Gå til innhold

Jenter med ringer på fingrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål angående ringer, hva er forskjellen på å ha ring på høyre og venstre ringfinger?

Bruker dere jenter noen ganger ringer på disse fingrere selvom dere ikke er forlovet eller gift?

Jeg ser en del jenter på campus som har ringer på ringefingrene, betyr det at de er opptatt? Eller bruker dere ringer på disse fingrene selv om dere er single?

Anonym poster: c983eef7e5db24a2e52e95831fe126de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke ha ring på den samme handa man tørker seg i ræva med.

Anonym poster: a87ec05d3f772afa1220e23f1c3a2b5d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noen spørsmål angående ringer, hva er forskjellen på å ha ring på høyre og venstre ringfinger?

Bruker dere jenter noen ganger ringer på disse fingrere selvom dere ikke er forlovet eller gift?

Jeg ser en del jenter på campus som har ringer på ringefingrene, betyr det at de er opptatt? Eller bruker dere ringer på disse fingrene selv om dere er single?

Anonym poster: c983eef7e5db24a2e52e95831fe126de

Som regel er det meningen at man skal ha gifteringen på høyre ringfinger, såvidt jeg har fortstått.

Jeg beholdt forlovelsesringen min også, og har den på venstre.

Man bruker papir når man tørker seg i ræva, og man vasker hendene godt etterpå, så å tørke seg med ringhånda ser jeg ikke på som noe problem.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan legger du merke til slikt? Går du og nistirrer på (hendene til) alle pene damer du ser? :klo:

Selv bruker jeg ikke ringer, men om jeg hadde gjort det hadde jeg neppe brydd meg mye om hvilke fingre jeg satt de på. Det kan nok godt tenkes mange av disse ringbærerne er frie som fuglen.

Anonym poster: 41cadcf0e89a095ebb44fb85efe01fb2

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker ringer på begge hendene hver dag. Samme ringene, og jeg er ikke forlovet eller gift.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en gullring på venstre ringfinger som jeg aldri tar av, men det var en gave fra foreldrene mine for mange år siden. Likevel er jeg veldig opptatt, så tror ikke akkurat det er det som avgjør om en jente er ledig eller ikke. :)

Anonym poster: 6e59f5d94d80af2a85c92a3d4b4764bc

Gjest Svampebob1
Skrevet

Man bruker papir når man tørker seg i ræva, og man vasker hendene godt etterpå, så å tørke seg med ringhånda ser jeg ikke på som noe problem.

Det er helt greit så lenge ringen ikke vikler seg inn i rompehårene. Da har man et seriøst problem! ;-)

• Liker 2
Skrevet

Bruker ringer jeg og, og tenker ikke over på hvilken fingrer jeg setter de på. Er heller ikke gift, har kjæreste eller forlovet.

Anonym poster: 5b51d8df88d117e8192fd4ca67f25512

Skrevet

Gifte ringer tror jeg ikke så mange bruker med mindre de er gift eller forlovet (ofcourse). Men vanlige ringer som du får kjøpt på bikbok og gina tricot bruker jenter hele tiden, uansett hvilken sivilstatus de har.

Skrevet

Gifte ringer tror jeg ikke så mange bruker med mindre de er gift eller forlovet (ofcourse). Men vanlige ringer som du får kjøpt på bikbok og gina tricot bruker jenter hele tiden, uansett hvilken sivilstatus de har.

TS ser nok forskjell på billig ræl og ordentlige ringer, ellers hadde han nok ikke stilt spørsmålet.

Anonym poster: 9bfe02cca7fac702b2a31873444dbd94

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Vestre ringfinger er opptatt av en fagring, så dermed er det kun min høyre ringfinger som var ledig til en ring av litt mer 'pynte-karakter'.

Ergo; Yepp. En ring på hver ringfinger.

Med denne ringen på høyrehånden burde ikke ringen kunne forveksles med hverken en giftering eller en tradisjonell forlovelsesring.... tror jeg... :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker min tippoldemors giftering, men den ble gravert på utsiden da min mormor fikk den. Likner ikke en typisk giftering.

Jeg er ikke gift, men den betyr mye for meg.

Skrevet

Vestre ringfinger er opptatt av en fagring, så dermed er det kun min høyre ringfinger som var ledig til en ring av litt mer 'pynte-karakter'.

Ergo; Yepp. En ring på hver ringfinger.

Med denne ringen på høyrehånden burde ikke ringen kunne forveksles med hverken en giftering eller en tradisjonell forlovelsesring.... tror jeg... :klo:

Åh, den var fin! :) Jeg kunne fort ha tolket den ringen som en gifte-/forlovelsesring. Det virker som det er flere og flere som bruker litt mindre tradisjonelle ringer.

Selv bruker jeg skoleringen min på venstre ringfinger, og på høyre ringfinger har jeg av og til store ringer som ikke kan forveksles med gifte-/forlovelsesring.

Skrevet

Skolering på venstre ringfinger, og diamantring på høyre. Diamantringen er en stens, så den kan sikkert lett forveksles med en forlovelsesring, men siden jeg er såpass gammel så regner jeg med at de færreste mistenker at jeg er forlovet. :fnise:

Jeg går vel forresten ikke i kategorien "jente" heller, er vel mer over i "kjerringklassen".

• Liker 1
Gjest Snuppeluren
Skrevet

Jeg bruker så å si ringer hver dag, og jeg er verken forlovet eller gift. Varierer litt på hvilke(n) jeg bruker, men de som er mest flittig brukt, er min oldemors giftering og diamantringen jeg fikk av foreldrene mine da jeg ble konfirmert. Disse får jeg bare på ringfingrene. Jeg tenker som regel ikke over at det kan se ut som jeg dermed er gift eller forlovet, men blir noen for intense, er det kjekt å kunne vifte litt med ringen. Først og fremst bruker jeg de fordi jeg synes det er fint, og ikke minst noe som har symbolsk betydning for meg.

Skrevet

Jeg visste ikke at ringer kunne gifte seg!

Anonym poster: 99b9409780e65e07487f7cef248bf3c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg visste ikke at ringer kunne gifte seg!

Anonym poster: 99b9409780e65e07487f7cef248bf3c1

lærer noe nytt hver dag ;)

Neida, jeg innser at det innlegge det var på grensen av dumhet *face palm*

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...