Gjest tantenipsy Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Har min første tispe (dverpuddel), som ble ferdig med sin første løpetid for 3 uker siden. Har forsøkt å lese meg opp på løpetid osv, men var ikke forberedt på at hun kunne gå RETT over i innbilt drektighet... Hvilket hun gjorde.. Hovne patter, deprimert, inaktiv, endret oppførsel, passer på husets folk, varsler mer osv. Var hos veterinæren for 9 dager siden, vet var overrasket over hvor "hormonell" hun var, SÅ mye melk i pattene så tidlig, og det på første løpetid. Fikk Galastop, og har gitt henne det i 9 dager nå. ( fikk beskjed om å gi først i 7-8 dager, men hvis ikke bedring kunne jeg ta en runde til). Psyken hennes bedret seg raskt. Halen kom opp igjen, hun viste igjen glede når huset folk kom hjem, og begynte etterhvert å se ut som sitt gode, gamle jeg. Hun har roet seg med varslingen, og er nå ikke så langt unna den hunden hun var før løpetiden. Men hun har fortsatt store patter! Ser at hun har litt bitemerker rundt de bakerste to, mistenker at hun enten plages av melken, eller at hun stimulerer produksjonen med å slikke/bite selv. Synes nesten pattene virker større nå enn da hun begynte på Galastop.. Har googlet litt mer om emnet, og funnet ut at de fleste anbefaler redusert matmenge/økt mosjon. Prøver det også nå, siste tre dagene, men ingen endring på pattene. Hvor lang tid tar det før de går tilbake dersom det har vært melk i dem? Og så til neste problem, dersom hun følger 6 mnds syklus kommer neste løpetid i begynnelsen av utstillingssesongen her hvor vi bor, og blir hun skinndrektig da også kommer "valpene" i slutten av sesongen. Noen tips om hva vi kan gjøre for å berge sesongen? Synes pelsen hennes har blitt dårligere den siste uka, vet ikke om det er innbilt drektighet eller Galastop som har skylden. Skal jeg redusere maten allerede når hun begynner på løpetiden som noen anbefaler, så blir hun for tynn, hun er ikke noen storpiser fra før av.. Kan løpetiden utsettes hvis man ikke vet nøyaktig når den kommer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå