AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Iflg Dagbaldet er det ekte pels i pelskanten på Canada Goose-jakkene. http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=3612 Det var jeg ikke klar over! Også jeg som har hatt lyst på en sånn jakke! Nå pleier jeg å sjekke hvorvidt pelsen er ekte når jeg en sjelden gang kjøper noe sånt (liker ikke fuskepels heller, pga signaleffekten.) Kvalmende å tenke på hvor mange det er som faktisk har kjøpt disse jakkene, og som nå går med døde coyoter rundt hodet. Anonym poster: ff4958f22138dc19c14ad093908e82fe
Medlem Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Kanskje du kan kjøpe en Canada Goose uten pelskraven? Den er tross alt avtagbar (glidelås).
Gjest Spiderpig Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Du er klar over det at du skriver " I følge DAGBLADET.." samtidig som du linker til en kyllingfilet-oppskrift hos VG? 11
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Velkommen etter. Anonym poster: 48b624faaf4e2cb1fbf7d5a9233a6a8f 2
Alice123 Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Er ikke fjøra inne i jakken skaffet på ganske guffen måte, også? Endret 4. februar 2013 av Alice123 5
Gjest Snoken- Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Obvious troll is obvious Jeg forstår meg ikke på enkelte jenter, da de er til tider er veldig i mot pels, allikevel går de samme jentene i Canada Goose jakker. Endret 5. februar 2013 av Snoken- 8
Dragonfly84 Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Ja, hver gang jeg ser noen med CG-uniform tenker jeg "hun/han er ansvarlig for å ha torturert en coyote som har blitt fanget i saks og stått og lidd lenge". Å ta av kragen hjelper jo ikke, coyoten ble jo drept på en bestialsk måte uansett. 6
Gjest Oppgitt. Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Iflg Dagbaldet er det ekte pels i pelskanten på Canada Goose-jakkene. http://www.vg.no/mat...ift.php?id=3612 Det var jeg ikke klar over! Også jeg som har hatt lyst på en sånn jakke! Nå pleier jeg å sjekke hvorvidt pelsen er ekte når jeg en sjelden gang kjøper noe sånt (liker ikke fuskepels heller, pga signaleffekten.) Kvalmende å tenke på hvor mange det er som faktisk har kjøpt disse jakkene, og som nå går med døde coyoter rundt hodet. Anonym poster: ff4958f22138dc19c14ad093908e82fe Selvfølgelig er det ekte pels. Hvorfor tror du det er så jævlig dyrt da? Dumme høne.
OnFire Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Iflg Dagbaldet er det ekte pels i pelskanten på Canada Goose-jakkene. http://www.vg.no/mat...ift.php?id=3612 Det var jeg ikke klar over! De som går i Canada Goose er samvittighetsløse mennesker, og jeg fatter ikke at noen av dere ikke har fanget opp dette tidligere. Endret 4. februar 2013 av OnFire 3
Gjest Gaea Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Hvorfor bare klage på Canada Goose? Det finnes jo massevis av andre merker som også har ekte pels, er det noe ingen legger merke til? Hadde aldri tenkt på at enkelte ikke er klar over at det er ekte pels på jakkene, man ser det jo veldig tydelig på selve pelsen og på prislappen... Om man ikke greier å se forskjell på ekte og uekte pels, burde man holde seg unna pelsjakker. Endret 4. februar 2013 av Gaea
Gjest Lincoln Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Obvious troll is obvious Jeg forstår meg ikke på enkelte jenter, da de er til tider er veldig i mot pels, allikevel går de samme jente i Canada Goose jakker. Men Canada Goose jakker er jo så kule da!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2013 #12 Skrevet 5. februar 2013 Du er klar over det at du skriver " I følge DAGBLADET.." samtidig som du linker til en kyllingfilet-oppskrift hos VG? Siden hun ikke bruker pels spiser hun sikkert ikke kylling heller. Kyllingen på tallerkenen har trolig lidd mer enn coyoten som ble til pels på jakka.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #13 Skrevet 5. februar 2013 Siden hun ikke bruker pels spiser hun sikkert ikke kylling heller. Kyllingen på tallerkenen har trolig lidd mer enn coyoten som ble til pels på jakka. Denne holdningen irriterer meg. Fordi man deltar i noe groteskt på ett område så kan man like greit ikke bry seg om noe i det hele tatt, det er liksom ikke godt nok før man er veganer eller selvforsynt. Joda, å avstå fra en unødvendig motesak er fryktelig enkelt for alle som ikke går rundt i arktis. Og litt hjelper alltid mer enn ingenting. Anonym poster: 966e2420525c0b0339adedc07012ea05 3
romeosa Skrevet 5. februar 2013 #14 Skrevet 5. februar 2013 Hvorfor bare klage på Canada Goose? Det finnes jo massevis av andre merker som også har ekte pels, er det noe ingen legger merke til? Hadde aldri tenkt på at enkelte ikke er klar over at det er ekte pels på jakkene, man ser det jo veldig tydelig på selve pelsen og på prislappen... Om man ikke greier å se forskjell på ekte og uekte pels, burde man holde seg unna pelsjakker. Jeg synes det er verre å velge canada goose en mange andre jakker. Dersom det er sant at coyotene de bruker faktisk ble fanget med fotsaks, er det helt grusomt. Mens andre jakker kansje bruker pels fra dyr som kommer fra norske pelsdyrfarmer, noe som fører til mindre lidelse. Pelsdyrene i Norge har det mye bedre en hva de fleste tror, men jeg er enig i at det er unødvendig. Derfor kjøper jeg heller ikke pels 1
Gjest Gaea Skrevet 5. februar 2013 #15 Skrevet 5. februar 2013 Jeg synes det er verre å velge canada goose en mange andre jakker. Dersom det er sant at coyotene de bruker faktisk ble fanget med fotsaks, er det helt grusomt. Mens andre jakker kansje bruker pels fra dyr som kommer fra norske pelsdyrfarmer, noe som fører til mindre lidelse. Pelsdyrene i Norge har det mye bedre en hva de fleste tror, men jeg er enig i at det er unødvendig. Derfor kjøper jeg heller ikke pels Nå mente jeg ikke pels som kommer fra norske farmer, og blir litt vanskelig å komme med eksempel da jeg aldri husker hva de jakkemerkene heter... Men for eksempel Parajumpers. Eller Svea, som virker veldig populært i år. Samme innfangingsmetoder der som med CG gitt. Forøvrig har jeg litt peiling på hvordan pelsdyr har det i Norge, og synes det er litt dumt med slike propogandapregede videoer. For da er det så lett å si at de bare har vist det verste av det verste, at dette ikke skjer i Norge, og så videre. En objektiv dokumentar av pelsdyrfarmer i Norge vil være jævlig nok til at de aller fleste holder seg unna, tror det kunne hatt en bedre effekt.
Dragonfly84 Skrevet 5. februar 2013 #16 Skrevet 5. februar 2013 Denne holdningen irriterer meg. Fordi man deltar i noe groteskt på ett område så kan man like greit ikke bry seg om noe i det hele tatt, det er liksom ikke godt nok før man er veganer eller selvforsynt. Joda, å avstå fra en unødvendig motesak er fryktelig enkelt for alle som ikke går rundt i arktis. Og litt hjelper alltid mer enn ingenting. Anonym poster: 966e2420525c0b0339adedc07012ea05 Helt enig. Ingen får mene eller stå for noe som helst, fordi det fins barn som ikke får mat, faktisk. Man kan alltid finne noe som er verre. Ellers vet jeg ikke om jeg er enig i at å stå og lide i fotsaks et døgns tid er verre enn å stå med avgnagd øre på nettinggulv, innklint i egen avføring over lengre tid. Eller som en pelsdyrfarmer selv sa det da han skulle forsvare pelsdyrfarmen: Han hadde slurvet litt med å telle bein og avlive de dyrene som hadde fått avgnagde bein, men dyr er så enkle, vet du, de ønsker seg ikke en tur til Mallorca. Aaaaaakkurat. Men jeg tror de kunne tenke seg riktig antall bein, litt plass og et ordentlig gulv å stå på. Jeg syns all pels er forkastelig, uansett om det kommer fra en coyote med knust pote eller et rovdyr i et bittelite bur. Men det er noe med de CG-jakkene, den kragen er så unødvendig, og det hadde da i hvert fall gått an å gå ut og skyte coyoter på en mer human måte, uten å være så late at de bruker saksefeller. Og jeg tror ikke den tykke jakka med den tykke kragen virkelig er nødvendig på t-bane-turen inn til sentrum eller de minuttene det tar å gå til skolen. I Yukon hadde det sikkert vært kjekt å ha. Men til og med der ville jeg sett meg om etter alternativer. 2
Sinner Skrevet 5. februar 2013 #17 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Men Canada Goose jakker er jo så kule da! De er stygge og det er ikke kun på grunn av pelsen. Folk kan faen meg ikke kle seg lenger, ser ut som lassiser hele gjengen. Endret 5. februar 2013 av Sinner 3
romeosa Skrevet 5. februar 2013 #18 Skrevet 5. februar 2013 Denne holdningen irriterer meg. Fordi man deltar i noe groteskt på ett område så kan man like greit ikke bry seg om noe i det hele tatt, det er liksom ikke godt nok før man er veganer eller selvforsynt. Joda, å avstå fra en unødvendig motesak er fryktelig enkelt for alle som ikke går rundt i arktis. Og litt hjelper alltid mer enn ingenting. Anonym poster: 966e2420525c0b0339adedc07012ea05 Det er ikke det at folk ikke bør bry seg. Men når halve landet skriker ut mot pels, fryser alkoholikere nærmest til døde samtidlig. Lurer bare på hvorfor folk heller bryr seg om pelsdyrene (som har det ganske bra, bedre en de fleste andre produksjons-husdyr ofte har), en barnevoldtekter i India. Det er bra å engasjere seg, men hvorfor ikke velge viktigere saker....
SubHuman Skrevet 5. februar 2013 #19 Skrevet 5. februar 2013 Canada Goose driver faktisk ikke med dyremishandling, dette kan man også kjenne på pelsen at den er mye dårligere. Uansett for en ekkel link du sendte! Det er jo et dødt dyr der! Og hva med skoene dine og andre ting du har av skinn! Det er jo hud fra døde dyr! 1
O'hara Skrevet 5. februar 2013 #20 Skrevet 5. februar 2013 http://www.dyrsrettigheter.no/pelsindustri/oppdrett-og-fangst/hvorfor-du-bor-styre-unna-canada-goose/ Jeg har bare lest denne artikkelen, og det er nok til at jeg ikke kjøper CG-jakke. (Ikke er de fine heller..) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå