Gjest Gaea Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Hei! Jeg har nå fått litt lyst til å begynne å trene. Ikke trene for å slanke meg, få bedre kondisjon eller mer muskler - men fordi jeg som regel har vondt i ryggen, og tidvis nakke og hodepine. Det er fordi jeg har en ryggfeil (for rett ryggrad som fører til at de støtdempende musklene blir overarbeidet. Vet ikke om jeg greide å forklare dette på en logisk måte, er en stund siden jeg fikk det forklart...). Så det er i hvert fall slik at jeg ser etter en treningsform der jeg får litt sterkere og mer tøyelige muskler, og tenkte litt på yoga. Har aldri prøvd det før, så jeg lurte på om det er noen som har erfaringer med det? Og om dere kan anbefale et bra sted i Oslo? Eller om det finnes flere alternativer, andre treningsformer?
PepsiMax Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Nå kjenner ikke jeg til hva du bør tenke på utfra dine problemer osv, men yoga sånn generelt vil jeg absolutt anbefale! Jeg syns det er veldig godt for både kropp og psyke Jeg begynte i høst selv, så er ikke veldig bevandret. Jeg har vært på treningssenter på yogatimer der og fulgt litt av den yogaen dem har på livegym.no. På livegym får dem snart nybegynner timer i yoga (mener jeg å ha lest) så det kan jo kanskje være et greit sted å starte for å se om det er noe for deg?
Gjest Gaea Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Nå kjenner ikke jeg til hva du bør tenke på utfra dine problemer osv, men yoga sånn generelt vil jeg absolutt anbefale! Jeg syns det er veldig godt for både kropp og psyke Jeg begynte i høst selv, så er ikke veldig bevandret. Jeg har vært på treningssenter på yogatimer der og fulgt litt av den yogaen dem har på livegym.no. På livegym får dem snart nybegynner timer i yoga (mener jeg å ha lest) så det kan jo kanskje være et greit sted å starte for å se om det er noe for deg? Nå kjenner ikke jeg til hva du bør tenke på utfra dine problemer osv, men yoga sånn generelt vil jeg absolutt anbefale! Jeg syns det er veldig godt for både kropp og psyke Jeg begynte i høst selv, så er ikke veldig bevandret. Jeg har vært på treningssenter på yogatimer der og fulgt litt av den yogaen dem har på livegym.no. På livegym får dem snart nybegynner timer i yoga (mener jeg å ha lest) så det kan jo kanskje være et greit sted å starte for å se om det er noe for deg? Må ikke ta hensyn til så mye, med mindre det er mulig å gjøre yogaøvelser såpass feil at det gjør noen skade? Var i hvert fall en eller annen øvelse jeg gjorde skrekkelig feil i min tid på treningsstudio, men med en trener som følger med burde det vel gå greit uansett. Takk for tips! Endret 3. februar 2013 av Gaea
ablaze Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Yoga er fantastisk for vond rygg! Jeg trente Yoga frem til jeg var 32 uker på vei og det gjorde underverker på vond korsrygg! Gi beskjed til instruktør om at du er ny, så vil denne passe ekstra på deg og din teknikk.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 Jeg kan anbefale pilates også. Problemer med nakke og skuldre og er generelt ikke sterk i ryggen, men denne type trening har gjort godt for meg. Anonym poster: 5592429946b6777a49127fb74989a18d
Gjest Gaea Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Jeg kan anbefale pilates også. Problemer med nakke og skuldre og er generelt ikke sterk i ryggen, men denne type trening har gjort godt for meg. Anonym poster: 5592429946b6777a49127fb74989a18d Jeg kan anbefale pilates også. Problemer med nakke og skuldre og er generelt ikke sterk i ryggen, men denne type trening har gjort godt for meg. Anonym poster: 5592429946b6777a49127fb74989a18d Ja, det er noe slikt jeg tenkte på som alternativ. Men hva er forskjellen, egentlig?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #7 Skrevet 3. februar 2013 Både pilates og yoga gir styrke mentalt og fysisk. Begge deler fokusere på pust, men i yoga puster man med nesen og pilates inn nesen og ut munnen. Yoga er gjerne mer spirituelt, få bedre kontakt mellom kropp og sinn. Pilates er mer rein styrketrening og trener spesifikt mage og rygg. Kjernemuskulatur. Kanskje pilates er lettere å sette seg inn i, men ikke mindre krevende. Man blir uansett mer fleksibel, smidig og får bedre kroppsholdning. Prøv begge former og se om du foretrekker det ene eller det andre. Jeg runder av uken med pilates hver fredag og det er en fantastisk start på helgen. Anonym poster: 5592429946b6777a49127fb74989a18d
mian14 Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 Har selv også litt problemer med korsrygg, og pilates har hjulpet veldig i forhold til hvordan du skal spenne opp, når du skal gjøre mageøvelser osv, for å få minst mulig belasting for ryggen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå