Gå til innhold

Gjorde et elendig jobbintervju :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og jeg ville virkelig ha den jobben!

Jeg var helt avslappet og rolig før intervjuet. Men når det virkelig gjaldt ble jeg så nervøs at alt låste seg. Jeg fikk rett og slett ikke til å vise meg fra min beste side. Og i dette intervjuet var det veldig viktig å få vist meg selv best mulig siden det er en stilling som innebærer mye ansvar og direkte kontakt med klienter/kunder...

Er det noen her som har hatt et dårlig intervju og likevel fått jobben?

Og vil det være lurt å ringe for å stille et spørsmål eller to om jobben som jeg glemte helt ut at jeg lurte på under intervjuet? Tenkte at da kan jeg kanskje få en åpning til å prøve å rette opp inntrykket.

Er redd for at drømmejobben forsvant og gikk til noen andre... :(

Anonym poster: 13ba405775ea1344c9160e6852e29ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, så kjipt :/ Håper du får drømmejobben likevel.

Du kan jo ringe dem for å stille spørsmålene, og samtidig si at du var så nervøs at du helt glemte å stille dem (så får du forklart litt hvorfor det låste seg sånn for deg også..). Lykke til:)

• Liker 4
Skrevet

Uff så kjedelig! Jeg syns du absolutt burde ringe og stille spørsmål. Det viser interesse og kan ikke skade mer i hvert fall!

Mitt første jobbintervju da jeg var 16 var helt elendig, men fikk allikevel jobben.. Som telefonselger. Kanskje ikke det du ville høre, men det kan gå fint for deg og!

Jeg syns du bør ringe, eller møte opp på nytt for å spørre om det du lurte på, vær da på ditt beste og le litt av "ja, var vel en smule nervøs her om dagen da!"

Viser du at du har innsikt i det (og kan le av det) kan det omvelte litt på inntrykket :)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar begge to :)

Jeg forklarte til slutt at jeg merket at jeg var en smule nervøs, og at jeg faktisk ikke forstod helt selv hvorfor det ble sånn, og la til at jeg hadde virkelig lyst på jobben og at jeg var motivert.

Men om det ble til babling eller hva det ble aner jeg ikke.

Uff, har ikke hatt en slik ekkel følelse etter et intervju før.

Får ringe om en dag eller to slik at jeg får stilt de spørsmålene jeg glemte og bare forklare at jeg glemte dem midt i nervøsiteten. Kanskje også si at jeg håper at de klarer å se forbi akkurat det og ha tillit til meg.

Blir det dumt?

Anonym poster: 13ba405775ea1344c9160e6852e29ff0

Skrevet

Nei det syns jeg ikke! Viser mot at du kontakter de igjen (min mening).

At du var såpass nervøs viser jo også hvor viktig intervjuet og jobben er for deg.

Skrevet

Jeg synes ikke det høres dumt ut i det hele tatt! :) Som frøkna over sier, å vise innsikt i sine egne sterke og svake sider kan i alle fall ikke trekke deg nedover! . :) Dessuten blir de fleste nervøse på jobbintervjuer, det er en veldig stressende situasjon, uansett hvor hyggelige intervjuerne er.

:)

Skrevet

Jeg hadde et intervju jeg følte gikk så dårlig at jeg gråt etterpå. Overraskelsen var stor når jeg fikk tilbud om jobb! Så det kan jo skje...

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde et dårlig intervju for noen uker tilbake. Selve intervjuet kom ganske brått på og jeg fikk ikke forberedt meg noe. I grunn er det verste jeg vet å snakke om meg selv og skulle "selge" meg selv til noen på denne måten.. Jeg bablet i vei og det vistes vel at jeg var nervøs. I tillegg ble en del ting av det jeg sa tolket negativt siden jeg ikke greide å formulere meg ordentlig.. jeg ble rett og slett misforstått. Føler ikke at et intervju sier så mye om en person passer til en jobb eller ikke.. meg om det! Jeg brydde meg ikke så mye fordi jeg er ikke avhengig av jobben.. Uansett gir det en dårlig følelse etterpå.

Anonym poster: df9e019514fca1b520a9840fc2c11944

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...