Ja123 Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Jeg ønsker å bli sterkere i armene, for jeg er helt utrolig svak, jeg kan bare ta 5 armhevninger og det er ikke helt ned til bakken en gang... Men hvilke øvelser kan du anbefale at jeg skal gjøre hver dag, repitasjoner og serier? Har ikke tilgang til treningsenter så dette blir hjemmtrening øvelser jeg trenger.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Om du klarer 5 vanlige armhevinger som kvinner, så vil jeg ikke si du er unormalt svak. Selv klarer jeg ikke en eneste en, og jeg trener jevnlig. Finnes masse kroppsvektøvelser du kan gjøre. Armhevinger har du jo allerede nevnt, fortsett med de. Om du har noe å henge i, er pull ups også bra. Anonym poster: f65293937f2853adf870b428e76f9cbd
Fim Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Armhevninger er supert, fortsett med det, og suppler med planke. Søk på nett, teknikk er viktig! Det er også en del rom for variasjon av armhevningene, for å variere hvilke muskler du belaster mest, og for å evnt. gjøre det lettere eller tyngre. Du kan ha bredt eller smalt grep, for eksempel. Smalt grep trener mest armer, bredt grep trener mest brystmuskelen. Vær bevisst på hvordan du bruker ryggen og skuldrene - jeg hørte en gang en treningsguru uttale noe sånt som at én riktig armheving er bedre enn ti gale. Dips (hvor du "sitter" i luften og holder deg selv oppe med hendene på en bordkant eller benk, og senker deg selv ned) er en bra triceps-øvelse. Jeg sliter litt med å komme opp med andre ting som bare bruker kroppsvekt og ikke krever at du har vekter eller noe å henge i. Hvis du har noe å bruke som motstand har du mye større utvalg av gode øvelser for armer, bryst og skuldre. Du kunne jo f.eks. investere i en treningsstrikk? Da er det ganske lett å variere motstand. Ang. repetisjoner: Jeg bruker 12 reps i 3 serier som utgangspunkt, med såpass motstand at jeg akkurat greier tolv, eventuelt at jeg stopper på 8 el 10 hvis jeg ikke greier 12. Når jeg greier 12 uten problem er det på tide å øke motstanden. Dette er et opplegg jeg er godt fornøyd med - men her er det nok mye rom for personlige preferanser Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå