Gå til innhold

Få sydd brudekjole hos sydame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ikke finner den type brudekjole jeg ønsker meg i brudesalongene, vurderer jeg å få noen profesjonelle sydamer/-menn (hvis det finnes) til å sy brudekjolen min. Er det noen her som har gjort dette? Er det svært kostbart? Tar det lang tid?

Anonym poster: 3dbcb47c1c22faed0088c06b647b6b46

Anonym poster: 172ef61055fe99d84fd9711f75c79f05

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet

Jeg sjekket ut med en norsk sydame som har gått svært gode skussmål, da jeg ønket å få sydd en kjole. Hun svarte: "Hvis jeg skulle lagd en tilsvarende kjole til deg, men uten perlebroderiene på toppen, vil jeg ta kr.8000 for jobben, og så kommer materialene ved siden av dette. Totalt rundt kr.10-11.000 alt etter hva slags materialer du vil bruke." Det gir deg kanskje en pekepinn iallfall?

Tidsperspektiv vet jeg ikke, men vil gjette på at du må regne med iallfall 6 mnd?

Jeg endte opp med å bestille kjole sydd etter mål fra en liten brudesalong utenfor New York i steden (etter at forumbrukeren Amens hadde skrytt av salongen). Utrolig service, bra priser og nyyydelige kjoler. Og finner du ikke drømmekjolen der heller, så kan de sy drømmekjolen din til en absolutt overkommelig pris. (Da jeg sjekket hos de på en fullstendig custom made kjole, kunne de laget denne for 895 dollar, som med dagens kurs tilsvarer ca NOK 5000.)

(PS: Websiden ser ganske glorete ut, men ikke la deg "skremme" av det)

Min kjole er faktisk på vei i skrivende stund, så mot slutten av neste uke vet jeg om dette var et godt kjøp ;) Når det er sagt, er jeg allerede veldig trygg på det fordi jeg har studert videoer på YouTube fra salongen, samt at Amens var veldig fornøyd med sin kjole. De får også mengder av svært gode tilbakemeldinger på sin Facebook-side, så jeg føler det veldig trygt :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg sjekket ut med en norsk sydame som har gått svært gode skussmål, da jeg ønket å få sydd en kjole. Hun svarte: "Hvis jeg skulle lagd en tilsvarende kjole til deg, men uten perlebroderiene på toppen, vil jeg ta kr.8000 for jobben, og så kommer materialene ved siden av dette. Totalt rundt kr.10-11.000 alt etter hva slags materialer du vil bruke." Det gir deg kanskje en pekepinn iallfall?

Tidsperspektiv vet jeg ikke, men vil gjette på at du må regne med iallfall 6 mnd?

Jeg endte opp med å bestille kjole sydd etter mål fra en liten brudesalong utenfor New York i steden (etter at forumbrukeren Amens hadde skrytt av salongen). Utrolig service, bra priser og nyyydelige kjoler. Og finner du ikke drømmekjolen der heller, så kan de sy drømmekjolen din til en absolutt overkommelig pris. (Da jeg sjekket hos de på en fullstendig custom made kjole, kunne de laget denne for 895 dollar, som med dagens kurs tilsvarer ca NOK 5000.)

Min kjole er faktisk på vei i skrivende stund, så mot slutten av neste uke vet jeg om dette var et godt kjøp ;) Når det er sagt, er jeg allerede veldig trygg på det fordi jeg har studert videoer på YouTube fra salongen, samt at Amens var veldig fornøyd med sin kjole. De får også mengder av svært gode tilbakemeldinger på sin Facebook-side, så jeg føler det veldig trygt :)

Det blir spennende, Adriane! Håper du blir fornøyd med kjolen :) Takk for info. Jeg skal se på den linken du tipset om.

Anonym poster: 172ef61055fe99d84fd9711f75c79f05

Gjest Adriane
Skrevet

Veeeldig spennende! :jepp: Og bare hyggelig - kanskje du også ender med å bestille kjole derfra, det hadde vært litt morsomt ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært innom den siden før pågrunn av gothkjolene og de er helt nydelige! Si ifra hvordan din blir? :)

Skrevet

Kan si at min kjole ble helt nydelig og jeg ny driver og syr meg en drakt som er inspirert av den. Følte meg som en prinsesse!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, eneste var at jeg sendte målene til Kina og fikk kjolen sydd der. Gadd nemlig ikke å bruke altfor mye penger på en kjole jeg kun skulle bruke en dag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Ja, eneste var at jeg sendte målene til Kina og fikk kjolen sydd der. Gadd nemlig ikke å bruke altfor mye penger på en kjole jeg kun skulle bruke hver dag.

Hihihi..

• Liker 1
Skrevet

Hihihi..

Jeje.

Skrevet

Kan si at min kjole ble helt nydelig og jeg ny driver og syr meg en drakt som er inspirert av den. Følte meg som en prinsesse!

Bestilte du en vanlig hvit kjole? Jeg ble også litt interessert i å sjekke ut muligheten for å kjøpe derfra. Hvordan var kvaliteten på stoff og søm synes du?

Skrevet

Bestilte du en vanlig hvit kjole? Jeg ble også litt interessert i å sjekke ut muligheten for å kjøpe derfra. Hvordan var kvaliteten på stoff og søm synes du?

Bestilte en vanlig hvit kjole ja.

Stoffene er syntetiske, er nok mulig å få de i silke, men det er dyrt. Det var dog veldig fine matrialer og det var sydd skikkelig. Litt løse tråder hang fast i blondekanten, men jeg har selv sydd mye og vet hvor vanskelig det er å få av alle.

Ingenting har raknet eller løsnet på kjolen.

Kjolen var skikkelig sydd, kvaliteten var bra og servicen ypperlig. Det beste er jo at jeg har en helt unik kjole^_^

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, det høres bra ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...