AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Hei! Min farmor har sagt at som bryllupsgave til meg og min forloved skal hun være med å betale på brudekjolen min. Problemet her er at hun ikke vil si en sum til meg. Hvor mye er vanlig for en farmor å gi? Jeg kan jo ikke evntuelt si en sum til henne? Er veldig redd for å bli oppfattet som frekk i dette tilfellet. ps. Hun har en del penger, men har gjennom hele min oppvekst alltid vært gnien. Tusen takk for svar Anonym poster: d6a36727ec7cdf450b853eabe0624811 Anonym poster: d6a36727ec7cdf450b853eabe0624811 Anonym poster: d6a36727ec7cdf450b853eabe0624811
Gjest lisha Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 vanskelig! hva med å spørre hva hun har tenkt, så du vet hva du har å forholde deg til i letingen? (forventer hun forresten at hun skal få bestemme kjolen/ ha mye å si i valget, i og med at hun skal betale?)
Gjest 2013 bryllup Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Dette kan kun din farmor vite svaret på, og fordi hun ikke vil si none sum ville jeg gått ut i fra at det ikke er relevant. Men du skriver at hun vil være med på å betale kjolen. Jeg ville prøvd å få henne til å si hvor mye hun tenker å bidra med og så tenke gjennom hvor mye du selv er villig til å betale. (Og så ikke prøve kjoler som er dyrere... det gjor nemlig jeg og det var ikke så lurt )
Leya Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Jeg ville ikke tatt gaven med i beregningen. Kjøp en kjole du har råd til i utgangspunktet ville jeg sagt. Endret 4. februar 2013 av Leya 2
Moderfavn Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Lat som om hun skal bidra med en femhundrelapp, og så handler du deretter. Får du likevel mer penger, må du ta det som en positiv overraskelse. Som du sier er hun gjerrig. Sansynligvis vil hun ikke bli enig med seg selv om hva hun vil gi, før i siste øyeblikk. Tenker på min ehen farmor som skrøt av å ha gravd dypt i pengeboka en jul. Kusina mi hadde fått gullklokke, penger og en full sminkepung. Jeg fikk en bitteliten sminkepung og en minimaskara. Men jeg visste på forhånd hva jeg kunne forvente av henne, og tok det derfor med godt humør. Min julegave var rett og slett denne gide historien. Greit å ikke regne med å få noe særlig når du faktisk vet hvordan hun er. Gleden blir desto større dersom hun plutselig skulle glimte til og gi tusenlapper. En nydelig kjole finner du deg nok uansett hvilket budsjett du har. 1
Petalouda Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 enig med Leya og Moderfavn. ikke ta noe for god fisk før du har pengene i hånda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå