AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Hva jobber dere med nå? Noe helt annet? Jeg går 2.året av en treårig utdannelse. Jeg er altså ferdig mer 2/3 deler til sommeren:( jeg tenker at det er for seint å slutte. Dessuten har jeg valgt feil en gang før(sluttet i løpet av første semester) nå tør jeg ikke slutte pga at jeg allerede har alt for mye studielån. Jeg ønsker egentlig bare å høre fra andre som har vært i samme situasjon. Dere som fullførte selv om det føltes feil- var det bedre enn forventet å komme ut i jobb? Eller jobber dere med noe helt annet? Anonym poster: ae4d378c7db2cd19965fcc262ee3fc70
Lilje:) Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Kan jeg spørre hvilket studie du går? Jeg er i nesten samme situasjon.
Sheltay Retrac Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Mange utdannelser kan brukes til mye rart, så det kommer helt an på hva du utdanner deg til.
Gjest O___o Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Jeg synes du skal fullføre utdanningen du har startet på. Begynn på det du har lyst til å gjøre når du er ferdig
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Jeg synes du skal fullføre utdanningen du har startet på. Begynn på det du har lyst til å gjøre når du er ferdig eller eventuelt ha det på plass før du starter noe annet,som du kanskje heller ikke trives med..uansett er det bedre å ha bachelor i fransk litteratur,enn å ha en nesten ferdig utdannelse.. Anonym poster: 0d9ec62669f824c7e1c0ed5186c4734f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 Jeg studerer noe veldig spesifikt. Man har ikke alternativer når man er ferdig. Mulig jeg kan undervise i faget, men det er mange som ønsker de jobbene og de krever noen år med praktisk erfaring. Ts Anonym poster: ae4d378c7db2cd19965fcc262ee3fc70
Chord Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Jeg vet ikke helt om jeg kan si at jeg valgte feil, for for meg var det rett akkurat da. Det var ikke noe problem for meg å fullføre, så det problemet hadde ikke jeg. Men jeg bytta jobb til noe helt annet etterpå, og vet ikke om jeg noen gang går tilbake til det jeg er utdannet som. I ettertid har jeg aldri angret, det er isåfall den beste feilen jeg har gjort. Jeg har lært mye, har mye erfaring på det feltet, og ville ikke vært det foruten.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Jeg vet ikke helt om jeg kan si at jeg valgte feil, for for meg var det rett akkurat da. Det var ikke noe problem for meg å fullføre, så det problemet hadde ikke jeg. Men jeg bytta jobb til noe helt annet etterpå, og vet ikke om jeg noen gang går tilbake til det jeg er utdannet som. I ettertid har jeg aldri angret, det er isåfall den beste feilen jeg har gjort. Jeg har lært mye, har mye erfaring på det feltet, og ville ikke vært det foruten. Men fikk du jobben du har fordi du hadde den utdannelsen du hadde? Kunne du fått jobben uten utdanningen din? Eller tok du noe videre for å kunne jobbe med det du gjør? Ts Anonym poster: ae4d378c7db2cd19965fcc262ee3fc70
Chord Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 Men fikk du jobben du har fordi du hadde den utdannelsen du hadde? Kunne du fått jobben uten utdanningen din? Eller tok du noe videre for å kunne jobbe med det du gjør? Ts Anonym poster: ae4d378c7db2cd19965fcc262ee3fc70 Nei, jobben jeg hadde og jobben jeg har nå er totalt forskjellig, jeg kunne fått jobben jeg har nå uten den bakgrunnen jeg har. Kan selvfølgelig bruke enkelte ting, som f eks det å takle stress. Det gjelder vel bare å bruke det man har, å la erfaringen bli en ressurs istedet for noen man angrer på
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 Jeg tror man ofte ikke vet hvilke muligheter man har i etterkant. Så lenge man har en bachelor, kan man i dag bygge på med nesten hva som helst. Kusinen min har studert kunst, men hun jobber prosjektbasert, med utvikling av asyl og helse. Snakk gjerne med en rådgiver der du studerer, så får du vitenhvilke muligheter du har. Så lenge du har tatt mer enn halvparten, ville jeg fullført. Fortell gjerne hva du studerer også, så blir det lettere å komme med råd. Hvis du med noe "veldig spesifikt" mener at du studerer en profesjonsbachelor, så opplever jeg det som at det nesten er enklere med det i bunnen enn ren teori. Anonym poster: b9013f1275455acc5d56059a55c3c681
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Jeg går 2.året av en treårig utdannelse. Jeg er altså ferdig mer 2/3 deler til sommeren:( jeg tenker at det er for seint å slutte. Dessuten har jeg valgt feil en gang før(sluttet i løpet av første semester) nå tør jeg ikke slutte pga at jeg allerede har alt for mye studielån. Anonym poster: ae4d378c7db2cd19965fcc262ee3fc70 Vel, det kunne vært verre. Jeg studerer nå for tredje gang, og føler igjen at jeg har valgt feil. Er på andre året (av totalt fem), og vurderer noe nytt til høsten igjen. Sukk, det skal ikke være lett :s Anonym poster: 65b482f97e84329c906fd97059f73fe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå