AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Hei! Jeg og min familie tenker oss en tur til Afrika på safari. Vi er to voksne og en 16åring. Har dere noen tips? Åpen for ALLE forslag, men det MÅ være nærme kysten! Takk for svar Anonym poster: ca1c4615c2bca5fc2b928004a6a990d4
Serafina. Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 En safari i Afrika er virkelig en minnerik ferie. Jeg har vært i Kenya, Masai Mara og det var flott. Bodde på Karen Blixen campen, som var veldig bra, og en natt på et par andre steder. Jeg kan anbefale å få satt sammen en ferie av et reiseselskap som kan Afrika. Jeg brukte noen som heter Ditt Afrika, og syntes de var veldig flinke. Da har man noen som kjenner landene å spille ball med. Tanzania og Kenya har tilgang til strand og avslapping etter alle inntrykkene en safari gir. Uganda kan skilte med gorillasafari, noe som visstnok er en opplevelse, men da er det mer naturlig med ferie ved Victoriasjøen etterpå. (Er det ikke det den heter?) Gleder meg til jeg kan dra på min neste safari!
Sofie1 Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Etter 5 turer til forskjellige steder i afrika så kan jeg komme med noen tips. Det finnes utrolig masse muligheter i forhold til safari. Dere bør nesten først bestemme hvilket land man ønsker å reise til. Dersom dere er førstegangsreisende til afrika ville jeg anbefalt enten Kenya, Tanzania eller Botswana. Botswana er et utrolig fantastisk land. I forhold til turoperatører så kommer det helt ann på hva slags safari dere ønsker. Vil dere ha en luksus tur og bo på flotte logder eller vil dere ha campingtur. Anbefaler helt klart en campingtur, utrolig spennende. Vet at G adventure (http://www.gadventures.com/) også byr på reiser for familier. Reiste selv med de til Uganda for en måned siden og det var veldig bra. Jeg ville ikke ha hengt meg opp i at det MÅ være ved kysten. Det tar ikke langt tid å ta fly fra f.eks Nairobi til Zanzibar, ca 1 time. Dersom dere ønsker å avslutte turen med noen dager på kysten så anbefaler jeg sterkt å reise til nordspissen på Zanzibar, nærmere bestemt til Kendwa. Her får man de beste strendene.
Kjetil E Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 Hei! Jeg og min familie tenker oss en tur til Afrika på safari. Vi er to voksne og en 16åring. Har dere noen tips? Åpen for ALLE forslag, men det MÅ være nærme kysten! Takk for svar Anonym poster: ca1c4615c2bca5fc2b928004a6a990d4 Leste i VG for noen dager siden om en nasjonalpark i Tanzania (husker ikke navnet) som faktisk ligger helt ved havet. Og her kan du oppleve firbente strandløver for å si det slik.
Gjest Darthoven Skrevet 7. februar 2013 #5 Skrevet 7. februar 2013 Var på en kjempesafari i Nigeria i fjor, og det var fantastisk å sitte i firehjulstrekkeren med sjampanje i mens man kjørte igjennom reservatet og så på hvordan disse sorte menneskene levde. Noen steder stoppet vi og tok bilder av dem, og ungene fikk til og med ta på ett av de. Fantastisk flott tur, anbefales! Beste måten og oppleve afrika på synes jeg. Det å føle seg overlegen andre mennesker gir en unik følelse.
Binta Ba Skrevet 7. februar 2013 #6 Skrevet 7. februar 2013 Var på en kjempesafari i Nigeria i fjor, og det var fantastisk å sitte i firehjulstrekkeren med sjampanje i mens man kjørte igjennom reservatet og så på hvordan disse sorte menneskene levde. Noen steder stoppet vi og tok bilder av dem, og ungene fikk til og med ta på ett av de. Fantastisk flott tur, anbefales! Beste måten og oppleve afrika på synes jeg. Det å føle seg overlegen andre mennesker gir en unik følelse.
Gjest Darthoven Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Takk for den virtuelle blomsten! 1
Serafina. Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Var på en kjempesafari i Nigeria i fjor, og det var fantastisk å sitte i firehjulstrekkeren med sjampanje i mens man kjørte igjennom reservatet og så på hvordan disse sorte menneskene levde. Noen steder stoppet vi og tok bilder av dem, og ungene fikk til og med ta på ett av de. Fantastisk flott tur, anbefales! Beste måten og oppleve afrika på synes jeg. Det å føle seg overlegen andre mennesker gir en unik følelse. Turisme skaper masse arbeidsplasser og inntekter, så det er positivt for alle land. 1
Gjest Darthoven Skrevet 8. februar 2013 #9 Skrevet 8. februar 2013 Turisme skaper masse arbeidsplasser og inntekter, så det er positivt for alle land. Feil. Det skaper ikke masse arbeiddplasser for lokalbefolkningen i det hele tatt. Som regel vestlige selskaper som driver turismen. Klart det skaper NOEN jobber, men i forhold til størrelsen på industrien skapes det lite jobber. Bare si det. Du vil ned og se på fine dyr og skryte av at du har vært i Afrika (samma hvilket land.who cares, afrika er afrika!) og at det bare var sååååå utrolig dah. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #10 Skrevet 8. februar 2013 Feil. Det skaper ikke masse arbeiddplasser for lokalbefolkningen i det hele tatt. Som regel vestlige selskaper som driver turismen. Klart det skaper NOEN jobber, men i forhold til størrelsen på industrien skapes det lite jobber. Bare si det. Du vil ned og se på fine dyr og skryte av at du har vært i Afrika (samma hvilket land.who cares, afrika er afrika!) og at det bare var sååååå utrolig dah. Selv om det er vestlige selskaper som driver turene, så legges det igjen penger hos lokalbefolkningen. Når jeg har vært i Afrika har guidene vært lokale, i tillegg til at penger har gått til lokale camper, butikker, nasjonalparker osv. Kom ikke her og si at lokalbefolkningen ikke nyter godt av turismen! I motsetning til enkelte andre steder jeg har vært, opplever jeg lokalbefolkningen i Afrika som veldig positive ovenfor turister. De vinker, smiler og er generelt vennlige. Man føler seg velkommen som turist. Folk vet hvor viktig turisme er for landets økonomi, og ønsker oss velkommen. Du har et poeng i at mye av pengene man betaler havner hos vestlige selskaper, men man skal ikke la være å reise dit av den grunn. Synes man fordelingen blir feil er det bare å handle mer og legge igjen mer penger hos de lokale. Anonym poster: 40b35eaa2d0ae537cce0229b11111191 3
Serafina. Skrevet 8. februar 2013 #11 Skrevet 8. februar 2013 Feil. Det skaper ikke masse arbeiddplasser for lokalbefolkningen i det hele tatt. Som regel vestlige selskaper som driver turismen. Klart det skaper NOEN jobber, men i forhold til størrelsen på industrien skapes det lite jobber. Bare si det. Du vil ned og se på fine dyr og skryte av at du har vært i Afrika (samma hvilket land.who cares, afrika er afrika!) og at det bare var sååååå utrolig dah. Der jeg har vært har det masse lokale folk som har jobbet, på hotell, camper, som guider, i butikker, som vakter etc. De får en arbeidsplass inkl lønn, så alt faller ikke tilbake til vestlige selskaper. Jeg skal innrømme at jeg synes det er fantastisk og eksotisk, men sånn er det jo med alle steder man reiser som er vesentlig annerledes enn det er her i Norge.
Binta Ba Skrevet 8. februar 2013 #12 Skrevet 8. februar 2013 Der jeg har vært har det masse lokale folk som har jobbet, på hotell, camper, som guider, i butikker, som vakter etc. De får en arbeidsplass inkl lønn, så alt faller ikke tilbake til vestlige selskaper. Jeg skal innrømme at jeg synes det er fantastisk og eksotisk, men sånn er det jo med alle steder man reiser som er vesentlig annerledes enn det er her i Norge. Og de fleste som jobber for firmaet tjener like mye på en måned som hotellrommet gjerne koster for èn natt..
Gjest Darthoven Skrevet 8. februar 2013 #13 Skrevet 8. februar 2013 Selv om det er vestlige selskaper som driver turene, så legges det igjen penger hos lokalbefolkningen. Når jeg har vært i Afrika har guidene vært lokale, i tillegg til at penger har gått til lokale camper, butikker, nasjonalparker osv. Kom ikke her og si at lokalbefolkningen ikke nyter godt av turismen! I motsetning til enkelte andre steder jeg har vært, opplever jeg lokalbefolkningen i Afrika som veldig positive ovenfor turister. De vinker, smiler og er generelt vennlige. Man føler seg velkommen som turist. Folk vet hvor viktig turisme er for landets økonomi, og ønsker oss velkommen. Du har et poeng i at mye av pengene man betaler havner hos vestlige selskaper, men man skal ikke la være å reise dit av den grunn. Synes man fordelingen blir feil er det bare å handle mer og legge igjen mer penger hos de lokale. Anonym poster: 40b35eaa2d0ae537cce0229b11111191 http://www.telegraph.co.uk/travel/safariandwildlifeholidays/7220102/Safari-Are-too-many-tourists-killing-Africas-wildlife.html 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #14 Skrevet 8. februar 2013 http://www.telegraph...s-wildlife.html Ok, så ditt forslag er at folk bør slutte å reise på safari? Da vil ikke lokalbefolkningen lenger ha noen grunn til å ta vare på dyrene. Løvene og elefantene har ingen annen nytteverdi for dem enn at de drar turister. Støttenner og horn kan selges til Asia for enorme summer. Ingen synes det er særlig kult å bo med farlige dyr tett på seg, og naturreservatene står i veien for mer effektiv infrastruktur. Å ta vare på alle disse eksotiske dyrene har sin pris, og regningen er det vi turister som gladelig tar. Synes du det er greit om dyrene dør ut? Anonym poster: 40b35eaa2d0ae537cce0229b11111191 3
Taste of Slow Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 Kenya er et flott land å reise i - jeg har vært på safari der på masai mara. Det kan lett kombineres med en ferie på kysten - det er mange fine steder å reise til både sør og nord for Mombasa. Dersom dere reiser til masai mara vil jeg også anbefale å legge turen innom Hells Gate (gåtur, sykkelsafari) og Lake Nakuru der vannet er dekket av flamingoer deler av året. Med tanke på diskusjonen over: hvorfor ikke bestille aktiviteter hos selskap i landet du skal besøke? Jeg foretrekker å booke der - da sparer dere penger selv fordi de vestlige mellomleddene er dyre, samt at dere vet at pengene går til turistnæringen i landet dere besøker. Jeg kan anbefale Pega Tours i Kenya, de kan organisere det aller meste via mail. De kan anbefale dere hva dere burde se og skreddersy en tur for dere - og så får dere et prisforslag. Jeg brukte dem selv i 2010 - og vet at Kenyanske venner har brukt dem når de har besøk og har vært fornøyd. Du kan kontakte dem via http://www.pegatours.co.ke/. 1
stine43 Skrevet 16. februar 2013 #16 Skrevet 16. februar 2013 Reiste med Kenor til tanzania for et par år tilbake. Veldig fornøyd med servicen og opplegget de ordnet for oss. Koster iltt men har man råd så er det er å anbefale: http://www.kenor-safaris.com/ Stine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå