sti9 Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Hei, eg sliter med spisevanene mine og å spise sunt. eg er på trengr noe som smaker godt og som er sunt. Det er spesielt vanskelig å ha eit bra kosthald på skolen, det blir liksom bare brød hele tiden.. Noen forslag? trenger hjelp!
Betty2 Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 taco lefser (fullkorn variant) med urte smør eller snøfrisk og et pålegg på toppen eks laks, salami eller ost og agurk. rull den sammen og skjær opp i passe små biter, så har du en delikatesse i matboksen. Salat, lag en enkel salat eks ruccola, paprika, agruk, ost og egg. sundt godt og enkelt å ha med. den kan fin lages kvelden før og stå i kjøleskapet natten over.
PepsiMax Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 taco lefser (fullkorn variant) med urte smør eller snøfrisk og et pålegg på toppen eks laks, salami eller ost og agurk. rull den sammen og skjær opp i passe små biter, så har du en delikatesse i matboksen. Dette er lurt og godt! Vet du om et alternativ til tacolefsene uten hvetemel?
Betty2 Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Dette er lurt og godt! Vet du om et alternativ til tacolefsene uten hvetemel? Er det glutenfri du tenker på da? Det har jeg ikke sett etter, men ser flere av de store butikkene (meny, superspar osv) har begynt å få et godt utvalg av glutenfrie produkter, så vi tro en av de har noe som kan brukes i stede for vanlige taco lefser. Hvis ikke ser jeg at google har et godt utvalg av hvordan mann lage glutenfrie lefser selv.
Isolde Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 Hva med omelett? Det er veldig godt og veldig enkelt å lage! 1 porsjon: 2 egg Litt melk Litt fløte Salt og pepper De grønnsaker/skinki/ost du vil ha! Jeg gjør det veldig enkelt, blander alle ingredienser i en bolle, og steker dem til en omelett i smør i noen min
PepsiMax Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Er det glutenfri du tenker på da? Det har jeg ikke sett etter, men ser flere av de store butikkene (meny, superspar osv) har begynt å få et godt utvalg av glutenfrie produkter, så vi tro en av de har noe som kan brukes i stede for vanlige taco lefser. Hvis ikke ser jeg at google har et godt utvalg av hvordan mann lage glutenfrie lefser selv. Nei, må holde meg helt borte fra hvetemel.... vet ikke hva som gjør det. Skal ta en tur på en av de større butikkene og inspisere utvalget
2shy Skrevet 3. februar 2013 #7 Skrevet 3. februar 2013 Nei, må holde meg helt borte fra hvetemel.... vet ikke hva som gjør det. Skal ta en tur på en av de større butikkene og inspisere utvalget Du kan bake wraps selv med spelt, evnt du kan bruke speltlomper
PepsiMax Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Du kan bake wraps selv med spelt, evnt du kan bruke speltlomper Hørtes spennende ut! Takk for tips!
Gjest Pheel Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 Har du mulighet til å kjøpe melk i skolekantinen? Isåfall kan du jo enkelt ta med deg en matboks med havregryn og drysse litt kanel over, og en pose med noen friske bær og/eller nøtter ved siden av, og helle i melken på skolen. Sunt og veldig godt! Eller du kan lage en "miks-matpakke" med ting som du liker som er sunt. Som gulrot og gulost i stenger i en pose sammen med skiver skinke rullet opp, cherrytomater og sukkererter i en pose i matboksen, samt en blanding av forskjellige nøtter og en klementin, banan eller et eple f.eks. Veldig fristende synes iallefall jeg. Dette kan jo gjøres klart kvelden før.
2shy Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Det du også kan gjøre er å lage chips av f.eks speltlomper. Del de opp i trekanter, ha på litt havsalt, cayennepepper, hva enn du liker, og stek i ovnen på 200 grader til de er crispy. Så kan du lage hummus og råkost du liker (funker godt med paprika, selleri, blomkål, gulrot, crispy salat, osv), og servere sammen med chipsene. Supergodt
Inwe Skrevet 3. februar 2013 #11 Skrevet 3. februar 2013 Speltlomper med skinke og agurk, tunfisk og løk stekt i masse pepper med salat og egg til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå