AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Hvordan gjør dere det med promping i forholdet. Hører typen dere når dere fiser? Eller fiser dere rett foran hverandre slik at typen også kjenner fislukta? Anonym poster: e402700771417627872ec0e74adf46fe
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Hos oss går vi ut på verandaen for å fise. Lukten fra fis er faktisk partikler fra endetarmen som svever rundt i rommet. Anonym poster: c36b6de6c2f695d39278ed699e9deb01 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Vi har såpass respekt for hverandre at vi gjerne går på badet for sånt. Det er ikke det at noen av oss er fisefine (hoho), jeg ønsker bare at han skal fortsette å være forelsket i meg. Han kjenner meg inn og ut, har sett meg på mitt verste, og fått kjent lukten når jeg nettopp har vært på badet for en nr.2. Da kan han i det minste slippe å kjenne lukten av gassene min. It aint perfume.. Anonym poster: a51f39896c53db8b183b2470b1df213d 3
LukaFrost Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Fising er en helt normal kroppsfunksjon. Her fises det når man har behov for det der man til enhver tid er. Unntaket er når man er sammen med andre. 18
langbein86 Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 det gjør vi aldri foran hverandre, hverken han eller jeg 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 Jeg smugfiser hvis vi sitter på forskjellig sted i leiligheten, og han er på samme måte. Vi bryr oss ikke egentlig om at den andre promper, men det er liksom ikke sånn at vi fiser på hverandre og ler av den grunn. Hvis en av oss slepper en fis litt uforventet, så ler vi kanskje litt, men jeg synes i alle fall det er greit å ikke gasse hverandre i tide og utide Anonym poster: 40ebf874d023a6fee8f782ab0c4f2b7c 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Hos oss går vi ut på verandaen for å fise. Lukten fra fis er faktisk partikler fra endetarmen som svever rundt i rommet. Anonym poster: c36b6de6c2f695d39278ed699e9deb01 Partikler? Fisen består for det meste av gassene oksygen, nitrogen, karbondioksid, hydrogen og metan samt andre gasser (tilsammen ca 1%) som gir fisen sin karakteristiske lukt, nemlig hydrogensulfid, dimetyl sulfide, dimetyl disulfid og dimetyl disulfid. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Flatulence#Production.2C_Composition_.26_Odor. Noen av disse gassene er lettere giftige men å gå ut på verandaen synes jeg er å gå for langt (bokstavelig talt..). Anonym poster: 8ae0b3e41c251006568b36c1d132ec2d 11
Gjest *Maja* Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Av og til smeller det bare. Så lenge en ikke sitter og forpester leiligheten til enhver tid, så må en takle at en av og til slipper en smyger. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 Synes det er rart når de som er sammen skal begynne å fise for hverandre. Jeg gjør jo ikke sammen med andre mennesker, så hvorfor skal jeg gjøre det med kjæresten? Anonym poster: 1ddcd175d0d6306fff567986c35a6028 9
Gjest abcdefgh Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 Jeg fiser så mye jeg vil hvor jeg vil .Fruen skal selvsagt være mer diskre og skåne meg for både lyd og lukt. 1
Gjest *Maja* Skrevet 4. februar 2013 #11 Skrevet 4. februar 2013 Synes det er rart når de som er sammen skal begynne å fise for hverandre. Jeg gjør jo ikke sammen med andre mennesker, så hvorfor skal jeg gjøre det med kjæresten? Anonym poster: 1ddcd175d0d6306fff567986c35a6028 Når du lever sammen med et annet menneske så er det litt annerledes enn å å henge med venner noen timer. Hjemmet er en frisone og om en da har en promp som må ut så er det naturlig å la den få slippe ut fremfor å holde den igjen som en gjør med andre og som gjerne gjør at en får vondt i magen. 11
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #12 Skrevet 4. februar 2013 Partikler? Fisen består for det meste av gassene oksygen, nitrogen, karbondioksid, hydrogen og metan samt andre gasser (tilsammen ca 1%) som gir fisen sin karakteristiske lukt, nemlig hydrogensulfid, dimetyl sulfide, dimetyl disulfid og dimetyl disulfid. Se http://en.wikipedia....sition_.26_Odor. Noen av disse gassene er lettere giftige men å gå ut på verandaen synes jeg er å gå for langt (bokstavelig talt..). Anonym poster: 8ae0b3e41c251006568b36c1d132ec2d Ordla meg kanskje litt dårlig, men prinsippet er det samme. Fis er en blanding av gass produsert av bakterier under fordøyelsen og aerosoliserte partikler fra avføring. Det er stort sett samme gass som produseres, enten du fiser, eller om du driter midt på stuebordet. Å ha dette svevende rundt i rommet og la samboeren sniffe det inn, er motbydelig. Hadde du synes det var greit om samboeren din presset ansiktet ditt mot rompa hans/hennes og slapp ut en gasseksplosjon? Det er ikke noen forskjell på det og på å sitte i andre enden av sofaen og fise. Derfor går vi ut på verandaen eller ut på yttertrappa, slik at vi slipper å gasse hverandre halvt ihjel. Til nøds kan vi gå ut på badet og stikke rumpa ut av vinduet der. Anonym poster: c36b6de6c2f695d39278ed699e9deb01 2
Gjest Bibompibomp Skrevet 4. februar 2013 #13 Skrevet 4. februar 2013 Hehe, at dette i det hele tatt er grunnlag for diskusjon.... Alle levende vesener fiser, sånn er vi sammenskrudd både mennesker og dyr. At noen får noia og må gjemme seg, fly ut, gå på verandaen, skynde seg på badet osv. for noe så naturlig er jo bare direkte latterlig... Selvsagt er det jo ikke nødvendig å "ta i" så det vibrerer i veggene mens man sitter sammen i sofaen, men å slippe ei bønne en gang i blant er da vitterlig ingenting å gjøre noe stort nummer av. Her i huset lar vi naturen gå sin gang hele familien, og du verden så befriende og avslappende det er å slippe å gå rundt å holde seg i redsel for at noen skal få hysterisk sammenbrudd. Men kjenner jeg KG-standarden rett er vel dette også "dumpe-grunnlag" snart
Gjest Lise-Cathrine Skrevet 7. februar 2013 #14 Skrevet 7. februar 2013 Ordla meg kanskje litt dårlig, men prinsippet er det samme. Fis er en blanding av gass produsert av bakterier under fordøyelsen og aerosoliserte partikler fra avføring. Det er stort sett samme gass som produseres, enten du fiser, eller om du driter midt på stuebordet. Å ha dette svevende rundt i rommet og la samboeren sniffe det inn, er motbydelig. Hadde du synes det var greit om samboeren din presset ansiktet ditt mot rompa hans/hennes og slapp ut en gasseksplosjon? Det er ikke noen forskjell på det og på å sitte i andre enden av sofaen og fise. Derfor går vi ut på verandaen eller ut på yttertrappa, slik at vi slipper å gasse hverandre halvt ihjel. Til nøds kan vi gå ut på badet og stikke rumpa ut av vinduet der. Anonym poster: c36b6de6c2f695d39278ed699e9deb01 HAHA, snakk om å være hysterisk
AloeVera Skrevet 7. februar 2013 #15 Skrevet 7. februar 2013 (endret) Jeg er ofte uheldig. Prøver å skjule det så godt jeg kan. Han fiser så og si aldri slik jeg har forstått det. Han er i alle fall ikke like uheldig som meg. Men vi ler svært mye av det. F.eks vi ligger i senga. Han går på badet eller på kjøkkenet for å hente noe. Jeg blir fornøyd over at jeg endelig kan slippe en! Slipper en. Den luktet og han kommer tilbake litt for fort. Da blir jeg meget flau og han synes det er morsomt at jeg blir flau og så blir det mye latter. En gang vi var ute å gikk tur smallt det fra meg. Han latet som det smallt fra han også og speeda opp farten akkurat som det skulle være en rakett der bak og mente at jeg var lur som utnyttet meg av rakett..... HAHAHAHA! :D Endret 7. februar 2013 av AloeVera 10
Anoia Skrevet 7. februar 2013 #16 Skrevet 7. februar 2013 Hadde du synes det var greit om samboeren din presset ansiktet ditt mot rompa hans/hennes og slapp ut en gasseksplosjon? Det er ikke noen forskjell på det og på å sitte i andre enden av sofaen og fise. Derfor går vi ut på verandaen eller ut på yttertrappa, slik at vi slipper å gasse hverandre halvt ihjel. Til nøds kan vi gå ut på badet og stikke rumpa ut av vinduet der. Anonym poster: c36b6de6c2f695d39278ed699e9deb01 "Gasse hverandre halvt ihjel"? Hvis det er så ille, så ville jeg kanskje tenkt litt over kostholdet... Her i huset utvises det normal høflighet selv om man er alene sammen; hvis man skulle være så uheldig å slippe en, er det ikke verdens undergang 2
Gjest Adriane Skrevet 7. februar 2013 #17 Skrevet 7. februar 2013 (endret) Minstemann i familien har fritt utløp for å si det sånn. Vi voksne har såpass respekt for hverandre at vi enten går på toalettet eller til et annet rom Javisst er det naturlig både å fise og å prompe høylytt, men for meg iallfall er det allikevel ikke naturlig å gjøre det "sammen med" andre. Det er også naturlig å bæsje, men det betyr ikke at jeg syns det er greit at samboeren er på badet når jeg gjør det (og visa versa). Enkelte ting kan man spare seg for å dele syns jeg Edit: Uhell skjer selvsagt, og det har hendt både ham og meg at det har unnslippet en jævel, men det er jo ingen krise. Bidrar bare til litt latter Endret 7. februar 2013 av Adriane 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #18 Skrevet 7. februar 2013 Derfor går vi ut på verandaen eller ut på yttertrappa, slik at vi slipper å gasse hverandre halvt ihjel. Til nøds kan vi gå ut på badet og stikke rumpa ut av vinduet der. Anonym poster: c36b6de6c2f695d39278ed699e9deb01 Fantastisk! Den "til nøds" løsningen, rumpen ut av vinduet, er det ekvivalenten til en røyk under kjøkkenvifta når det er for kaldt å stå ute på trappa? Jeg antar dere ikke har gjenboere som til tider får se deres fjertende rumper henge ut av vinduet med en god damp stående ut.... Anonym poster: 413b4d0674767510d77eba0d4a85f182 6
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #19 Skrevet 7. februar 2013 Jeg og typen fiser foran hverandre og ler om de lukter jævlig ellers høres morsomt ut, men nå kan jeg sitte og drite mens han dusjer eller pusser tenna også, vi tar det ikke så høytidelig. Promper også i selskap med gode venner og familien vår, nå er vel familien og vennen våres også sånn at de ikke tar ting så høytidelig. For å ikke snakke om at bikkja promper den og, uansett hvor vi er, og det gjør babyen våres også.... Haha skulle tro vi hadde død av det snart! :D
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #20 Skrevet 7. februar 2013 "Gasse hverandre halvt ihjel"? Hvis det er så ille, så ville jeg kanskje tenkt litt over kostholdet... Her i huset utvises det normal høflighet selv om man er alene sammen; hvis man skulle være så uheldig å slippe en, er det ikke verdens undergang Vi har et hovedsakelig vegetarisk kosthold, så det kan kanskje ha noe med saken å gjøre. Men det er uaktuelt å bytte. Fantastisk! Den "til nøds" løsningen, rumpen ut av vinduet, er det ekvivalenten til en røyk under kjøkkenvifta når det er for kaldt å stå ute på trappa? Jeg antar dere ikke har gjenboere som til tider får se deres fjertende rumper henge ut av vinduet med en god damp stående ut.... Anonym poster: 413b4d0674767510d77eba0d4a85f182 Det er ikke sånn at vi har rumpene hengende ut av vinduet. Vi åpner vinduet helt opp og så bøyer vi oss ned, med rumpa pekende mot vinduet, og sikter mot det, før vi fiser. Når vi er ferdig tar vi en avis eller noe sånt og vifter gassen ut av vinduet. Vi bor i en blokk i 6. etasje, så det ville vært litt risikabelt å sitte halvveis ut av vinduet. Det kan fort skje en ulykke. Baderomsvinduet peker ut mot et skogholt så tror ikke at det er så mange som ser oss. Anonym poster: c36b6de6c2f695d39278ed699e9deb01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå