Gå til innhold

Er kvinner eller menn kåtest?


waco

Anbefalte innlegg

Så, hvem av oss er kåtest, sånn generelt? nå finnes det mange måter å "måle" kåthet på. men forskerne har da noe som de kaller for "libido", som betyr noe sånt som sexbehov. "høy libido" snakker de om. det er hvertfall tydelig at dette "libido" er en av forskernes måte å "måle" sexlyst på, og at de er noenlunde enige om at det finnes en slik måte å "måle" det på. og vi har alle kjent både frigide og kåte mennesker og vet hva de snakker om med fremmedordene sine.

la oss tenke oss at vi kunne uttrykke hvert menneskes libido med en tallverdi, f.eks. målt som et vektet gjennosnitt over en lengre periode (lysten hopper jo opp og ned, som vi alle vet), og at vi kunne regne ut gjennomsnittet av dette tallet for alle menn og kvinner. hvem tror du ville "score" høyest, menn eller kvinner? nå har diskusjonen flenget høyt her om akkurat dette temaet, og undertegnede har provosert kraftig med å påstå at kvinner har mindre lyst enn menn. det har vært ganske underholdende å se hvordan samtlige kvinner her iler til og forsikrer om at DE har SÅÅ lyst og at det er de som er de seksuelt mest aktive i forholdene deres og at den gamle myten om at menn har mer lyst enn kvinner, bare kan avlives med øyeblikkelig virkning og at evt. årsaker ene og alene er å finne i tusener av år med undertrykking fra menn, særlig fra kirken, som er feministenes erklærte fiende numero uno. greit nok. riktig hyggelig, egentlig, å få høre om hvordan 3 eller 4 svært så kåte enkeltkvinner har det med sin lyst, men det er liksom så oppløftende å høre om slikt når erfaringene er langt mer spredte enn som så. nei, la oss rette blikket ut fra skylappene og snakke om de store tallene. de STORE tallene.

mitt noble bidrag til de riktig store tallene fant jeg i går kveld da jeg satt sammen med en kamerat og surfet på en sånn derre "adult finder"-webside (ooohh, her hagler det med vitenskapelig seriøse kilder..! jeg får nok bank for denne..icon_wink.gif, der stort sett kåte mennesker logger seg på og legger inn informasjon om seg selv, sine sex-prefs. og sine sex-fremtidsplaner, dvs. om de er ute etter forhold eller ONS, og der man chatter for å få seg et nummer. og to svært påfallende ting som slo meg var: (1) hvorfor var antallet "men seeking women" ca. 20 ganger høyere enn antallet "women seeking men", og (2) hvorfor var nær sagt alle kvinnene vi var innom og så profilen til, bifile?

selvsagt kan man forsøke seg på mange vikarierende forklaringer her, noe dere kvinner sikkert kommer til å gjøre for å holde ryggen fri. "det er viktig å være like gode som menna, vettu..." vi nevner i fleng: (1) det er flere menn enn kvinner som er aktive på internett. min kommentar: vel, er det egentlig det? og er det så stor forskjell som 20:1? (2) kvinner har liksom en "annen måte å være kåt på" enn menn. min kommentar: ehh.. nå skal ikke jeg være påståelig, men... _forbanna_ tynt, rett og slett. vi savner alle litt varme og trøst, enten av sterke mannearmer eller myek kvinnebarmer. (3) endelig kan vi prøve oss med den klassisk-feministiske kjønnsrolle-forklaringen, en forklaringsmodell jeg sant å si har fått så langt opp i halsen at den nærmest ligger på tallerkenen igjen. tusener av år med undertrykkelse fra menn. roller trædd ned over hodet. yeah, as if vi menn noen gang har signalisert at vi IKKE liker kåte kvinner, liksom.. de "negative kjønnsrollene" er en oppkonstruert og altfor velbrukt forklaring, som stinker pelsbekledt mugg på en kms avstand. nei, kvinner: tallenes tale er klar, akkurat like klar som i voldtektsstatistikken, der dere uten videre er de første til å drive privatjuss og felle deres private massedommer i voldtekts-Norge. så hvorfor skulle ikke disse mine web-sex-sjekke-tall være like klare i sin tale? tell me..

nei, inrøm det: dere er i gjennomsnitt ikke like kåte som oss menn. men er det noe stort poeng? det finnes da andre ting i livet enn sex.. hvi streve? free youd minds og godta at dere er slik dere er. det er en myte at dere må ha like mye lyst som menn for at det skal bli full/reell likestilling, selv om det kanskje føles slik. man _må_ ikke BLI like bare fordi man skal STÅ likt, eller? som en kamerat sa en gang jeg kom med en svært fordomsfull uttalelse: "Heyy! Open you mind, sier jeg bare....!"

Waco

..av og til tar bare tankene overhånd...1212[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-06-03 18:29 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jasså, du kjeder deg nå...

Nyt livet waco, ikke la deg diregere av trangen til å kverulere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kan det være at kåte kvinner har lettere for å få dekket sine behov enn menn? Altså i betydning at det er enklere å få en mann med hjem enn omvendt? Bare en tanke... Jeg tenker da på hvorfor det er færre heterofile kvinner enn menn på de sitene du nevner.

Ellers har jeg ingen gode tanker rundt emnet, lissom...1212[ Dette Innlegg er endret av: Matahari den 2002-06-03 18:41 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke libido er kjønnberettiget, heller personberettiget... For meg blir det derfor helt feil å påstå at enten er kvinner kåtest, eller så er menn kåtest... icon_wink.gif

Angående den nettundersøkelsen din... Jeg vil påstå at jeg har en ganske høy libido, men det betyr jo dermed ikke at jeg logger meg på all slags sexsider på nettet for å få utløp for alt sammen.... Det har noe med interesser å gjøre også... Så da kan man jo konkludere med at menn kanskje har større interesse for "adult finder" websider... ....eller de hopper over alt husarbeid sånn at damene må gjøre alt selv, og dermed ikke får tid til å sitte foran pc'n... icon_lol.gif

Men hva er egentlig vitsen i å konkludere med hvilket kjønn som er kåtest?

Så lenge man har det bra, er fornøyd, og får utløp for all oppsamlet kåthet, så er det vel ingenting som er bedre.... icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra svar, @lfa!

Jeg skulle til å svare at det kanskje er mer personavhengig enn kjønnsavhengig, men der kom du meg i forkjøpet, gitt!

Tradisjonelt sett og fra gammelt av har det vel alltid vært opplest og vedtatt at "menn har sine behov", men nå til dags tror jeg jammen ikke det er så store forskjeller!

Måten vi setter ord på kåtheten på, kanskje, og måten den blir levd ut på. Men følelsene og driftene tror jeg kan være temmelig like både hos menn og kvinner, når alt kommer til alt.

Inni er vi like, men det er utenpå?

Klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-06-03 18:27, waco wrote:

selvsagt kan man forsøke seg på mange vikarierende forklaringer her, noe dere kvinner sikkert kommer til å gjøre for å holde ryggen fri.  

nei, inrøm det: dere er i gjennomsnitt ikke like kåte som oss menn. men er det noe stort poeng? det finnes da andre ting i livet enn sex.. hvi streve? free youd minds og godta at dere er slik dere er. det er en myte at dere må ha like mye lyst som menn for at det skal bli full/reell likestilling, selv om det kanskje føles slik. man _må_ ikke BLI like bare fordi man skal STÅ likt, eller? som en kamerat sa en gang jeg kom med en svært fordomsfull uttalelse: "Heyy! Open you mind, sier jeg bare....!"

Waco

..av og til tar bare tankene overhånd...

[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-06-03 18:29 ]

Ååååå, jeg er sååå gald for at Waco finnes dere! han har alle svar. Det med at vi skal innrømme, svare på og sånn, det kan vi bare overse, for hn hører jo ikke etter, han HAR alle svarene (å jeg elsker menn) og han vet at jeg ikke er så kåt som min mann. Har lurt lenge på den, men nå kan jeg hoppe til køys i kveld og si at vi hadde begge lyst i går, men det blikke no' på deg i kveld, for jeg er nemlig ikke så kåt som deg.

Det har jeg hørt fra en MANN som vet alt om både kvinner og menn, han vet at alle er like, og grunnlaget har han fra voksensider på internett.

Klem fra Siri som er glad for at Waco finnes, hvordan skulle jeg kunne vite om jeg er kåt eller ikke...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

En tanke som slo meg er at menn kanskje er jevnt over OFTERE (ca hvert 3dje minutt)kåte enn kvinner, men når en kvinne er kåt (annenhver time) så er hun sprengkåt og plaskvåt. Mannen er altså ikke MER kåt.

Kan bare snakke for meg selv jeg.

Når det gjelder hvorfor størsteparten av de innloggede kvinner er bifile, har jeg en mistanke om at de fleste kvinner kunne tenke seg å ha sex med en annen kvinne. Her også kan jeg bare snakke for egen del, men jeg har opplevd det, og tror nok jeg kan smykke meg med "tittelen" bifil.

Klem til kåte Waco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke denne tråden ligge under seksualitet i stedet for generell debatt?? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... adultsider på internett er jo rimelig patetisk. Last frontier, eller hva? Når man dessuten ser for seg kvaliteten på de mennene som vanker der, så blir det liksom litt uinteressant. icon_wink.gif Som å legge inn kontaktannonse, det er i allefall jeg for ung til. (Dessuten er jeg samboer med en aldeles lekker, veltrent ung hingst icon_wink.gif )

Men hvis jeg skal gå tilbake til mine singledager, så kan jeg aldri huske at jeg noengang var ute på byen uten at jeg hadde minst en kjekk ung herremann med kroppen sin klar for hva det skulle være. Med en slik overflod av tilbud, er det rett og slett ingen grunn til å finne noen virtuelt og usedd. Det kan selvsagt argumenteres for at personligheter kan komme bedre frem på nettet enn på byen, men nå snakker vi jo om sex. icon_wink.gif Waco, må du virkelig på nettet for å finne damer? Jeg tror ikke det. Og du avliver din egen "artighypotese", eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp!! Nå ble jeg faktisk kjempeforvirret!!! icon_rolleyes.gif

Jeg er litt enig med flere her jeg! Tror waco har rett i at menn er mer kåte en kvinner i den forstand som en annen her nevnte, de er OFTERE kåte, eller rettere sagt, de tenker oftere på sex en kvinner.

Men som også ble nevnt her over, når kvinner er kåte, er min erfaring og oppfatning at vi gjerne er langt kåtere og "beholder" kåtheten lenger en mennene. (det er etter hva jeg har oppfattet flere kvinner en menn som fortsatt er kåte nok til å fortsette etter "runde 1", og gjerne har både runde 2 og 3...)

Det er nok også flere kvinner som kunne tenke seg sex med andre kvinner, en det er menn som har lyst på sex med andre menn. (dersom vi ser bort i fra de som er homofile/lesbiske).

Også har vi sexen i lengre forhold (med den man er i forholdet med altså), her innbiller jeg meg at det er ganske jenvt? med forskjellige "tidsepoker" muligens. (uten store erfaringen selv...)

Og, det at det er flest menn inne på sidene du nevner, kommer tror jeg, av at kvinner finner informasjon/partnere/interesser i sexlivet andre steder en på internettsider som allerede er overdominert av menn.

(jeg mener, for å se på erfaringer, så har endel av mine tidligere partnere sikkert vært oftere kåt en meg, sånn i hverdagen, og de har sikkert vært inne på nettsider med både det ene og det andre, så de TENKER oftere på sex en meg, men jeg HAR oftere, og lengre og "sterkere" sex/kåthet en de.)(og hvem er da kåtest?)

Utrolig vanskelig tema, fordi man bare kan komme frem til synsinger uansett hva man gjør.

Men for å dra frem en liten bit av feministen også icon_wink.gif Kvinner innrømmer nok ikke like ofte at de har lyst på eller tenker på sex enda. Men vi kommer oss! icon_biggrin.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...