Gå til innhold

Hva ville du valgt - leir med barnet eller musikkfest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er enda en del mnd igjen, men jeg sliter likevel med et valg her. Jeg og barnas pappa har flyttet fra hverandre, og denne helga det gjelder, så er det pappaen som har barna. Den helgen er den en leir, som datteren vår virkelig elsket da hun var der ifjor. Problemet er at dette kommer midt i pappaens eksamenstid, så han syns ikke han har mulighet å bruke en hel helg på leir. Når han er hjemme med barna, så kan han lese mens de leker etc.

Så da blir det jeg som står med dilemmaet. Akkurat den helgen er det nemlig også musikkfest som jeg hadde håpet å være på sammen med daten min. En fantastisk helg med daten/ kjæresten eller en grusom leir der datteren blir glad?

(Et tredje alternativ kan være at datteren får bli med ei venninne hvis hun skal dit med sitt barn, men siden jeg vet hvor kjedelig det er å være der, så føler jeg vel heller at jeg burde vært der sammen med venninnen, ikke sende datteren med henne og snike meg unna selv...)

Anonym poster: 95bf50a66f195cf20576d5bdb6bd59e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok blitt med på leir ;) Har lang og god trening i å gå glipp av morsomme ting pga greier som ungene skal være med på, og selv om det er surt der og da tenker jeg at jeg får verdens beste samvittighet når de en dag flytter ut (og da skal mor ha det moro!).

Men de er så små ennå at alternativ tre ikke er aktuelt, altså? De trenger jo ikke være så veldig store før det går an å bytte på litt, så ikke alle foreldre må være med på alt (og det er litt av en lettelse).

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde også dratt på leir.

Anonym poster: 6e41f5c47748b36535324c1c123a1abc

• Liker 1
Gjest BoleJonny
Skrevet

Send dattera di på leir med venninna di og si at du skal gjengjelde tjenesten, men så gjør du det ikke allikevel. Dobbeltvinn!

Skrevet

Her hadde jeg dratt på leir,selv liker jeg meg godt på leir.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Er det over sju så kan det vel dra på leir alene.

• Liker 1
Skrevet

Kjærester kommer og går, men barn består.

Dra på leir du, men snu tankegangen din litt før avreise, det er aldri grusomt kjedelig å gi barna sine positive opplevelser.

• Liker 5
Skrevet

Om det var en ting sønnen min hadde ønsket ville jeg lett dratt på leir med han framfor å reise på musikkfest med date.

Jeg er mor, deler av den "jobben" er å ofre ting man kanskje egentlig har mer lyst til selv for å være tilstede på de tingene ungene ønsker og får gode opplevelser fra :)

• Liker 2
Skrevet

Leir, naturligvis!

Anonym poster: 02ebebe73825787e410706f411ad6709

Skrevet

Leir, selvfølgelig. Skjønner ikke at du spør en gang.

Anonym poster: 8413fd9ace5e4bf3b7996d78bf239088

Skrevet

Nå er jeg sikkert veldig dum men hva er leir og hvorfor kan ikke barnet dra alene på leir?

Musikkfest er det forøvrig hvert år, og date med kjæresten kan du jo ta helgen etter - konserter er det jo støtt og stadig om det er viktig for deg:) Er jo ikke sånn at det kommer band til Norge fra fjern og nær på Musikkfest, er jo mest norske band som man gjerne får mulighet til å se igjen hvis man vil.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Er det over sju så kan det vel dra på leir alene.

Det er syv år, men det er først neste år hun kan dra alene.

Kjærester kommer og går, men barn består.

Dra på leir du, men snu tankegangen din litt før avreise, det er aldri grusomt kjedelig å gi barna sine positive opplevelser.

Jeg dro dit ifjor med åpent sinn. Alle, absolutt alle, de andre ledsagerne til barna var veldig "inne i organisasjonen" og kjente hverandre. I tillegg var ca 80% besteforeldre til barna, fordi foreldrene ikke var interessert i å dra dit, som disse besteforeldrene selv fortalte meg. Så jo.. Jeg følte meg fullstendig malplassert og utenfor.

Likevel - hadde dette falt på min barnehelg så hadde jeg ikke vært i tvil. Nå er jeg fortsatt i tvil. Jeg har alle ferier, jeg kjøper alt til barna, og uansett hvor ufattelig barnslig det høres ut så har jeg stort behov for frihelgene mine. Kjæresten treffer jeg ca en helg i mnd, den helgen jeg verken har barn eller jobb.

Men ja, jeg ser poengene deres altså..

Anonym poster: 53f2e69e049f3ad10158b9195548e5bf

Skrevet

Nå er jeg sikkert veldig dum men hva er leir og hvorfor kan ikke barnet dra alene på leir?

Det er en kristen leir, med overnatting. Ledsagerne er nesten ikke sammen med barna i det hele tatt, det er egne ledere som gir barna de gode opplevelsene, men man må likevel ha med en voksen.

Anonym poster: 53f2e69e049f3ad10158b9195548e5bf

Skrevet

Hva med å gjøre det til kjærestens problem siden det faktisk er hans helg? Kan hans foreldre dra med henne kanskje?

Anonym poster: 44b8ac8e548559c414ed8fe50341463e

• Liker 2
Skrevet

Mamma hater å være med på overnattingsturer o.l i naturen, men allikevel ble hun med meg på speiderleir da jeg var syv, to netter i telt i pøsende regnvær med klegg i håret og kristne salmer rundt bålet, istedenfor å bli med venninnene til syden.

Av alle ting mamma har gjort for meg, så er det nok dèt minnet jeg smiler mest av. Jeg ante ikke hvor mye hun hatet det da, jeg var jo liten. Men nå som jeg har blitt voksen og fått det fortalt fra mamma sitt perspektiv, så setter jeg enda mere pris på det.

Stakkars mamman min :fnise:

uab

Anonym poster: 8bdd78ff1c13e3002975860b305f6f7b

• Liker 6
Skrevet

Hva med besteforeldre, tanter eller onkler? På begge sider av familien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...