Miah Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 De siste ukene har jeg blitt oppringt ca. 3 ganger hver uke, en gang hver gang, på dagtid, av et nummer i England. Jeg aner ikke hvem det er, og finner ingenting på nett heller. Jeg synes det er ganske irriterende. Jeg tar aldri telefonen, og de legger igjen meldinger på telefonsvareren min. Eneste er at de snakker så himla raskt at jeg aldri får helt med meg hva de sier, og kan ikke høre meldingene igjen fordi de blir jo slettet etter man har hørt de en gang. De prøver uansett alltid å få meg til å ringe tilbake. I begynnelsen tenkte jeg at her var det noen som bare hadde fått tak i feil nummer, men da de la igjen melding i dag brukte de fornavnet mitt (!!). Det er jo ikke særlig vanskelig å få tak i akkurat, men om de hadde fått galt nummer hadde de vel fått med seg når de søkte opp nummeret at navnet ikke stemte? Noen som har noe erfaring med dette? Hva dette kan være? Så jeg slang litt penger inn på Skypen min, og ringte opp igjen. Jeg tør jo ikke si noe, men det er helt klart et selskap av en eller annen type, og de to gangene jeg har ringt har det vært forskjellige typer som tar telefonen. "Welcome to Volution, good afternoon, how can I help?" "Good afternoon, this is Volution UK, you're speaking to *****, how can I help?" Jeg er ganske, men ikke helt sikker på, at de sier de er "Volution". Men det hjalp ikke noe særlig heller, for når jeg googler "Volution UK" får jeg opp en drøss forskjellige selskaper, alt fra ventilasjon til tømmerhogst. Så, ææææ, ingen som kan hjelpe? Har litt angst for det å snakke i telefon, og spesielt ikke med ukjente mennesker.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Har du prøvd å søke opp nummeret på engelske gule sider eller google? Anonym poster: 734191c39556940363c72a7fee63983f
Zareth Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har opplevd det samme. Ble ringt opp mandag, tirsdag og onsdag denne uken, tok telefonen de to siste gangene. Begge hadde fullt navn, og slik jeg forstod det jobbet de for et selskap som gjerne ville samarbeide med "mitt selskap" i Norge. Jeg er ikke fullstending sikker på hva de mente, ettersom de også etter egen erfaring snakket noe fort, og det virket som om de ikke var etniske britiske. Noen talefeil og manglende evne til å separere bestemt og ubestemt entall og flertall. De spurte videre hvor jeg jobbet, og ettersom jeg ikke ville gi opp noen informasjon sa jeg kun at jeg var arbeidsløs og de la på uten å si noe. Jeg prøvde å ringe dem opp noen ganger, men jeg nådde ikke gjennom. Ettersom de i hvert fall utgir seg for å være et selskap, så skal vi kunne oppgi telefonnummer uten at det strider med forumets regler, så jeg kan dele de tre jeg har fått telefoner fra. Etter hva jeg har forstått skal det være 10 sifre etter 0 (innlands) eller +44 (utenlandsk), men mobilen min leste kun av 9 sifre. +44 7861 52388 +44 7865 25377 +44 7867 85697
petterm Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Kan det være forsøk på "Nigeria" svindel? Ikke noe problem å bruke IP telefon fra f.eks. Nigeria med et engelsk nummer.. 1
Belima Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Det har vært det samme her i Vestfold også. Politiet har vært ute med varsel om å ikke ta tlf.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Kan det være forsøk på "Nigeria" svindel? Ikke noe problem å bruke IP telefon fra f.eks. Nigeria med et engelsk nummer.. Det samme tenkte jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå