Gjest gjest Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Har fått meg en utrolig bra kjæreste, vi er forelsket og ting er fantastiske. Men det som har forfulgt meg og ødelagt noe i hvert eneste forhold jeg har hatt, er min veldig lave selvtillit. Litt vanskelig å vite om jeg ble mobbet pga. lav selvtillit, eller om den ble ødelagt/lavere pga. mobbingen. Uansett så er nok en stor del av årsaken til at jeg er usikker på meg selv at jeg ble mobbet på hele ungdomsskolen og litt på vgs. I forhold gir den lave selvtilliten seg utslag i gjentatte behov for bekreftelser, vanskelig å tro at han mener det når han gir meg nydelige komplimenter. Jeg mener jo ikke å være slem mot ham, men det er nesten automatisk at jeg knapt klarer å tro det når en kjæreste sier noe fint til meg, som om jeg venter på at han skal si det var tull, og jeg liksom mentalt forbereder meg på det verste hele tiden. Jeg har ikke kjent min nåværende kjæreste mer enn et par uker, men likevel er alt så fantastisk - bortsett fra min lave selvtillit. Har allerede hatt et par tilfeller hvor han har sagt så fine ting til meg at jeg nærmest anklaget ham for å lyve, og det er jo ikke noe hyggelig for ham. Er den beste løsningen rett og slett å fortelle ham om at jeg var mobbeoffer, eller kan dette gjøre at han vil bli kvitt meg og finne seg en ny uten "bagasje"? Jeg er veldig forelsket i ham og ønsker å beholde ham.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Det er en stor del av deg, og det er naturlig å fortelle han det når dere er sammen. Hvertfall etter en stund. Faren for at du mister han er liten, dere vil komme mye nærmere hverandre om du forteller det, og han får også en ny forståelse for deg og måten du handler på. Si det når du er moden for det
humalla Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Klarer du ikke å si "takk"?.. Det er utrolig plagsomt både for jenter å gutter å gi komplimenter når det eneste du får tilbake er "Nei" "særlig" "trur ikke på deg" osv. Tro han når han sier det! Trur ikke akkurat han sier det fordi han kødder! Han er kjæresten din!! Han ville ikke vært sammen med deg om han ikke syntes ting var flott med deg Ikke gjem deg bak "jeg ble mobbet"-instillinga. Hev deg over det som har blitt sagt og vær stolt over deg selv. Jeg syntes du bør fortelle kjæresten det. Da er det nok lettere for han å forstå deg. Det er ingenting å skamme seg over, alle mennesker har blitt mobbet en eller annen gang, så det er ikke som en "pinlig kjønnsykdom"-situasjon. Lykke til 1
Cata Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Etterhvert faller det sikkert naturlig å si det for det er jo også en del av deg, men nå i starten synes jeg heller du burde øve deg på å si "Tusen takk, det var hyggelig å høre", eller liknende ting når han gir deg komplimenter. Selv om du ikke tror på det innerst inne, så vil du etterhvert lære deg å tro det når du bare får treningen. Det går lettere etterhvert. Og ikke glem å gi ham noen komplimenter innimellom. Gutta liker det de også. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Uansett om du sier noe eller ei, uansett om selvtilliten førte til mobbing eller omvendt, sier jeg meg enig med humalla og Cata når det gjelder å takke for komplimentene. Om ikke annet, så i alle fall for å være høflig. Og for _din egen del_. Jeg vet hvordan det er å tro at folk sier det bare for å være slem. Men jeg vet også hvor lite gøy det er å gi ærlige kompliment, for så å bli "avvist" med et "ja særlig". Og for meg hjalp det å takke, da tok jeg det til meg som noe positivt også, på et merkelig vis. Det var liksom ikke mulig å si takk og samtidig mene "ja særlig" Når det gjelder mobbingen og selvtilliten, hadde jeg nok sagt det når det ble naturlig å si det. Kanskje første måneden, kanskje om et halvt år. For alt du vet kan han også ha ting og tang i bagasjen sin som han syns er/har vært vanskelig. Her tok det mer enn to uker før vi visste det meste sånt om hverandre, men det kom litt etter litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå