Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er på utkikk etter noen inspirerende bøker jeg kan lese! Jeg er veldig interessert i selvutvikling, filosofi og psykologi. Jeg er ikke så stor fan av romaner og sånn, men det går hvis det handler om disse temaene. Bøkene bør helst være litt lettleste og skrevet på norsk da jeg sliter med konsentrasjonen.

Skriv tittelen, og gjerne også skriv hvorfor jeg bør lese boken!

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

Prøv Paulo Coelho. Du liker sikkert Alkymisten.

Skrevet

Bøkene til Mia Tornblom, enten bøkene hennes om selvutvikling eller hvor hun forteller om livet sitt. (Tidligere rusavhengig og fungerer idag som livscoach og foredragsholder.)

Biografier til personer du ser opp til.

Ta ellers turen til biblioteket. Gå innom seksjonene selvutvikling, filosofi og psykologi. Les bak på bøker, bla gjennom dem og ta med deg de som virker interessante hjem. Noen bøker svarer ikke til forventningene mens andre viser seg å være et gullfunn.

• 3 uker senere...
Skrevet

Blir nok litt vanskelig med filosofi som er lettlest? Men du kan jo prøve noe av Bertrand Russell, han har noen om moral, etikk og samfunn som er ganske lettlest. Kan jo begynne med "The Problems of Philosophy", men har den selv kun på engelsk.

Husker jeg også var veldig gla i Camus sin "Tilværelsens absurditet" i videregående. Er jo kun essee (men har også en bok som henger med tematisk), så burde være lesendes til og med for de som sliter med konsentrasjon. Men kanskje passende om man har grunnleggende interesse for eksistensialisme.

Ellers synes jeg at Vroom sitt forslag om å ta tur til biblioteket er veldig bra. Og kan allerede advare deg at blant det som kalles "selvutvikling" eller "selvhjelp" finnes det helt uutholdelige mendger svada. Så kan lønne seg å ta en tur til filosofiavdelingen først ;)

Coelho hadde ikke jeg anbefalt til noen, men så synes jeg at han er utrolig overvurdert og utrolig lite givende. Men det er meg da og jeg har ganske sterke men negative følelser for Coelho :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...