Gå til innhold

Da kommer et nytt barn til verden... Rannveig Heitmann!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

For et trist og meningsløst liv. Og så la hele verden ta del i det. Står det virkelig så dårlig til i Norge i dag at man synker så lavt?

Jeg tenker på trådstarter, som sitter og leser en blogg fra et menneske man er dyptpløyende uenig i livsstilen til for deretter å la all magesyren havne på nett i en tråd som dette. Godt gjemt bak anonymitet.

Jeg følger ikke blogger. Det hender jeg leser et og annet innlegg i en og annen blogg. Men: hvis bloggen er så dårlig og med så lite meningsfylt innhold og innlegg dessuten blir sensurert ut fra at bloggeren ikke liker innholdet - hvorfor fortsetter man da å lese bloggen? Er det ikke langt bedre å la være å gi oppmerksomhet til slike blogger enn å forarge på seg magesyre?

Bli voksen, mobb mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en stygg og vemmelig tråd, TS.

Men det er jo ikke akkurat noen sjeldenhet her på KG - enkelte mennesker må rakke ned på andre for å føle seg bedre selv ... helt utrolig og det sier igrunnen alt om den personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott idé å få et til barn, med en ny mann...dvs to menn å melke penger ut av de neste 17 årene :) Godt gjennomtenkt :)

Og det var i såfall noe unikt, og nok til å lage en tråd av? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel sagt flere ganger at hun skriver for å provosere, og da synes jeg virkelig ikke det er noe galt i at noen reagerer. Meningen var jo å provosere, så gratulere til Rannveig.

Det som angår mobbing, er jo bare latterlig. Rannveig har ved flere anledninger skrevet at hun ikke kan forstå hvorfor noen mødre "lar seg forfalle" når de får barn. Det er jo så stygt, ect ect. Takk for den du, jeg vet ikke hvor du får tiden i fra, men jeg finner den i alle fall ikke! Og det er også (gjerne daglige) skriverier om at den byen hun bor i er forferdelig, og alle som bor der er forferdelig. Tipper de som bor i byen er forståelig for det harde livet Rannveig har. Lurer på om 14 åringene har laget det til en trend å hate sin egen by.

Men uansett hvem det hadde vært så hadde jeg nok reagert om de la ut ul bilde og full sykdomshistorie i uke 9 av et svangerskap. Hun lager seg selv så uinderlig sårbar.

Anonym poster: aea8c14d336172c222c6e087e889b787

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også reagert uansett hvem dette var. Fordi hun har en offentlig blogg, og kan fort bli et forbilde. Forbilde for hvem? Jo, unge jenter. De vil gjerne se ut som henne, være som en playboy bunny og tro at man må være slik for å bli likt. Hun her har seg med menn, blri gravid og synes dette er helt greit. Men ja, det er bra hun velger barnet da, men det er kun fordi hun vet NAV og staten Norge vil forsørge henne og ungene. Uten dette hadde hun måtte fått seg en vanlig jobb. Jeg synes ikke en blogger har en vanlig jobb. Hvem som helst kan bli blogger i dag, og de fleste rosablogger tror de må kle av seg for å bli sett og likt. Er det som er det triste her. Man seksualisere hele tiden, og unge jenter blir da stemplet. Jeg synes veldig synd i dagens unge jenter, som lever med slikt press. Jeg ser opp til de som ikke lar seg presse, og sier nei når de mener nei. Jeg tror ikke denne R.H bloggeren vil få et lett liv, men det positive er at hun bærer frem barnet da. Synd barna ikke har fedre som stiller opp, og kanskje de burde kommet frem på banen her, de gjorde henne tross alt gravid. Han så nok på henne som en tøm og røm, som da bar frukter. Trist for han da! Og trist for ungen, uten en far.

Anonym poster: e5c20367cf3cd626db62f562afe3e5a6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er lov å diskutere en offentlig blogg uten at det er mobbing! Det er faktisk ganske skremmende å se at såpass mange småjenter hyller henne som sitt største idol... Det er visst skikkelig inn å nave og jeg kan bare ikne fatte det! Da tenker jeg at velferdssystemet vårt er altfor bra!!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir grusomt den dagen når pengene i stastbingen er tom. Det er ikke onkels skures pengebinge de får penger fra. Når oljepengene er brukt opp og vi må betale 70% skatt for å dekke alle navere, uføre, sykemeldte, pensjonister og annet, ja da kan vi bare sette oss på gata og tigge penger slik andre må.

Vi må våken opp, vi kan ikke drive på slikt mer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk inn på bloggen hennes, og leste noen av kommentarene.

Jeg synes det er sjokkerende å lese hvor mye stygt enkelte kan skrive til et annet menneske, gjemme seg bak å være anonym og bare lire av seg. Hvem vet hvor sterkt et menneske er, og hva som skal til for å knekke en person.

Men; jeg skjønner jo at folk reagerer når en 19-åring som er alenemor venter barn nr 2 kort tid etter førstemann uten å ha fått livet litt i orden med utdannelse eller jobb. Samtidig gir det ingen rett til å hetse et annet menneske på det groveste!

Dog; når jeg leser 16-åringer som kommenterer "så heldig du er som skal ha baby, jeg er skikkelig babysyk selv" så blir jeg rystet. 16 år!!! Har selv en 16åring og jeg priser meg lykkelig at hun ikke drømmer om babyer, men at hun gleder seg til å bli ferdig på ungdomskolen og komme igang med utdanning.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvorfor leser dere alle de her bloggene dere ikke liker?

sikkert av samme grunn til de av dem som kommenterer tråder her inne de ikke forstår eller irritererer seg over :fnise: Det er alltid like gøy å poengtere hvor håpløse alle andre er når det er ting vi ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må gjerne kalle det mobbing og undre dere over all kritikken hun får, men jeg må bare si at jeg er oppriktig bekymret for disse barna etter å ha sett henne på tv. Hvordan er det å vokse opp med en mor som omtrent ikke er i stand til å snakke i sammenhengende setninger? Mulig hun elsker barna sine over alt på jord, men det gjør mange andre ressurssvake foreldre også.

Puppebilder, spraytan & ellers hva hun måtte drive med er meg revnende likegyldig.

Hun virker nærmest tilbakestående.

Det kan heller ikke være slik at mindre egnede foreldre blir "fredet" fordi de er bloggere og ser pene ut, samt kler barna i fine klær. Det er dette mennesket som skal lære barna om livet og verden, og ivareta alle behovene de har. Tygg på den. Og barna er viktigere enn hensynet til dama.

Anonym poster: 6cf66f5bb76d972cb193c1badee548f1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det som går av dere?

Bare fordi en velger å ikke ta abort og ikke har en utdanning, i tillegg er ung, skal ikke være en hemning for at barna vil få et bra liv!

Du burde kanskje reflektere litt før du uttaler deg? Bare det at blir gravid på ONS og har allerede et barn som er litt over året som hun er alenemor til er vel ikke mye gjennomtenkt?

Når man er 19, vet man ikke mye om livet og uten et utdanning kommer man faktisk ingensteder. Greit å bli gravid som 18-åring, men ett barn er som ett barn og to er som tid. Og hun som skulle bli jordmor. Ikke fullført videregående og to små barn. Sier bare lykke!

Anonym poster: b32a019af65122e24819327439b31cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser i bloggen at hun valgte å beholde barnet siden barnefaren ikke ble sur. Hennes egne ord. Det er hennes grunnlag for å sette enda et barn til verden. I rest my case.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kanskje reflektere litt før du uttaler deg? Bare det at blir gravid på ONS og har allerede et barn som er litt over året som hun er alenemor til er vel ikke mye gjennomtenkt?

Når man er 19, vet man ikke mye om livet og uten et utdanning kommer man faktisk ingensteder. Greit å bli gravid som 18-åring, men ett barn er som ett barn og to er som tid. Og hun som skulle bli jordmor. Ikke fullført videregående og to små barn. Sier bare lykke!

Anonym poster: b32a019af65122e24819327439b31cbd

Går utifra at det skulle stå at to barn er som ti. I så fall er jeg absolutt ikke enig. Syns ikke det er så ufattelig mye mer jobb med to, eller tre for den saks skyld... ;)

Anonym poster: 47e0675446af2cb3287003ceebd083a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også reagert uansett hvem dette var. Fordi hun har en offentlig blogg, og kan fort bli et forbilde. Forbilde for hvem? Jo, unge jenter. De vil gjerne se ut som henne, være som en playboy bunny og tro at man må være slik for å bli likt. Hun her har seg med menn, blri gravid og synes dette er helt greit. Men ja, det er bra hun velger barnet da, men det er kun fordi hun vet NAV og staten Norge vil forsørge henne og ungene. Uten dette hadde hun måtte fått seg en vanlig jobb. Jeg synes ikke en blogger har en vanlig jobb. Hvem som helst kan bli blogger i dag, og de fleste rosablogger tror de må kle av seg for å bli sett og likt. Er det som er det triste her. Man seksualisere hele tiden, og unge jenter blir da stemplet. Jeg synes veldig synd i dagens unge jenter, som lever med slikt press. Jeg ser opp til de smom ikke lar seg presse, og sier nei når de mener nei. Jeg tror ikke denne R.H bloggeren vil få et lett liv, men det positive er at hun bærer frem barnet da. Synd barna ikke har fedre som stiller opp, og kanskje de burde kommet frem på banen her, de gjorde henne tross alt gravid. Han så nok på henne som en tøm og røm, som da bar frukter. Trist for han da! Og trist for ungen, uten en far.

Reagere på uttrykket gjorde henne gravid. Gjorde hun ikke det med en sprut av spermier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott idé å få et til barn, med en ny mann...dvs to menn å melke penger ut av de neste 17 årene :) Godt gjennomtenkt :)

Ja det kan tenkes det er. Har de ikke inntekt heller er det skattebetalere som må betale hennes valg. De menn med inntekt som blir far slik sliter mye psykisk og økonomisk. Rare regler i Norge at menn må betale barnebidrag når de kun har hatt sex med henne og ikke bodd sammen. Skjønner ikke dette kan være som det skal. Har det vært et politisk parti som ville gå for endring ville jeg stemt på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser i bloggen at hun valgte å beholde barnet siden barnefaren ikke ble sur. Hennes egne ord. Det er hennes grunnlag for å sette enda et barn til verden. I rest my case.

Så om han ikke ville hatt barnet for alt i verden, ville hun tatt abort. At han ikke ble sur, tyder jo på at han er villig til å bli pappa, og synes dette er helt greit. Dermed slipper hun å ta en abort hun kanskje innerst ikke ønsker. Og ut fra det hun har skrevet på bloggen, tyder dette på at det vil bli en tilstedeværende far. Så det er faktisk ikke nødvendigvis det verste som kan skje, selv om det langt fra er ideelt.

Har iallefall inntrykk av at de to som skal ta avgjørelsen, har tatt den sammen, og blitt enige. Og det er da et langt bedre grunnlag enn hva mange andre har.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er skremmende at hun la ut bilder av seg selv under fødselen, liksom sensurert. Så var det bare å øke lysstyrken på bildet så man alt og mer til av den fødselen. Classy.

Anonym poster: 8abb8fd57d87c2a0330250a9d45ce52f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skremmende at hun la ut bilder av seg selv under fødselen, liksom sensurert. Så var det bare å øke lysstyrken på bildet så man alt og mer til av den fødselen. Classy.

I dette scenarioet vil jeg si det er vedkommende som gjør sånt det er noe alvorlig galt med.

Endret av Chloe-
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

link?

Anonym poster: ea31e765794a45b1212efb7f9a334c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir grusomt den dagen når pengene i stastbingen er tom. Det er ikke onkels skures pengebinge de får penger fra. Når oljepengene er brukt opp og vi må betale 70% skatt for å dekke alle navere, uføre, sykemeldte, pensjonister og annet, ja da kan vi bare sette oss på gata og tigge penger slik andre må.

Vi må våken opp, vi kan ikke drive på slikt mer.

Halve KG (eller enda fler) virker å være trygda så hun er ikke verre enn andre.

Anonym poster: fe7b3cbd622f39d6c6fc36c45e3536e4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...