Gå til innhold

Hvilket proteinpulver anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Si fra om hvordan det er etter du har testet det da! Enda en stund til jeg får penger så har fortsatt litt tid på å bestemme meg. :)

Skal få testet i løpet av uken ;)

Endret av belle_
Videoannonse
Annonse
Gjest Snoken-
Skrevet

Men den egner seg ikke til bakst som faktisk er det KaDust vil ha :) Jeg har dette proteinet også, bruker det før trening siden det er et whey protein med en del BCAA . Men i grøt og bakst så klumper det som bare det og får en tør og ikke så alt for god konsistens! Just saying.

Greit at du sier det ja, men det er best ellers :laugh:
Skrevet

Er det slik at 1 gram proteinpulver er 1 gram proteiner? Eller sånn cirka? Hvor mye proteiner er det i en spiseskje proteinpulver? Noen som vet? Har nettopp fått noen smaksprøver på proteinpulver, men har jo ikke peiling! Blandet 2 ss i melk idag ihvertfall, får håpe det ikke ble overdose lol..

Anonym poster: 9b96cf07e7e72a00b3495f894e8a632b

Skrevet

Det er forskjellig fra proteinpulver til proteinpulver. På det jeg har nå er det 24g protein i hver porsjon, jeg fikk med porsjons-skje. Det står som regel på næringsinnholdet.

Gjest + Carnage +
Skrevet (endret)

Nei 1gram pulver er ikke 1gram protein.

Såfremt ikke proteinpulveret ditt ikke inneholder en eneste karb osv. Min måleskje er 25g protein.

Endret av + Carnage +
Skrevet

Hvor kjøper du dette?

Anonym poster: cbbef7c11d066aa4e8150b2b3ba0dab6

Harryhandel, Svinesund

Skrevet

Ok.. Så ca 25 % proteiner da. Men hvor mye er er det i en posjon/ ett målebeger? Altså en dl, ss eller hva? Litt usikker på hvor mye jeg skal bruke og hvor mye proteiner jeg da får i meg..

Skrevet

Ok.. Så ca 25 % proteiner da. Men hvor mye er er det i en posjon/ ett målebeger? Altså en dl, ss eller hva? Litt usikker på hvor mye jeg skal bruke og hvor mye proteiner jeg da får i meg..

Ikke 25% protein nei, for en måleskje veier ikke 100g. ;)

Proteinpulveret jeg har brukt, M-factor (som smaker dritt altså...), har ca 75g protein per 100g, 23g per måleskje.

Gjest Mrs.KennyPowers
Skrevet

Skal du bake bør du bruke et pulver som tåler høy varme uten at du destruerer proteinet, bl.a Bakepro-pulveret, som smaker nøytralt og tåler høy temp.

Jeg liker ikke proteinbakst o.l, så har ikke all verdens erfaring der, men jeg har brukt proteinpulver i over 16 år nå, og har prøvd mye forskjellig. Det suverent beste er Scitec sitt pulver, det er uten sammenligning det som smaker aller best. Null ettersmak. Har testa sjokolade, sjokolade/kokos, kokos/mandel og jordbær, alle er gode.

Du får det bl.a på Gymgrossisten i Oslo, tror nettbutikken har også. Proteinfabrikken har litt, Helseshop.biz har masse og så har de det på Nordbysenteret i Sverige, dersom du bor på østlandet...

Skrevet

25% er litt lite, i en porsjon så er det 36g, og det er 24g protein av de 36g. :) Tror det kanskje er rundt 2 ss, men ikke sikker. Kjøp deg en porsjonskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...