Payton Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Dere som har forlovelsesringer, skal dere beholde de når dere gifter dere eller kjøpe nye? Og hva skal dere evnt gjøre med forlovelsesringene? Vi har lyst på nye begge 2. Har vært forlvova siden 2004. Men jeg tenkte det hadde vært morro om de hadde blitt smelta og brukt i gifteringene. 1
Gjest Adriane Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Vi startet med at vi skulle bruke forlovelsesringene som gifteringer. Men så er ikke samboeren helt happy med forlovelsesringen, som han syns er i smaleste laget. Så vi kikket litt rundt, og fant et veldig tøft par gifteringer som er veldig oss. Vi gikk et par runder med oss selv, og fant ut at vi kjøper de. Forlovelsesringen kommer antakelig jeg til å bære på motsatt hånd, mens min kjære muligens kommer til å bære den i et kjede rundt halsen. Jeg foreslo at vi skulle smelte de om, men han hadde ikke lyst til det, han vil at vi skal ha de også. Litt romantisk av seg Endret 4. februar 2013 av Adriane 2
Petalouda Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 vi skal ha nye. jeg kommer til å legge min forlovelsesring i smykkeskrinet sammen med den første forlovelsesringen jeg fikk av han, og bruke bare gifteringen. han har ikke bestemt seg for om han vil bruke begge eller bare giftering
Irja Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Vi har kjøpt nye. Nå skal det sies at vi kun har brukt 7.000 kr på ringer til sammen.(samboeren min har ikke forlovelsesring) Synes det blir for drøyt om hver ring koster 5-10 lapper! Ikke vår prioritet 2
Petalouda Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 Ikke vår heller så våre har kostet langt under tusenlappen for alle fire - inkl gravering
Arkivskap Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 I utganspunktet hadde vi tenkt å bruke forlovelsesringen. Har til og med satt av plass der. Men jeg kjenner at jeg har lyst på ny ring... Har snakket om det, og han er ikke negativ. Så vi får se. blir uansett ikke noe dyrt og fancy.
Pingting Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Vi skal beholde forlovelsesringene, og bruke dem som gifteringer.
Gjest chiki Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 Vi forlovet oss i oktober og skal gifte på Valentines neste uke. Så her bruker vi de samme! Kjøpte noen vi begge likte veldig godt da, og de kostet 12 000 til sammen. Så frister ikke å bruke mer penger på nye:p
Ea_ Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 Det blir nye her også. Jeg beholder forlovelsesring og giftering på samme finger og samboer kommer stort sett til å bruke kun giftering etter vi er gift. Forlovelsesringen hans er en arvering som er litt stor og ikke så praktisk, men han kommer nok til å bruke den når han vil "pynte seg" litt ekstra.
super-ida Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Jeg er litt i tvil....hos oss har kun jeg forlovelsesring.... En som på bildet.... Skal jeg ha ny, eller skal jeg bare ønske meg to diamanter til??
Bella21 Skrevet 5. februar 2013 #13 Skrevet 5. februar 2013 Jeg syns det hadde vært finest å smelte jeg, da har du begge ringene der på en måte, ikke den ene i et skrin og den andre rundt fingeren. Så sparer man kanskje litt på det også
Anglofil Skrevet 5. februar 2013 #14 Skrevet 5. februar 2013 Vi kjøpte nye. Forlovelsesringene ligger i et smykkeskrin, de brukes ikke lenger. Mvh Yvonne
Gjest Adera Skrevet 5. februar 2013 #16 Skrevet 5. februar 2013 Vi bruker de samme, men vi kjøpte den klassiske gifteringen i gull da Eg ser ikkje vitsen med to sett ringer, spesielt ikkje om den man brukte som forlovelsesring ender opp med å ligge i eit skrin og sjeldent/aldri blir brukt. Det hadde vært bortkasta penger for meg, eg ville heller brukt de pengene på noe vetigere.
skravlus Skrevet 5. februar 2013 #17 Skrevet 5. februar 2013 Hos oss er det bare jeg som har forlovelsesring, så vi skal ha nye og like ringer når vi gifter oss. Jeg gleder meg stort til at også mannen skal gå med ring (og ja, han gleder seg også, bare så det er sagt )
Gjest Fluttershy Skrevet 6. februar 2013 #18 Skrevet 6. februar 2013 Vi beholder ringene. Jeg ser ikke poenget med at vi har kjøpt dyre pene ringer for så å legge dem bort etter under et års bruk. Jeg elsker ringen min og tror ikke jeg hadde klart å finne en finere giftering uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå