Frk.Marihøne Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Er det noen her som har opplevd kjærlighet ved første blikk, eller er det bare tull?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har opplevd forelskelse ved første blikk, og forelskelse kan som kjent lede til kjærlighet. Kjærlighet i ordets rette forstand krever nok mer enn bare et blikk, da det er mest handlingsorientert og viljestyrt, da følelser som kjent kan svinge opp og ned.
Lunaire Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Kjærlighet ved første blikk: check! Det skal da sies at jeg hadde blitt kjent med vedkommende online et par år i forveien, og vi flørtet den gangen, men dette dabbet av, og jeg tenkte ikke på ham før vi møttes for første gang, lenge etterpå.
Ellie Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har opplevd det man kan kalle "kjærlighet ved første blikk", men det første forholdet dabbet av og det andre ble aldri noe av. Jeg tror ikke det har noen spesiell makt eller mening, det er bare veldig søtt og herlig å oppleve :-)
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har opplevd det,noen vil påstå at det ikke går men det gjør det.Når våre blikk møttes for første gang var det så uendelig mye mer der en en forelskelse,dette er nå 3 år siden og alt føles like sterkt enda.Så ja det går an. Anonym poster: 496c447024b9b1fcba48ec4097b6bb6c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 To ganger har jeg opplevd det. Da jeg så personen falt jeg totalt pladask med en eneste gang og det føltes bare så riktig! Han ene var for elleve år siden og ingen av oss har glemt hverandre siden den gang, men livet kom i veien for oss alle disse årene. Vi er på datern igjen nå for å se om det kan bli noe mer eller om det bare har vært en illusjon. Han andre traff jeg for tre mnd siden eller noe slikt. Det var som fyrverkeri rundt meg første gang jeg så han, og han klarte nesten ikke slippe meg da vi skulle dra fra daten. Han er helt fantastisk, men jeg har kommet i den fæle situasjonen der jeg må velge mellom disse to "kjærlighetene ved første blikk" og da må jeg velge han som har "plaget meg" i over ti år. Anonym poster: 4095d733a7e9648e9dfde69d8e3910d8
pressplay Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har ingen tro på at kjærlighet kan oppstå ved første blikk, men forelskelse og sterk tiltrekning kan oppstå. Tenker man over det så er "kjærlighet ved første blikk" totalt overfladisk og det er kun det fysiske eller en situasjonbestemt hendelse som er årsaken. Det er i hvertfall ikke det jeg kaller kjærlighet.
Frk.Marihøne Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2013 Så spennende da, jeg har også ikke klart å slutte å tenke på en jeg så ute på byen for to år siden, men det var nok ikke kjærlighet ved første blikk, men han festet seg god i tankene mine og vi er nå samboere
Gjest Riskjeks Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 Hvis man skal tolke det bokstavelig - ved første blikk - nei, absolutt ikke. Ved første blikk kan man ikke oppleve annet enn at man synes personen er pen og ser hyggelig/tiltrekkende ut. Er det snakk om ved første møte, så kan man nok bli forelsket veldig fort, men ikke føle kjærlighet. Jeg merker som regel veldig fort om en person er "noe for meg", men da må jeg snakke med ham, ikke bare se ham. Å føle kjærlighet tar lenger tid for min del. Vet ikke hva som er vanlig der, men å føle at man elsker en person man såvidt har snakket med, virker helt surrelalistisk for meg. Er det virkelig vanlig å elske noen etter kort tid sammen? Sier folk at de elsker hverandre over en lav sko nå for tida? Når man er ung er det i alle fall veldig lett å forveksle forelskelse med kjærlighet.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 Kjærlighet og kjærlighet, jeg har opplevd å bli veldig tiltrukket og betatt etter første møte (med en jeg ikke visste noe som helst om fra før). Og at det samtidig dukket opp en følelse av at jeg ville være sammen med ham. Men strengt tatt var det "bare" en forelskelse; nok til å motivere meg til å "finne ut av ting", men siden han ikke var like interessert ble det ikke så mye mer. Ser i ettertid at vi antagelig ikke ville fått et forhold til å fungere heller, ettersom vi er/var veldig forskjellige på ganske viktige ting. Det tok lang tid å komme over ham selv om det egentlig aldri var så mye mellom oss, men tror kanskje jeg ville taklet det annerledes om jeg skulle opplevd det samme igjen, ti år eldre... Ellers har jeg opplevd at det har utviklet seg forholdsvis raskt og sikkert med noen også... han jeg er sammen med nå ble jeg veldig betatt av i løpet av andre date, og siden vi faktisk har vist oss å være kompatible etter hvert som vi har blitt bedre kjent, har det jo bare blitt bedre og bedre. Anonym poster: 9b806cc405b948158e9b524226218550
Frk.Marihøne Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 4. februar 2013 Kjærlighet ved første blikk er vel bare noen man sir, de fleste av oss må jo ha litt tid på å finne ut av følelsene og man kan jo ikke bli forelsket på et øyeblikk Kunne det når man var 13år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå