Gå til innhold

Trenger nesten krisehjelp her nå; innredning av hus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bodde tidligere på ca 70 kvadrat og har nå flyttet inn i en enebolig på 200 kvadrat.

Dette skal nå fylles opp og vi skal skape ett nytt hjem. Jippi tenker noen, mens jeg ikke aner hvor jeg skal begynne en gang...

Første prosjekt er stua: Stua er malt i teblomst også har vi brun sofa. Resten skal kjøpes inn.

Så mitt første spørsmål blir: Hva slags farger burde vi velge på resten av møblene som feks tv-benk og skap? Vi har egentlig ikke lyst på helt hvitt. Ei heller svart. Stua er ganske stor.

Noen som har forslag?

Jeg har sett på blogger og kjøpt interiørblader, men blir ikke klokere. Synes også mye det blogges og skrives om er utrolig dyre møbler og vi gidder ikke bruke tusenvis av kr på feks en tv-benk som sikkert blir byttet ut om noen år uansett. Så for mange blir nok dette "lavbudsjett", men for oss spiller det liten rolle om skapet blir kjøpt på ikea, skeidar eller living.

Setter pris på tilbakemeldinger og tips, kom gjerne også med forslag til interiørblogger til meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for eik ;) Stilrent og nydelig! Har ingen blogger å vise til, bare personlig smak ;)

Skrevet

Å huff, nei ikke eik. Eik blir så gult. Gå for hvitt, hvitt tv benk, hvitt vitrineskap. Gjerne et bord i drivved? IKKE eik eller brunt, det er bare så furu.

Anonym poster: 90c37b5372ba26c7ec2dd965ceb7a709

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville søkt råd hos en interiør konsulent. Blir du fornøyd er jeg sikker på at du ikke skifter ut møblene om noen få år. Det kan ofte være lurt å. Invitere litt.

Skrevet

Husk at du trenger ikke stresse! Du trenger ikke å kjøpe inn alt denne uken, du kan bruke laaaang tid på å bestemme deg for hva DERE liker. Interiørtrender endres like raskt som klestrender, og det er viktig å ikke la seg rive med fullstendig (det kan bli ganske dyrt).

Jeg synes det er fint når fargen i parketten går igjen i noen tremøbler, så det kan du jo tenke på. Hvitt har vært en trend i noen år, og det er jo rett og slett fordi det gir rommet lys og friskhet. Sorte møbler trenger store rom. Ettersom dere allerede har brun sofa ville jeg valgt litt lysere farger generelt, men jeg ville latt den mørke fargen i sofaen kommet tilbake i noen møbler. Det kan for eksempel være fint å ha en mørk gruppe i rommet, bestående av sofa, bord og tv-benk. Nøytral matte under sofaen, i natur eller beige. På spisestuen kan dere ha litt lysere farger igjen, for å ikke tynge ned rommet. På den måten skaper du også soner i rommet.

Hvis du velger nokså nøytrale farger på møblene som passer sammen, så trenger du absolutt ikke være redd for å bruke farger på tekstilene. Gardiner, duker, pledd og puter er ikke dyrt på Kid, Living og Princess, så her kan du jo variere etter behov. Du kan også bruke tekstiler som passer til fargene i bildene dere har på veggene.

Håper det hjelper deg litt på vei :)

Skrevet

Du sier du har kikket i interiørblader og blogger men ikke blitt klokere. Jeg tenker at du sikkert ser kjapt hva du ikke vil ha, så får du ta det fra den vinklingen. Vil anbefale deg å klippe ut bilder i magasiner / reklameblader fra Skeidar osv,og sett sammen et collage av farger og stil som dere liker.

Se også i avisene om helgen når de har stort bilag med hus til salgs, da er det ofte gode bilder av stua, klipp ut og bruk dem til inspirasjon.

Anonym poster: c2d465ef077dcbe6d13047949bc9507e

Skrevet

Takk for innspill:)

Det med å klippe ut ting jeg liker var egentlig en god ide! Jeg har vært innom utallige interiørblogger nå i kveld og er i full gang med å notere forslag til møbler og "pynteting".

Ser absolutt poenget med å ha hvite møbler og heller ha farger rundt. Det er jo ting som enkelt kan byttes ut også og på den måten får man forandringer gjennom året.

Vi stresser egentlig ikke heller, men siden jeg føler meg sååå blank akkurat nå så fant jeg ut at jeg må begynne å se etter litt løsninger og møbler.

Takk igjen for svar. Mulig jeg spør om mer hjelp etterhvert:)

Gjest Badabing
Skrevet

Hvis du har smarttelefon, anbefaler jeg Pinterest. Da slipper du å klippe og lime. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...