Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Long story short, her for et par uker siden var jeg på byen sammen med noen venner og endte opp med å bli med en fyr hjem. Vi har holdt kontakten og truffet hverandre et par ganger i ettertid til begges store fornøyelse. Men det er en liten hake ved det hele, jeg har ikke altid vært kvinne, og han vet ikke om det. Det beste hadde vært om det forble slik, at han ikke vet noe, men hvis det blir noe mer seriøst ut av det tror jeg det kan bli vanskelig å holde det skjult fordi folk som kjenner meg fra før bare elsker å spre informasjon om meg til andre, og familien har det med å tråkke i salaten akkurat når jeg minst ønsker det. Egentlig har jeg ikke lyst til å fortelle det i det heletatt, men siden jeg ikke har brutt all kontakt med familie og venner synes det umulig at han ikke vil finne ut av det før eller senere. Jeg er så redd for at han blir sint og ikke vil ha meg lenger hvis han får vite om det :( Hva skal jeg gjøre?

Anonym poster: 38ddbee4ae31059fca9368afd6e1e393

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor teksten ble så liten så jeg prøver igjen:

Long story short, her for et par uker siden var jeg på byen sammen med noen venner og endte opp med å bli med en fyr hjem. Vi har holdt kontakten og truffet hverandre et par ganger i ettertid til begges store fornøyelse. Men det er en liten hake ved det hele, jeg har ikke altid vært kvinne, og han vet ikke om det. Det beste hadde vært om det forble slik, at han ikke vet noe, men hvis det blir noe mer seriøst ut av det tror jeg det kan bli vanskelig å holde det skjult fordi folk som kjenner meg fra før bare elsker å spre informasjon om meg til andre, og familien har det med å tråkke i salaten akkurat når jeg minst ønsker det. Egentlig har jeg ikke lyst til å fortelle det i det heletatt, men siden jeg ikke har brutt all kontakt med familie og venner synes det umulig at han ikke vil finne ut av det før eller senere. Jeg er så redd for at han blir sint og ikke vil ha meg lenger hvis han får vite om det :( Hva skal jeg gjøre?

Skrevet (endret)

Vær ærlig. Da blir det bedre etterhvert.

Endret av dobri123
  • Liker 1
Skrevet

Er du kvinne nå? Har du tatt kjønnsopperasjon?

Anonym poster: 90976477fa808aa3cf3196099e9b37d3

Skrevet

Er du kvinne nå? Har du tatt kjønnsopperasjon?

Ja og ja. Og vi har hatt sex flere ganger alt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville vært ærlig. Jeg kan se for meg at det er veldig vanskelig å si det nå, men det blir aldri enklere, verken for deg eller ham :)

Masse lykke til, krysser fingre og tær!

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville vært ærlig. Jeg kan se for meg at det er veldig vanskelig å si det nå, men det blir aldri enklere, verken for deg eller ham :)

Masse lykke til, krysser fingre og tær!

enig med denne... Og det er kanskje lurt å dra det på banen nå med tanke på barn hvis du ser en fremtid.
Skrevet

enig med denne... Og det er kanskje lurt å dra det på banen nå med tanke på barn hvis du ser en fremtid.

Hvor tidlig i et forhold forventes det at man skal fortelle at man ikke kan få barn? Det er jo uansett ikke det som er problemet, mange kan jo ikke få barn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Enig med alle som sier at det er viktig du sier det. For flere grunner, og den første er at om det blir seriøst mellom dere og du ikke sier det, kan du ende med å synes veldig synd på ham og ha dårlig samvittighet.

Også tenk om han oppdager det en dag, uansett om det blir etter flere mnder eller år, vil han føle seg sviktet.

Og så lenge han ikke oppdager det, skal du klare å sove godt med tanke på at du lyver om det og at han kan oppdage det når som helst? Tror nok det blir vanskelig.

Når det gjelder måten du skal fortelle det på og når, tenker jeg kanskje du kunne finne på internet for eksempel (eller via en av legene du har vært i kontakt med i forhold til det) hvordan de som har vært i samme situasjon har gjort det (å fortelle det til en kjæreste) og kanskje finner du også kjærester som sier hvordan de helst hadde taklet det bedre.

Det er en veldig delikat situasjon, så jeg tror det er bedre du hører om andres erfaring for å unngå en tabbe..

Lykke til videre, og håper fort du finner en løsning og får et lykkelig forhold!

Endret av alov
Skrevet

Men jevg lurer på om du ser veldig damete ut? Stemmen din er den mørk eller bruker du østrogen for å bli mer damete? Beklager at jeg spør så mye men syns det er så spennende. Så på et program på tlc om transer og de dro ut på byen mange av de ble sjekka opp av vanlige menn. Uansett jeg syns du skal si det til han mange måter du kan bli avslørt på. Adamseple eks den går det vel ikke ann å fjerne.

Skrevet

Dette skulle du ha nevnt før dere gikk til sengs. Synes det er forkastelig å lure noen slik. Er mange som ikke kunne tenke seg å ha sex med en som har byttet kjønn, og da er det utrolig dårlig gjort å holde dette skjult.

Du kan ikke regne med at dette blir godt mottatt. Jeg har ingenting imot at folk bytter kjønn, men hadde jeg blitt lurt slik hadde jeg gitt deg en god knyttneve.

Anonym poster: 0307ece1edbb2e87021aa92fce1af933

• Liker 7
Skrevet

Enig med alle som sier at det er viktig du sier det. For flere grunner, og den første er at om det blir seriøst mellom dere og du ikke sier det, kan du ende med å synes veldig synd på ham og ha dårlig samvittighet.

Også tenk om han oppdager det en dag, uansett om det blir etter flere mnder eller år, vil han føle seg sviktet.

Og så lenge han ikke oppdager det, skal du klare å sove godt med tanke på at du lyver om det og at han kan oppdage det når som helst? Tror nok det blir vanskelig.

Når det gjelder måten du skal fortelle det på og når, tenker jeg kanskje du kunne finne på internet for eksempel (eller via en av legene du har vært i kontakt med i forhold til det) hvordan de som har vært i samme situasjon har gjort det (å fortelle det til en kjæreste) og kanskje finner du også kjærester som sier hvordan de helst hadde taklet det bedre.

Det er en veldig delikat situasjon, så jeg tror det er bedre du hører om andres erfaring for å unngå en tabbe..

Lykke til videre, og håper fort du finner en løsning og får et lykkelig forhold!

Vel, nå synes jeg ikke så veldig synd på ham da. Faktisk har jeg ikke så lave tanker om meg selv at jeg synes synd på de som er sammen med meg. Når jeg er sammen med ham så sitter jeg ikke konstant å tenker på fortiden min, faktisk tenker jeg nesten ikke på det i det heletatt når jeg er med ham. Dette har ikke med dårlig samvittighet å gjøre, for det har jeg ikke.

Jeg har hatt kjærester før, men de har altid visst fra starten av, og for å være helt ærlig så har det som oftest vært et problem. Når folk vet så reflekteres det i måte de relaterer til meg. Det blir et ekstra moment i forholdet som egentlig ikke skulle vært der og jeg hater den følelsen av å bli forskjellsbehandlet av folk som vet. Det forurenser og hindrer meg i å føle meg normal og oppleve livet slik jeg har drømt om at det skulle ha vært siden jeg var liten. Med han jeg har truffet nå har jeg endelig fått oppleve noe som føles ekte og genuint. Det er derfor det er så frusomt depremerende å tenke på at jeg på død og liv skal måtte fortelle det, og det bare fordi alle som ikke trenger å slite med de tingene jeg sliter med tror dem vet bedre enn meg.

Jeg vet jo at det blir umulig å holde det skjult i all evighet i og med at situasjonen er som den er med løsmunnede venner og familiemedlemer rundt meg. Det føles bare så grusomt urettferdig at jeg aldri skal få være normal bare fordi andre mennesker har en idè om hvordan det er å være meg og hva det innebærer.

• Liker 3
Skrevet

Men jevg lurer på om du ser veldig damete ut? Stemmen din er den mørk eller bruker du østrogen for å bli mer damete? Beklager at jeg spør så mye men syns det er så spennende. Så på et program på tlc om transer og de dro ut på byen mange av de ble sjekka opp av vanlige menn. Uansett jeg syns du skal si det til han mange måter du kan bli avslørt på. Adamseple eks den går det vel ikke ann å fjerne.

Ingen ser ut til å merke noen verdens ting. Selv ikke leger merker noe når jeg er på undersøkelser. Adamseplet kan fjernes men jeg hadde ikke noe til å begynne med.

Gjest GetOverIt
Skrevet

Dette skulle du ha fortalt han med en gang. Ville sagt det så fort som mulig, ikke ha mer sex før du har fortalt det.

Håper han er en god fyr og godtar deg for den du er :)

Gjest GetOverIt
Skrevet (endret)

Edit: dobbelpost

Endret av GetOverIt
Skrevet

Dette skulle du ha nevnt før dere gikk til sengs. Synes det er forkastelig å lure noen slik. Er mange som ikke kunne tenke seg å ha sex med en som har byttet kjønn, og da er det utrolig dårlig gjort å holde dette skjult.

Du kan ikke regne med at dette blir godt mottatt. Jeg har ingenting imot at folk bytter kjønn, men hadde jeg blitt lurt slik hadde jeg gitt deg en god knyttneve.

Herrefred for en holdning! Du slår da ikke noen for noe slikt! Da bør du faen meg legges inn på isolat! Som om TS og andre i samme sko ikke har hatt det tøft nok!

TS; ærlighet varer lengst er det noe som heter, og selv om jeg skjønner utmerket godt at du har mest lyst å ikke si noe, så vil det ikke fungere i lengden. Og om han daten din har et så stort problem med hvem du er, så sier det vel mer om ham enn det sier om deg. Ønsker deg masse lykke til:)

Anonym poster: 42b6c68435e233602d4355d287ecf8cd

• Liker 1
Skrevet

Herrefred for en holdning! Du slår da ikke noen for noe slikt! Da bør du faen meg legges inn på isolat! Som om TS og andre i samme sko ikke har hatt det tøft nok!

TS; ærlighet varer lengst er det noe som heter, og selv om jeg skjønner utmerket godt at du har mest lyst å ikke si noe, så vil det ikke fungere i lengden. Og om han daten din har et så stort problem med hvem du er, så sier det vel mer om ham enn det sier om deg. Ønsker deg masse lykke til:)

Anonym poster: 42b6c68435e233602d4355d287ecf8cd

Man lurer ikke mennesker slik. Det er rett og slett forkastelig. Sex er følsomt for mange, og man bør alltid opplyse om slike ting før man går til sengs

• Liker 4
Skrevet

Det er mange ting vi ikke forteller våre partnere når vi innleder et forhold. Det kan være mange grunner til at folk ikke ville gått til sengs med en om de hadde visst alt om oss. Fks. at man er tidligere straffedømt, ha vært innlagt for psykiske lidelser, etnisk nakgrunn eller religiøs tilhørlighet, men ingen forvetner at noen at slikt skal informeres om før man går til sengs. Hva er det som er så spessielt meg meg at det forventes at jeg deler mine medisinske journaler med potensielle partnere før jeg kan innlede et forhold? Og ville du syned det var greit om en med motforestillinger mot folk med psykiske lidelser ga noen med schizofreni en knyttneve for ikke å informere om det først?

• Liker 1
Skrevet

Det er mange ting vi ikke forteller våre partnere når vi innleder et forhold. Det kan være mange grunner til at folk ikke ville gått til sengs med en om de hadde visst alt om oss. Fks. at man er tidligere straffedømt, ha vært innlagt for psykiske lidelser, etnisk nakgrunn eller religiøs tilhørlighet, men ingen forvetner at noen at slikt skal informeres om før man går til sengs. Hva er det som er så spessielt meg meg at det forventes at jeg deler mine medisinske journaler med potensielle partnere før jeg kan innlede et forhold? Og ville du syned det var greit om en med motforestillinger mot folk med psykiske lidelser ga noen med schizofreni en knyttneve for ikke å informere om det først?

Det du trekker inn er ikke relevant. Jeg forventer at en partner informerer meg om han har byttet kjønn, har kjønnssykdom eller er homofil. Dette er til som er relevant for sexlivet.

Jeg har ingen motforestillinger mot folk som byttet kjønn, men har ingen respekt for de som holder dette skjult for en partner.

• Liker 2
Gjest LineaAlba
Skrevet

Han må jo få vite det før eller siden. Hvis det blir seriøst mellom dere, kan det jo hende han vil ha barn etter hvert. Da har du ikke noe annet valg enn å fortelle. Det er lurt å spille med åpne kort fra starten av, så får han akseptere det eller ikke. Ville følt meg lurt hvis jeg var han, dersom jeg ble forelsket og veldig involvert og ikke fikk vite noe så essensielt om deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...