Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en vanskelig situasjon for tiden. kjæresten og far til vårt nyfødte barn tar kontakt med exn sin få dager før termin og spør om hun vil treffes, sier han har tenkt mye på henne siden de nå bor i samme nabolag. Det ble slutt mellom de for 8 år siden. Vi to har avstandsforhold.

Med alt det forholdet deres innebar (de var hverandres første, virkelig store kjærlighet) føler jeg dette er det ultimate sviket og at ingenting kan bli det samme når han tydeligvis lengter tilbake til henne... Han snakker alltid ømt om henne, sier det ville ikke hun gjort ol. over urimelige ting. har ikke følt meg truet av henne før nå da han har gitt mange bekreftelser. Disse er nå helt fraværende.

Er så knust..og må forholde meg til han pga det lille barnet vårt. Vet ikke hva jeg skal si lengre. Dette var dråpen..

Det kan være vennskapelig men jeg har vanskelig for å tro det..

Tanker/råd? Overreagerer jeg?

Anonym poster: 46a0e536d8138d86fad673c32ab4806d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overreagerer ikke! Du er høygravid og det er aikkert vanskelig nok å ha et avstandsforhold. Greit nok å ville treffe eksen om de er venner, men da ikke alene på kino, er mine tanker iallefall.

Jeg ville nok fortalt han hvordan du føler det!

• Liker 2
Skrevet

Eksen min var også på kino med sin eks, og de var ute å spiste lunsj og drakk øl sammen... Jeg likte det ikke! Hans tilbakemelding var stortsett "altså, vi pleide ofte å se film hos hverandre, det gjør jeg ikke lenger pga hensyn til deg, men kino, herregud, jeg ser ikke problemet!"

Det var ett problem. Og i dag er han en eks. :-)

Skrevet

Selvfølgelig har du rett til å føle deg truet. Man går ikke på kino med exer når man er i nytt forhold punktum. Det faktum at du er gravid gjør han til et enda større asshole! Gi han et ultimatum, enten kutter han henne ut eller så kutter du han ut.

Skrevet

Ikke greit. Helt uakseptabelt, for å være presis. For en drittsekk. At det går an. Enig med Liquorice - gi fyren et ultimatum; enten forsvinner eksen, eller så forsvinner du.

Skrevet

Spørr han hva han får ut av det vennskapet, som han ikke får ut av ved å være med deg? Spørr han om han synes det hadde vært greit om du "hang" med eksen din, eller hvordan han hadde sett på det.

Enig med de over her, at dette synes jeg er å tråkke langt over streken, og jeg hadde aldri funnet meg i det!

Anonym poster: a90bb3f0f8946521b456fb285b2e7726

Skrevet

Jeg har hatt en ganske stygg opplevelse som gjaldt kjæreste og en eks (ikke utroskap) og etter det så stiller jeg ALLTID spørsmål ved dere forhold. Hvis man har gjort det slutt hvorfor skal man gå på kino etter 8 år uten kontakt? Hvorfor sier han til henne at han tenker på henne... Nei, han fyren skulle hatt en omgang juling spør du meg!!

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jeg slutter aldri å overraske meg over de merkeligste spørsmålene her inne. "Kjæresten min er fortsatt forelsket i eksen sin, og jeg liker det ikke. Overreagerer jeg?"

HALLO? Selvfølgelig er ikke dette greit! Jeg sitter igjen med spørsmålet: Hvorfor i huleste har du blitt gravid med han, når han tydelig er interessert i ekskjæresten sin? Har du ikke merket noe til dette her før nå?!

• Liker 7
Skrevet

Kjæresten min inviterer venninnene sine på kino og lunsj hele tiden. Eller, han spør ikke, han maser flere ganger daglig.

Jeg har spurt og invitert han med på kino hundre ganger, men får kun avslag fra han - før jeg senere finner ut at han har invitert venninnene sine med på kino for å se den filmen jeg inviterte han til.

Jeg har satt ned foten en gang for alle og bedt han slutte å invitere med de på kino og heller invitere meg. Vi gjør aldri noe koselig sammen annet en sex.

Jeg ville satt ned foten og forklart at nok er nok. Jeg godtar ikke sånt!

Anonym poster: 68ac49e181f98c46dfe4a18f0389b2ee

Skrevet

Kjæresten min inviterer venninnene sine på kino og lunsj hele tiden. Eller, han spør ikke, han maser flere ganger daglig.

Jeg har spurt og invitert han med på kino hundre ganger, men får kun avslag fra han - før jeg senere finner ut at han har invitert venninnene sine med på kino for å se den filmen jeg inviterte han til.

Jeg har satt ned foten en gang for alle og bedt han slutte å invitere med de på kino og heller invitere meg. Vi gjør aldri noe koselig sammen annet en sex.

Really? Hvordan holder du ut sånn? Og hvordan kan du si til andre at du ikke godtar sånt, og at du ville satt ned foten - når typen din lunsjer og går på kino med sine venninner?? ...

• Liker 5
Skrevet

ts

han får meg rett og slett til å føle at jeg overreagerer selv om jeg selvfølgelig ikke synes det er greit. ser ikke for meg at det kan være mulig engang å forsette, og klare seg følelsesmessig. er så trist for vårt barns skyld.

at han tenkte på henne har jo ikke jeg vist før nå.. skrev jo at jeg ikke har følt meg truet av deres forhold før. at han ønsker kontakt nå sårer bare så dypt.. og at han sammenligner meg med henne, jeg som har født hans barn.

Anonym poster: aafdbfb9c3345168469b7396105267f1

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Det er på tiden at du setter deg selv i respekt!

Enten kutter han kontakten med denne eksen hans immediately, og aldri nevner hennes navn igjen eller så pakker du sakene dine og går. Da får du også se hvor mye kjæresten din faktisk elsker deg.

Skrevet

Dette høres ikke bra ut. faren til mine barn tok kontakt med sin eks etter mange år. Og det var ikke bare kino... men sier man at man ikke liker at de har kontakt kan han lyve og gå bak ryggen på deg. Så hold øyne og ører oppe, hvis du velger å fortsette forholdet.

Skrevet

Så hvorfor gjør ikke du det samme. Høres ikke ut som om du er i noe skikkelig forhold du heller. Han bare bruker deg for en ting, sex.

• Liker 2
Skrevet

Så hvorfor gjør ikke du det samme. Høres ikke ut som om du er i noe skikkelig forhold du heller. Han bare bruker deg for en ting, sex.

Really? Hvordan holder du ut sånn? Og hvordan kan du si til andre at du ikke godtar sånt, og at du ville satt ned foten - når typen din lunsjer og går på kino med sine venninner?? ...

Fordi vi har kranglet, diskutert og fortalt vårt synspunkt til hverandre.

Hvis han absolutt må på kino med noen ville jeg satt pris på at han sa ifra til meg og spurte meg først.

Jeg har sagt til han og han har sagt seg enig i at; ting han ikke liker at jeg gjør skal heller ikke han gjøre.

På en annen side er det en annen grunn til at vi så og si aldri gjør noe koselig sammen som kino osv og det er at økonomien ikke strekker til. (Drar vi på kino sitter vi kanskje en dag eller to uten mat)

Men så har vi også andre ting som bremser ned ting.

Skrevet

Skjønner ikke at du vurderr dette en gang. Våkn opp jente han tenker på henne,sammenligner deg med henne og vil møte hun etter 8 år. Han har nok aldri kommet oveer henne og vil ha henne tilbake det sier seg selv.

Skrevet

Nei, du overreagerer ikke og nei, det er virkelig ikke greit. Hvorfor du fortsetter i det forholdet kan jeg ikke forstå, men for all del.

Skrevet

Fordi vi har kranglet, diskutert og fortalt vårt synspunkt til hverandre.

Hvis han absolutt må på kino med noen ville jeg satt pris på at han sa ifra til meg og spurte meg først.

Jeg har sagt til han og han har sagt seg enig i at; ting han ikke liker at jeg gjør skal heller ikke han gjøre.

På en annen side er det en annen grunn til at vi så og si aldri gjør noe koselig sammen som kino osv og det er at økonomien ikke strekker til. (Drar vi på kino sitter vi kanskje en dag eller to uten mat)

Men så har vi også andre ting som bremser ned ting.

Dere har ikke råd til å gå på kino ol sammen, men dere har råd til at han går på kino med venninner?

Skrevet

Dere har ikke råd til å gå på kino ol sammen, men dere har råd til at han går på kino med venninner?

Og få barn?!

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er greit å ha kontakt med ekser, men da må en vite med seg selv at det bare er vennskap en ønsker. Hvis jeg hadde "tenkt mye på" eksen min ville jeg heller anstrengt meg for å kutte ham helt ut av livet enn å forfølge tankene og henge med ham. Det samme forventer jeg av kjæresten min, heldigvis er det helt naturlig for ham også å tenke sånn.

Anonym poster: ed933c48b5e1a0996c3fcb8a1e1bf32b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...