AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Var på besøk hos min bror i kveld.Gutten vår på 8 satt i sofaen sammen med meg, mannen min og tantebarnet på15 satt på hjørnet av sofaen.Gutten vår dyttet og knuffet oss rundt seg,han kjedet seg nok.Vi snakket til han fler ganger uten at det hjalp.Min bror sa at nå er du snill eller så tar jeg deg ut i snøen.Gutten min ga seg ikke,da tok onkelen gutten opp,låste opp terassedøren og satt han fra seg der og lukket døren.Han var barbeint! Han ble nok veldig krenket av dette og kikk fort bortover gaten.Broren min hadde nok tenkt å ta han inn med en gang,men gjorde det for å "sette en støkk" i han.Da gutten forsvant var onkelen kjapp etter han og jeg etter der igjen.da jeg kom ut var han trygt i onkels armer med sine bare føtter,Jeg tok han over til meg for mammahjertet mitt blødde. Synes synd på ungen min og ga uttrykk foor at jeg ikke likte dette og mannen min sa at nå må vi dra hjem ,vi ble heldigvis sittende en halvtime til .Inngripen i oppdragelsen alt skjedde så fort og jeg angrer på at jeg ikke hindret det. må legge til at broren min er en veldig rolig og sindig type.. Jeg føler meg som en elendig mor når andre ser seg nødt til å "ta over" Jeg er lei meg og sinna. Tar gjerne i mot deres reaksjon på dette. Anonym poster: 2da62c641236eacf8555703e92ef5928
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har noen nevøer som alltid lager kvalm.(8, 6 og 9 år) Skulle ønske jeg var tøff nok til å gjøre som din bror. Mammahjertet har INGEN grunn til å blø, han hadde ikke grusomt vondt av å endelig bli satt litt på plass. Det er ikke sikkert alle rundt dere synes poden er verdens herligste. Anonym poster: 37c25eb477211b9dea19beb0d603df0e 11
Gjest Sobril Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Tja. Med fare for å virke slem tror jeg ingen blir alvorlig syke av noen minutter barbent i snøen. Unger kan være irriterende til tider, men enda mer irriterende er det kanskje når man er vitne til at de aldri hører. Jeg skjønner onkelen godt, men aner ikke selv om jeg hadde følt meg forulempet som mor i en slik situasjon. Vet ikke om jeg hadde tort å ta saken i egne hender heller.
Gjesten Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Når det er din bror, barnets onkel, synes jeg faktisk det der er ok. Jeg hadde selvfølgelig ikke syntes det var greit om det var en venninne av meg, men et så nært familiemedlem må kunne gripe inn av og til. Tror ikke gutten din hadde vondt av det i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 Takk broren din. Han gjorde både deg og sønnen din en tjenste. Ingen liker dittunger som oppfører seg sånn du beskriver din sønns oppførsel. Anonym poster: ef7cf4345c0319b40483f07a59f37cf3 10
Mafalda Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 (endret) .Gutten vår dyttet og knuffet oss rundt seg,han kjedet seg nok.Vi snakket til han fler ganger uten at det hjalp.Min bror sa at nå er du snill eller så tar jeg deg ut i snøen.Gutten min ga seg ikke,da tok onkelen gutten opp,låste opp terassedøren og satt han fra seg der og lukket døren. ... og da var din slagplan å la ham fortsette, eller? Hvordan mener du denne situasjonen skulle løst seg? Barbeint i snøen er kanskje ikke den mest modne reaksjonsmåten jeg har hørt om, og kanskje ikke den mest effektive heller. Bare så det er sagt. Men jeg har mange ganger revet meg mentalt i håret over foreldre som gjentar "Snille-Jens-kan-ikke-du-la-være-da" som papegøyer, mens ungen blir mer og mer spinnvill. Antagelig er det bare familie som tør å gripe inn på denne måten, men du verden så fristende det kan være Du får se hva som skjer neste gang dere skal på besøk. Kanskje det hadde litt effekt tross alt? Gutten din ble sikkert litt satt ut der og da, men direkte farlig er det jo ikke- han står han nok av! Endret 3. februar 2013 av Mafalda 5
Alice123 Skrevet 3. februar 2013 #7 Skrevet 3. februar 2013 ... og da var din slagplan å la ham fortsette, eller? Hvordan mener du denne situasjonen skulle løst seg? Barbeint i snøen er kanskje ikke den mest modne reaksjonsmåten jeg har hørt om, og kanskje ikke den mest effektive heller. Bare så det er sagt. Men jeg har mange ganger revet meg mentalt i håret over foreldre som gjentar "Snille-Jens-kan-ikke-du-la-være-da" som papegøyer, mens ungen blir mer og mer spinnvill. Antagelig er det bare familie som tør å gripe inn på denne måten, men du verden så fristende det kan være Du får se hva som skjer neste gang dere skal på besøk. Kanskje det hadde litt effekt tross alt? Gutten din ble sikkert litt satt ut der og da, men direkte farlig er det jo ikke- han står han nok av! "Kan ikke du være så snill liten prinsegutt og høre på mamma?" 3
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Ettersom dere var på besøk i hans hjem, så ser ikke jeg på dette som en inngripen i barneoppdragelsen. Han aksepterer ikke sånn oppførsel i sitt hjem, derfor gjorde han noe med det. Det må være lov å sette på plass gjester som ikke oppfører seg, uansett om det er barn eller voksne. Hadde han derimot gjort dette hjemme hos dere, så hadde det stilt seg annerledes.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 ts,her Skjønner på dere at onkelen handlet rett.Jeg synes ikke det.mistenker forresten dere for ikke å ha barn selv.Ingen som er bedere på oppdragelse enn de som er barnløse.Sorry,måtte bare kommentere det. å,nei.jeg kommer ikke til å takke min bror, Anonym poster: 2da62c641236eacf8555703e92ef5928
LukaFrost Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Kudos til guttens onkel. Kanskje guttungen har lært å oppføre seg nå... 2
Gjest Sobril Skrevet 3. februar 2013 #11 Skrevet 3. februar 2013 (endret) ts,her Skjønner på dere at onkelen handlet rett.Jeg synes ikke det.mistenker forresten dere for ikke å ha barn selv.Ingen som er bedere på oppdragelse enn de som er barnløse.Sorry,måtte bare kommentere det. å,nei.jeg kommer ikke til å takke min bror, Anonym poster: 2da62c641236eacf8555703e92ef5928 Barn her ihvertfall Nå aner ikke jeg hvilke oppdragelsesmetoder dere bruker, men min unge hadde ikke fått lov til å leke sprellemann i sofa'n lenge nok til å få kjeft FLERE ganger. Endret 3. februar 2013 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #12 Skrevet 3. februar 2013 ts,her Skjønner på dere at onkelen handlet rett.Jeg synes ikke det.mistenker forresten dere for ikke å ha barn selv.Ingen som er bedere på oppdragelse enn de som er barnløse.Sorry,måtte bare kommentere det. å,nei.jeg kommer ikke til å takke min bror, Anonym poster: 2da62c641236eacf8555703e92ef5928 Minimum 3 stykker har barn, det er bare å se på tickere i signaturen deres. Resten vet jeg ikke. Men jeg hater foreldre som deg, som ikke klarer å oppdra drittungen deres og attpåtil syns det søtt at han er en drittunge. Anonym poster: ef7cf4345c0319b40483f07a59f37cf3 7
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #13 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er "gjest" #8 og jeg har barn, både av den lydige og den ulydige sorten. Jeg hadde sikkert ikke jubla & takket broren min jeg heller, men jeg hadde heller ikke "grepet inn" og trøsta barnet. Uansett om jeg hadde likt metoden eller ikke, så hadde det helt sikkert vært en lærepenge for barnet mitt. Jeg mener at enhver må bestemme hva som er akseptabelt i sitt eget hjem, og får man gjester som tråkker over grensen, så setter man de på plass. Broren din driter trolig i hvordan dere oppdrar gutten så lenge han oppfører seg når han er på besøk der.
Calypso Skrevet 4. februar 2013 #14 Skrevet 4. februar 2013 Er ikke rart broren din blander seg inn i oppdragelsen når du ikke klarer å oppdra ungen din selv. 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #15 Skrevet 4. februar 2013 Du tar gjerne imot vår reaksjon, men nekter å ta til deg hva folk her sier..? Jeg tror guttungen trenger å tilbringe mer tid sammen med onkelen sin, jeg. Så blir det kanskje folk av guttungen også. Anonym poster: 01a6e607c02fb0d7a78b7d64c9c2169e 6
Redbull Skrevet 4. februar 2013 #16 Skrevet 4. februar 2013 Barn her ihvertfall Nå aner ikke jeg hvilke oppdragelsesmetoder dere bruker, men min unge hadde ikke fått lov til å leke sprellemann i sofa'n lenge nok til å få kjeft FLERE ganger. Samme her
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #17 Skrevet 4. februar 2013 ts,her Skjønner på dere at onkelen handlet rett.Jeg synes ikke det.mistenker forresten dere for ikke å ha barn selv.Ingen som er bedere på oppdragelse enn de som er barnløse.Sorry,måtte bare kommentere det. å,nei.jeg kommer ikke til å takke min bror, Anonym poster: 2da62c641236eacf8555703e92ef5928 Eller muligens at du er ekstra hårsår siden folk her ikke er enig med deg? Anonym poster: 4aa0bd8ecc3b2ae086a5dfab1d24dc19 4
monkey Skrevet 4. februar 2013 #18 Skrevet 4. februar 2013 Er ikke rart broren din blander seg inn i oppdragelsen når du ikke klarer å oppdra ungen din selv. rett i hjertet!
Perlå Skrevet 4. februar 2013 #19 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har en gutt på 4,5 år og selv han får ikke oppføre seg slik - av en 8 åring ville jeg virkelig forventet at han kunne høre etter og gjøre som han får beskjed om. Om han ikke gjør det må det jo få en konsekvens - f.eks sitte på gulvet til han kan oppføre seg og sitte rolig i sofaen.. Du sier du synes det var feil metode - javel, men da får du finne en metode som faktisk fungerer da istedet for å sitte der og gjenta deg selv uten at noe skjer.... Det var slettes ikke synd i gutten din ,han fikk en advarsel og hørte ikke etter og da fikk han en konsekvens.. Det heter barneoppdragelse, kanskje noe du burde lære med et såpass stort barn??? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå