AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Jeg blir ferdig med masteren min i statsvitenskap med språk i utlandet i sommer. Det ideelle hadde vært å begynne å jobbe fulltid i mai mens jeg fullførte oppgaven (vi har ingen fysisk veiledning eller oppmøte, og oppgaven legges lite vekt på sammenlignet med norske universisteter). Jeg har ingen problemer med å forsørge meg selv eller å få jobb. Jeg har 'åpent' jobbtilbud på sommerjobben min i hjembyen, og jeg kan få vikariater innenfor det samme i Oslo uten problemer. Dette er altså bare for å få penger på bordet, og overhodet ikke noe man trenger en mastergrad for. Poenget er at jeg har ingen angst for økonomiske problemer, og søker ikke akkurat etter en butikkjobbvikariat. Jeg vet Manpower o.l. kan hjelpe meg hvis jeg trenger en jobb, men jeg trenger jo egentlig ikke 'en' jobb. Jeg trenger 'the' job. Altså noe relevant i en offentlig etat eller et internasjonalt firma etc. Jeg søker selvsagt selv også, men jeg vil ikke være passiv og vil prøve alle mulige kanaler. Det er heller ikke så veldig mange annonser ute for tiden. Noen som har erfaringer med litt mer 'ordentlige' jobber gjennom vikarbyråer og ikke bare noe midlertidig for å få til salt til grøten? Anonym poster: 9645a8f893177bfb3b3309ab595cb6d0 Anonym poster: 9645a8f893177bfb3b3309ab595cb6d0
Karmosin Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Jeg bygget bevisst CV gjennom Manpower for å komme dit jeg ville. Det begynte med ganske enkle oppdrag, men jeg skikket meg vel og gjorde en god jobb uansett, og det tok ikke lang tid før de plukket meg til mer utfordrende og interessante oppdrag som var relevante for det jeg ønsket å jobbe med. Jeg jobbet gjennom dem i to år før jeg landet et optimalt oppdrag som førte til fast ansettelse, men det var to år hvor jeg lærte mye og fikk rikelig CV-mat. Vår Manpowerkontakt foreslår gjerne nyutdannede med relevant utdanning når vi har behov for en person. Som regel trenger vi da noen som kan avlaste med enklere oppgaver, men de får raskt mer å bryne seg på hvis de gjør de enkle oppgavene skikkelig. Vi gir gjerne de flinke Manpowervikarene våre en utførlig attest når de slutter, selv om vi bare er oppdragsgiver og de teknisk sett skal få sin attest fra Manpower når de slutter der, og vi stiller gjerne som referanse for dem. Noen beholder vi også 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå