Gå til innhold

Ansiennitet i Bori, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Usikker på hvor denne posten hører hjemme, men tar sjangsen.

Typen og jeg skal kjøpe leilighet sammen, vi har bare sett på en leilighet, lå svært sentralt, noe vi ønsker da vi er avhengig av kollektiven. (Vi er begge studenter)

Leiligheten vi så på, der vant vi budrunden, men det var noen som benyttet seg av "førkjøpsrett", noe som var veldig surt for oss... Så da endte det med at min far overførte sitt medlemsskap i Bori på meg, som har 20 års ansiennitet. Vi har nå lagt inn forkjøpsrett på en leilighet og syns det er svært kjedelig hvis også denne skulle forsvinne ut av hendene våre...

Så det jeg lurer på er følgende:

Med 20 års ansiennitet, ligger vi godt ann da? Har fått intrykk av at det er mange som sitter med over 30 års ansiennitet, men er det vanlig?

Kan man ringe Bori og få vite om andre har lagt inn forkjøpsrett på den samme leiligheten og evt høre hvor lang ansiennitet de har? Kan være greit for oss slik at vi vet om vi bør slenge oss med i budrunden eller ikke...

På forhånd, takk for hjelpen!

Anonym poster: eb2d2d859d7bcb0c8b76f69d7bc719f0

• 3 måneder senere...
Skrevet (endret)

Hei!

Usikker på hvor denne posten hører hjemme, men tar sjangsen.

Typen og jeg skal kjøpe leilighet sammen, vi har bare sett på en leilighet, lå svært sentralt, noe vi ønsker da vi er avhengig av kollektiven. (Vi er begge studenter)

Leiligheten vi så på, der vant vi budrunden, men det var noen som benyttet seg av "førkjøpsrett", noe som var veldig surt for oss... Så da endte det med at min far overførte sitt medlemsskap i Bori på meg, som har 20 års ansiennitet. Vi har nå lagt inn forkjøpsrett på en leilighet og syns det er svært kjedelig hvis også denne skulle forsvinne ut av hendene våre...

Så det jeg lurer på er følgende:

Med 20 års ansiennitet, ligger vi godt ann da? Har fått intrykk av at det er mange som sitter med over 30 års ansiennitet, men er det vanlig?

Kan man ringe Bori og få vite om andre har lagt inn forkjøpsrett på den samme leiligheten og evt høre hvor lang ansiennitet de har? Kan være greit for oss slik at vi vet om vi bør slenge oss med i budrunden eller ikke...

På forhånd, takk for hjelpen!

Anonym poster: eb2d2d859d7bcb0c8b76f69d7bc719f0

Hei! Fant denne da jeg googla noe lignende faktisk...

For å ta det siste først: Du kan jo prøve å ringe Bori for å høre om dette er mulig, men jeg tviler. Da jeg fikk høre at jeg hadde fått tilslag på en leilighet, ante jeg ingenting om noen av de andre som hadde bydd på leiligheten hadde ansiennitet. Det førte til at jeg økte mitt eget bud litt (f.eks 990.000 til 1.1) for at det skulle se litt finere ut.

Jeg kjenner ikke markedet i byene og de større tettstedene, men jeg kan ikke skjønne annet enn at du stiller veldig sterkt med 20 års ansiennitet.

Jeg har opplevd at noen har fått tilslag på forkjøpsrett bare ved å melde seg inn uka før, så det er tydelig at det er mange som ikke tenker på medlemskap i det hele tatt.

Endret av Narvestad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...