Gå til innhold

Er partneren din en "vi"- person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig på hvordan du og partneren deres er. Jeg vet at vi alle er individer og èn person, men i min hjerne er man også ett par.

Når dere prater med folk (familie, kollegaer, venner), bruker dere ofte "vi"? Hva med partneren deres, sier h*n vi når h*n prater om ting dere har gjort osv?

Eksempel; hvis dere har vært på bowling i helgen, og partneren din prater i telefon med en person som vet om dere og kanskje kjenner deg, sier h*n "VI var på bowling i helgen", eller "jeg var på bowling i helgen"?

Anonym poster: 69376a93b5294a9f502ebd5293d64cf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min partner er nok ikke en vi-person. Noen ganger, ved et par tilfeller har jeg hørt at han har sagt "vi", men som regel så sier han "jeg var på bowling i helga med ....."

Jeg er heller ikke en vi-person selv, så det er kanskje derfor.

Skrevet

Min partner er nok ikke en vi-person. Noen ganger, ved et par tilfeller har jeg hørt at han har sagt "vi", men som regel så sier han "jeg var på bowling i helga med ....."

Jeg er heller ikke en vi-person selv, så det er kanskje derfor.

Bra han nevner han var der sammen med deg da, istedet for å bare si "jeg var på bowling i helga" :)

Anonym poster: 2f3f7e8eb6fade0b2c1b4145189f7278

• Liker 1
Skrevet

"Jeg og *navn* var på bowling i helgen."

Gjest LanaLane
Skrevet

Er litt nysgjerrig på hvordan du og partneren deres er. Jeg vet at vi alle er individer og èn person, men i min hjerne er man også ett par.

Når dere prater med folk (familie, kollegaer, venner), bruker dere ofte "vi"? Hva med partneren deres, sier h*n vi når h*n prater om ting dere har gjort osv?

Eksempel; hvis dere har vært på bowling i helgen, og partneren din prater i telefon med en person som vet om dere og kanskje kjenner deg, sier h*n "VI var på bowling i helgen", eller "jeg var på bowling i helgen"?

Anonym poster: 69376a93b5294a9f502ebd5293d64cf4

Han sier "Jeg og LanaLane", jeg sier (og skriver) heller vi. Alle mine ekser har vært sånn, så lurer på om denne vi-greia er en jenteting?

Skrevet

Han sier både vi og jeg, avhengig av hvem han snakker med. Jeg sier vi til familie, og jeg til venner og kolleger. Overfor familie fronter jeg at vi er en familieenhet, ikke til venner og spesielt ikke til kolleger.

Skrevet

Jeg er en "vi-person" mens kjæresten er mer "xxx og meg".

Skrevet

Begge er en "jeg"-person. Det betyr ikke at "vi"-et ikke er like viktig, vi er fortsatt like fullt ut et par, det er bare en måte å ordlegge seg på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...