altflyter Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har kjøpt meg ullteppegarn og pinnenr 10. Planen er å lage et stort lett ullpledd. Vet dere ca hvor mange masker jeg skal legge opp for å få en grei størrelse på det?
Badeand Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Strikk deg en prøvelapp, og se hvor mange masker som utgjør 10 cm. Så regner du bare ut hvor stort du vil pleddet, og legger opp masker deretter
Steget Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Eller så kan du strikke på skrå, og øke med en maske hver runde til det er stort nok, og deretter felle en maske for hver omgang. Da har du god kontroll på størrelsen. Endret 4. februar 2013 av Steget 1
Brunhilde Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Eller så kan du strikke på skrå, og øke med en maske hver runde til det er stort nok, og deretter felle en maske for hver omgang. Da har du god kontroll på størrelsen. Dette er nesten den letteste måten å gjøre det på. Her er en oppskrift av den typen, bare så du ser prinsippet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå