Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som blir fort lei, og i vinterferien skal typen min være med meg og familien min på skiferie i en hel uke. Vi har ikke vært sammen så lenge i strekk før, og jeg er redd for at jeg skal bli lei= irritert, sint og slitsom..

Noen gode tips til hvordan jeg kan unngå å bli lei av han?

Anonym poster: b928a1d4b950b95e8875a86ef1e20d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problemet selv, synes trikset er 1 å bite tennene sammen, spille gladere enn man er og 2 skaffe seg alenetid

Anonym poster: c280051f70e4fe35b498ed7937a4d86e

Skrevet

Dere har ikke vært sammen lenge, altså dere bør enda være i starten av nyforelskelsen. Hvor dere ikke vil være uten hverandre, gjør alt for å være sammen og er lykkelige når dere er sammen..

Om en uke med typen din gjør at du må gå på kg å spørre om råd for ikke å bli lei han, syntes jeg du bør revurdere det forholdet litt.. Ikke for å være frekk.

• Liker 11
Skrevet

De fleste forelskede par ville være overlykkelige over å få ei hel uke sammen. Så hva slags følelser du har for denne gutten, lurer jeg nå litt på..

Anonym poster: cf5ae6c3559bdb18a88bb0ef2f81c5d4

• Liker 5
Skrevet

Dere har ikke vært sammen lenge, altså dere bør enda være i starten av nyforelskelsen. Hvor dere ikke vil være uten hverandre, gjør alt for å være sammen og er lykkelige når dere er sammen..

Om en uke med typen din gjør at du må gå på kg å spørre om råd for ikke å bli lei han, syntes jeg du bør revurdere det forholdet litt.. Ikke for å være frekk.

ikke nødvendigvis. da jeg ble sammen med min var jeg opp etter øra forelska men jeg trengte også mye space i begynnelsen siden jeg hadde vært singel så lenge og det var ikke bare bare for min del og ha en person som plutselig skulle fylle all min fritid. jeg trengte rom og plass.

men jeg hadde ikke vært redd for å gå lei av å henge sammen på ferie en uke.

Skrevet

ikke nødvendigvis. da jeg ble sammen med min var jeg opp etter øra forelska men jeg trengte også mye space i begynnelsen siden jeg hadde vært singel så lenge og det var ikke bare bare for min del og ha en person som plutselig skulle fylle all min fritid. jeg trengte rom og plass.

men jeg hadde ikke vært redd for å gå lei av å henge sammen på ferie en uke.

Da er det fullt mulig å gjøre som mange andre, date til man blir trygge på hverandre, og klarer å bruke litt tid sammen. En uke i begynnelse av et forhold er noe de fleste er glad for. Ellers klarer jeg virkelig ikke se hvor store følelser TS har for denne personen.

• Liker 1
Skrevet

For det første; det faktum at jeg går inn på KG for å spør om råd tyder kun på at jeg er redd for å miste han, at jeg vil unngå å bli lei han og at jeg vil gjøre det beste ut av ferien.

Er det noe galt med å spør om råd fra andre til hvordan jeg skal takle det?

og du som jeg antar er en voksen kvinne forstår sikkert lite, siden du kanskje ikke husker hvordan det var å være ungdom. Alt er ikke rosenrødt hele tiden.

Jeg spurte om råd til hvordan jeg kan unngå å bli lei typen etter en uke sammen, ikke råd ang. forholdet. Det har jeg aldri bedt om. Så hvorfor du kommer her å leker smart aner jeg faktisk ikke.

Og det at jeg blir lei handler om meg som person. Hvis du hadde kjent meg hadde du aldri skrevet det du skrev, fordi jeg sliter veldig med at jeg blir fort lei personer. Både familie, venner og kjæreste. Det er ett stort problem for meg som sliter veldig på psyken. Så tusen hjertlig takk for at du gjorde det så mye bedre ved å fortelle meg at jeg burde revurdere forholdet mitt. Supert råd. Var virkelig det svaret jeg var ute etter.

-TS

• Liker 2
Skrevet (endret)

For det første; det faktum at jeg går inn på KG for å spør om råd tyder kun på at jeg er redd for å miste han, at jeg vil unngå å bli lei han og at jeg vil gjøre det beste ut av ferien.

og du som jeg antar er en voksen kvinne forstår sikkert lite, siden du kanskje ikke husker hvordan det var å være ungdom. Alt er ikke rosenrødt hele tiden.

Jeg spurte om råd til hvordan jeg kan unngå å bli lei typen etter en uke sammen, ikke råd ang. forholdet. Det har jeg aldri bedt om. Så hvorfor du kommer her å leker smart aner jeg faktisk ikke.

Og det at jeg blir lei handler om meg som person. Hvis du hadde kjent meg hadde du aldri skrevet det du skrev, fordi jeg sliter veldig med at jeg blir fort lei personer. Både familie, venner og kjæreste. Det er ett stort problem for meg som sliter veldig på psyken. Så tusen hjertlig takk for at du gjorde det så mye bedre ved å fortelle meg at jeg burde revurdere forholdet mitt. Supert råd. Var virkelig det svaret jeg var ute etter.

-TS

Skal vi oppsummere hva du nettopp skrev her? At du er så redd for å miste typen din fordi du blir lei av han etter en uke. Hvordan trur du fremtiden vil bli med dere da? Når dere kun kan holde sammen en uke før du blir lei, og må løpe tilbake på KG for å spørre om råd. Eller neste ferie dere skal dra på, når du kommer hit å spør om råd for hvordan du skal slippe å bli lei noen? Du kommer til å få akkurat samme råd da som nå. Det å revurdere forholdet ditt er et råd. Jeg er 19 år gammel jeg, vet fint det at alt ikke er rosenrødt hele tiden. Ungdomsårene er ikke en dans på roser, men selv jeg blir ikke lei min samboer etter en uke - og vi bor sammen.

Da bør du heller sette deg ned å tenke over hvilke grunner du har for å bli hos han. Er det ting som foreksempel samleie, utseende og diverse overfladiske ting bør du faktisk revurdere forholdet. Hadde du falt for personligheten, oppførselen og innside ting ved siden av utseende og slikt hadde du ikke blitt lei etter en uke. Ihvertfall ikke i den perioden som skal være noe av det beste i forholdet, nyforelskelsen. Den skal nytes sammen, uten at man skal bli lei. Da tilsier det at det er noe galt, og kanskje ikke ment for å vare.

Edit: Det å be meg holde kjeft og komme med slike tåpelige utsagn kommer du ingen vei med. Du har skrevet her, da får du ta til gode med svarene du får. Godtar du ikke det så bør du gå et annet sted!

Edit:

Slettet sitert innhold fjernet.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor blir du så fort lei folk? Kanskje det er det du må finne ut. Er det noe du har opplevd i barndommen som kan knyttes opp mot dette?

Det blir utrolig vanskelig for deg å få deg samboer etterhvert hvis du blir lei alle sammen etter noen uker.

Men noen tips til hvordan ferien kan bli bra uten å gå lei:

- Ikke irriter deg over småting

- Involver deg i hva de andre gjør. Spille spill, gå på ski, kos deg.

- Si "nei" hvis det er noe du ikke vil, men ikke vær egoist heller. Husk: Gi og ta.

- Skjem deg selv bort med godteri eller annet du syntes er godt.

- Smil og vær glad. (Det er faktisk forsket på at hvis du smiler selvom du ikke er glad, så lurer du hjernen til å tro at den har det koselig/gøy)

- Vær forelska!

- Dette kan være prøvelsen for dere. Du vil ikke gå lei av han, så pass på at han ikke går lei av deg heller. (ikke sutre, vær sinna for alt, deppe osv). ;)

- Involver han i familien din! Ikke la han være utenfor "gruppa".

Endret av humalla
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor blir du så fort lei folk? Kanskje det er det du må finne ut. Er det noe du har opplevd i barndommen som kan knyttes opp mot dette?

Det blir utrolig vanskelig for deg å få deg samboer etterhvert hvis du blir lei alle sammen etter noen uker.

Men noen tips til hvordan ferien kan bli bra uten å gå lei:

- Ikke irriter deg over småting

- Involver deg i hva de andre gjør. Spille spill, gå på ski, kos deg.

- Si "nei" hvis det er noe du ikke vil, men ikke vær egoist heller. Husk: Gi og ta.

- Skjem deg selv bort med godteri eller annet du syntes er godt.

- Smil og vær glad. (Det er faktisk forsket på at hvis du smiler selvom du ikke er glad, så lurer du hjernen til å tro at den har det koselig/gøy)

- Vær forelska!

- Dette kan være prøvelsen for dere. Du vil ikke gå lei av han, så pass på at han ikke går lei av deg heller. (ikke sutre, vær sinna for alt, deppe osv). ;)

- Involver han i familien din! Ikke la han være utenfor "gruppa".

Det er sånn jeg er som person. Sliter en del med at jeg blir så fort lei, men jobber med det! Tusen takk for herlige råd! Setter utrolig stor pris på det :blomst: I forhold til de andre kvinnfolkene her inne som kun kritiserer meg og sier at det er noe galt med både meg og forholdet.. Så tusen takk!

-ts

• Liker 1
Skrevet

-TS

For meg høres du ut som en premenstruell tenåring som forventer at hele verden kneler for deg så fort det er en liten hump i veibanen. .

Anonym poster: e2d78ef6e8e1ee9e72b5fe5d0f00444d

• Liker 1
Skrevet

TS: hvis du bare ønsker at folk skal snakke deg etter munnen så har du ingenting på et forum som dette å gjøre! Greier du ikke å takle at folk svarer annereledes enn du forventer, ja kanskje til og med på noe annet enn det du direkte spør om: hold deg unna!!

Det er usedvanlig usympatiske å slenge masse dritt til folk som faktisk gidder å svare på dine "patetiske" problemer...........

Det å være ung, og at det er så "vanskelig" å være ungdom i Norge i dag er heller ingen unnskyldning for drittsekk-oppførsel verken i denne tråden eller i den virkelige verden.

Skrevet (endret)

Ryddet for innlegg skrevet på dialekt og svar på dette.

Tekola, mod.

Endret av Tekola

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...