AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Nå velger jeg å skrive som anonym, for dette er veldig vondt for meg. Min svigersønn spurte meg for noen dager siden om han kunne legge meg til på facebook. Det hadde jeg ingen innvendinger mot, jeg er ikke særlig aktiv og har ingenting å skjule. Jeg ble forskrekket og urolig da jeg gikk inn på hans profil og leste hva han har skrevet. På status står det: Det er komplisert. Som familie har han oppgitt sin far og en nevø. Han har lagt til så å si bare kvinnelige "venner". Han og min datter har vært samboere i ca. 12 år og har en sønn på 10 år. Det ville vært naturlig å oppføre dem som familie og status som samboer. Jeg er i sterk tvil om hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg kan ikke tenke meg at min datter vet noe. Hun har ikke facebook, er ikke interessert i det. Jeg er redd hun vil ta det svært tungt om hun får vite dette. Slik jeg ser det nå, har jeg mest lyst til å konfrontere min svigersønn og spørre hva i all verden han mener med det han har skrevet. Jeg føler meg rådløs akkurat nå. Anonym poster: 0a9b98e1115c7d4c52e67611354dca72
lottelotti Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Om jeg var deg så hadde jeg nok sagt det til datteren min.. Har du hørt med mannen din og hva han synes om det her? 5
orgus Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ikke tolket ting som folk gjør på facebook så seriøst. Jeg sto som gift der med en kompis, mens jeg hadde en kvinnelig samboer. 6
Gjest Eurodice Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Om jeg var deg så hadde jeg nok sagt det til datteren min.. Har du hørt med mannen din og hva han synes om det her? Jeg har ingen mann, han døde for mange år siden. Der røpet jeg meg, jaja. Endret 4. februar 2013 av Arabella
lottelotti Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har ingen mann, han døde for mange år siden. Der røpet jeg meg, jaja. Du kan jo også kanskje søke hjelp av en trofast venninne?
Ingeborg! Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 Man kan vel ikke føre opp personer som ikke er på facebook som familie. Barnet er 10 år og for ung til facebook og din datter er heller ikke der, dermed kan de ikke føres opp som familie. Men han kunne skrevet at han er "i et forhold" - som da er et alternativ (samboer er ikke). At han har flest kvinnelige venner på listen sin kan være så enkelt som at hans kamerater/mannlige kollegaer ikke har facebook. Tror egentlig ikke han mener noe "muffins" med dette - da hadde han neppe spurt om å få være "venn" med deg. Men hvis du er usikker så er det vel best å spørre ham direkte? 7
Lunaire Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Det jeg tenker er at det virker litt rart om denne svigersønnen holder på med noe "snusk", men likevel velger å legge til deg som venn? Kanskje det er en helt enkel forklaring? Eller kanskje det er et slags "hjelp" om han ikke er mann nok til å ta det første steget inn i en samtale selv? Synes du skal høre med ham, jeg. Tenker nå i allefall det muligens kan komme mer godt ut av det, enn å gå og gruble, eller ta det opp med din datter før du vet noe mer. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Haha, føre opp noen som familie som ikke har konto på FB? Hvordan skulle det gjøres?
Cathrine88 Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 Han var klar over at du kom til å se hva han har skrevet da han ba deg om å legge ham til, så det kan selvsagt være en (svært dårlig) måte å fortelle deg at de har problemer uten å behøve å si det rett ut. Jeg ville spurt ham dersom jeg var deg. Forhåpentligvis finner du ut at statusen er en spøk eller misforståelse, og dersom den ikke er det vet du ihvertfall at det er på tide å stille opp for datteren din. 2
orgus Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 Haha, føre opp noen som familie som ikke har konto på FB? Hvordan skulle det gjøres? Nå er ikke jeg på FB lengre, men før var det ingen problemer å skrive inn rene navn uten noe link til fb-profiler i alle fall. 5
Gjest Eurodice Skrevet 4. februar 2013 #11 Skrevet 4. februar 2013 Man kan vel ikke føre opp personer som ikke er på facebook som familie. Barnet er 10 år og for ung til facebook og din datter er heller ikke der, dermed kan de ikke føres opp som familie. Men han kunne skrevet at han er "i et forhold" - som da er et alternativ (samboer er ikke). At han har flest kvinnelige venner på listen sin kan være så enkelt som at hans kamerater/mannlige kollegaer ikke har facebook. Tror egentlig ikke han mener noe "muffins" med dette - da hadde han neppe spurt om å få være "venn" med deg. Men hvis du er usikker så er det vel best å spørre ham direkte? Dette forstod jeg ikke. Er det en betingelse at familiemedlemmer må ha facebokkonto før man kan oppgi dem som familie? Denne nevøen han har ført opp, er også 10 år. Jeg har ikke studert ordlyden på de forskjellige statuser.
Gjest Sobril Skrevet 4. februar 2013 #12 Skrevet 4. februar 2013 Ta det opp i en humoristisk tone (hvorvidt det lar seg gjøre) og spør om det er trøbbel i heimen siden det er "komplisert"
Gjest Eurodice Skrevet 4. februar 2013 #13 Skrevet 4. februar 2013 Han var klar over at du kom til å se hva han har skrevet da han ba deg om å legge ham til, så det kan selvsagt være en (svært dårlig) måte å fortelle deg at de har problemer uten å behøve å si det rett ut. Jeg ville spurt ham dersom jeg var deg. Forhåpentligvis finner du ut at statusen er en spøk eller misforståelse, og dersom den ikke er det vet du ihvertfall at det er på tide å stille opp for datteren din. Jeg vet at de har problemer som han har mesteparten av skylden for. Jeg har stilt opp for barna mine i alle år, men vokter meg vel for å gå inn i interne problemer.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #14 Skrevet 4. februar 2013 Haha, føre opp noen som familie som ikke har konto på FB? Hvordan skulle det gjøres? Haha, veldig enkelt. Bare å skrive inn navn det, og føre inn hvilken slekt det er tale om. Jeg har navnet på min datter der. Under står det "Datter". Anonym poster: a2e46be77e3957a8af1461862994c045 3
Cathrine88 Skrevet 4. februar 2013 #15 Skrevet 4. februar 2013 Jeg vet at de har problemer som han har mesteparten av skylden for. Jeg har stilt opp for barna mine i alle år, men vokter meg vel for å gå inn i interne problemer. Det forstår jeg. Da er det ekstra merkelig av ham å dra deg inn i dette, og det er vel egentlig enda et tegn på at det sannsynligvis er en misforståelse. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2013 #16 Skrevet 4. februar 2013 Herlighet, ikke vær så tafatt, spør ham!
Boost Skrevet 4. februar 2013 #17 Skrevet 4. februar 2013 "Som han har skylden for". Noensinne hørt hans side av saken? 2
Gjest Eurodice Skrevet 4. februar 2013 #18 Skrevet 4. februar 2013 "Som han har skylden for". Noensinne hørt hans side av saken? Spør ikke så dumt. Selvfølgelig kjenner jeg til forholdene. Men jeg vil ikke fortelle noe om det her.
Boost Skrevet 4. februar 2013 #19 Skrevet 4. februar 2013 Spør ikke så dumt. Selvfølgelig kjenner jeg til forholdene. Men jeg vil ikke fortelle noe om det her. Var virkelig dumt ja. Det er ikke en selvfølge. Men ting er komplisert mellom dem eller så vil han finne annet, si det til dattera di og ferdig med saken.
Gjest Vampen Skrevet 4. februar 2013 #20 Skrevet 4. februar 2013 De jeg har oppført som familie, er utelukkende ymse familiemedlemmer som har ført opp meg som slektning. Jeg har ikke gått aktivt inn for å føre opp noen, og svært mange av dem er unge kusiner og fettere. Dem har jeg i bøtter og spann, samt noen overivrige tanter jeg sjelden prater med. Min mor derimot, har jeg bare som venn, fordi ingen av oss så langt har hatt behov for å gjøre en innsats for å lufte familietreet på FB. Det har altså ikke noe med faktiske familiebånd å gjøre, men er heller et utlag av andres behov for å tagge og føre opp alt mulig. Det trenger ikke å være mer mystisk enn det i din svigersønns tilfelle. Unge er gjerne spesielt gira på sånt, så det er kanskje mer sansynlig at det er nevøen som har ført opp ham som onkel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå