 5. februar 2013 Ts her! Jeg gav han en "frist" på å gi meg en god forklaring, noe han valgte å overse. I mine øyner betyr dette at han ikke velger meg... Jeg har sagt at jeg ønsker en forklaring og har han respekt for meg og det vi har hatt sammen i så mange år, så bør han det. Jeg har sagt til han at jeg kommer aldri til å stole på han igjen. Hvordan skal man i grunn det? Etter 2 år fylt med løgner og svik? Jeg orker ikke å tilbringe livet med en jeg ikke stoler på eller en som har null respekt for meg og følelser for en annen. Det er det beste for meg og ikke minst for våre barn! En over her spør om han kan velge hvem han jobbet med. Til en viss grad kan han det, da arbeidsplassen har ønsketurnus og er gode på å ta hensyn når man har behov! Så han har alltids hatt et valg der og. Tror rett og slett det er på tide for meg og innse hvilket valg han har tatt, og komme meg videre i livet! Jeg har tross alt 3 barn å tenke på! De skal iallfall ikke lide, selv om vi krangler... Begynner ditt navn på K? Anonym poster: 1f977d76314138213154d2334472588a
Gjest Skrevet 5. februar 2013 #13 Skrevet 5. februar 2013 Ts her! Jeg gav han en "frist" på å gi meg en god forklaring, noe han valgte å overse. I mine øyner betyr dette at han ikke velger meg... Jeg har sagt at jeg ønsker en forklaring og har han respekt for meg og det vi har hatt sammen i så mange år, så bør han det. Jeg har sagt til han at jeg kommer aldri til å stole på han igjen. Hvordan skal man i grunn det? Etter 2 år fylt med løgner og svik? Jeg orker ikke å tilbringe livet med en jeg ikke stoler på eller en som har null respekt for meg og følelser for en annen. Det er det beste for meg og ikke minst for våre barn! En over her spør om han kan velge hvem han jobbet med. Til en viss grad kan han det, da arbeidsplassen har ønsketurnus og er gode på å ta hensyn når man har behov! Så han har alltids hatt et valg der og. Tror rett og slett det er på tide for meg og innse hvilket valg han har tatt, og komme meg videre i livet! Jeg har tross alt 3 barn å tenke på! De skal iallfall ikke lide, selv om vi krangler... Du har fått svaret ditt fra han. Det var bare ikke det svaret du helst ville ha. Bittert når den som skulle være ens nærmeste kaster alt over bord i håpet om at gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet. Start på de praktiske bitene. Fordeling av unger, finne ny bolig, etc. Ikke noe mer å diskutere, bare å sette i gang. Vær sterk.
Gjest Lene Skrevet 9. februar 2013 #14 Skrevet 9. februar 2013 Det virker jo som om din samboer har tatt sitt valg, og det er ikke deg... Hadde du vært den han ville ha satset på, så hadde han vel kunne gitt deg en forklaring eller to!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #15 Skrevet 10. februar 2013 Tøft og vondt for deg dette! Men enig med de som sier at dere nå bør begynne prosessen med fordeling av barn, hus, innbo etc. Flytt hver for dere, begynn livet hver for dere. Ofte blir ting klarere for begge da, og noen ganger angrer den som ville gå og vil tilbake. Når han tydeligvis ikke vil kjempe for deg og gi deg gode forklaringer, er det lite håp for at han vil endre seg og virkelig satse på forholdet. Du må derfor ta kontrollen og bestemme hvordan du vil ha det! Deretter finner dere kompromisser for samarbeid og samvær. Og kanskje en gang tilbake til hverandre igjen, men det regner jeg med at du tenker gjennom som en mulighet og har noen tanker om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå