Gå til innhold

Venninnen min ser mye bedre ut enn meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres ut som et barnslig og overfladisk innlegg, men det er også noe som faktisk er et problem for meg.. En av mine aller beste venninner har vokst seg til og blitt utrolig vakker. Hun er høy og slank, har perfekte pupper, langt, sunt hår og et nydelig ansikt. Jeg er helt normal, en god del lavere enn henne, ikke fullt så pent ansikt, slappe lår, og nærmest flatbrystet.

Jeg unner venninnen min selvfølgelig alt godt, men det tærer på at hun får så utrolig mye oppmerksomhet. Vi begge er single, og når vi går ute på gaten, så ser alle guttene på henne. Når vi er på byen, er det bare hun som blir sjekket opp og får oppmerksomhet. (Selv om vi sitter på et bord oss to og bare snakker)

På bilder av oss, sitter hun der med sitt plettfrie hud og gløder, mens jeg sitter med kviser her og der, og mye arr som jeg har hatt etter å hatt akne i mange år. Hvis noen jeg kjenner ser bilder av henne (gjerne oss to på bilde) så sier de alltid "Åh, så pen hun er" og det er veldig mange som sier det til meg.. "Så pen hun venninnen din vi traff igår er!" Før var det ikke noe jeg tenkte så veldig over, men jeg gjør det nå, for det har blitt så..markant, eller hva jeg kan si. Jeg føler meg som et null ved siden av henne. Føler meg lav og lubben(det er jeg ikke, men hun har en typisk modellkropp, bare med former) og føler meg veldig middelmådig. Som en grå mus. Jeg blir ikke sett i det hele tatt.

Vet ikke helt hva jeg skal frem til med dette innlegget, for hva kan jeg egentlig gjøre med det? Det blir et eneste stort hig etter å bli penere. Hva annet kan jeg gjøre enn å prøve å gjøre alt ved meg selv penere?

Noen som kjenner seg igjen, eller å hatt det på samme måte? Er jeg helt dust?

(Er forresten 23 år)

Anonym poster: 4a793d9477c16ea2dcdadc6c8830916d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, for sånt er jo forferdelig urettferdig, men jeg har dessverre ikke noen gode råd...

Skrevet

Hva annet kan jeg gjøre enn å prøve å gjøre alt ved meg selv penere?

Du kan prøve å endre dine egne tanker om deg selv. Å endre seg selv for å prøve å bli penere gir deg lite tror jeg.

Jeg har selv en venninne som alltid har fått guttenes oppmerksomhet. Hun har naturlig mørke lange øyevipper, røde kinn og en glødende vakker hud. Hun er selvsikker og har nydelig langt hår. Vi har vært venner siden barneskolen og hun har alltid vært favoritten til alle. Jeg må innrømme at det til tider har føltes litt..som en selvtillitsknekk for meg. Men nå de siste årene har jeg bare blitt mer og mer sikker på meg selv, og nå klarer jeg å bry meg mindre, samt at jeg drar flere gutter nå. Ikke flere enn henne, men flere enn tidligere da jeg følte meg liten og stygg.

Selvtillit er veldig tiltrekkende uansett.. Jobb for å føle deg fornøyd med deg selv! Finn klær du trives i, finn din stil.

Anonym poster: c3cde31d42e0d82a21ac04d9b37cbaa2

• Liker 4
Skrevet (endret)

Om du konstant går rundt å tenker du ikke er bra nok kommer du til å få et stort problem med deg selv senere. Kan du ikke spørre henne om hjelp før dere skal ut sånn at du kan prøve noe nytt, en ny stil, ny sminke, ny frisyre osv. Og det har ofte litt med at om du tenker hun er mye penere enn deg så tar ikke du signalene fra menn for du tenker "det er ikke til meg, det så så klart til henne" om dere sitter ved et bord og da går de til venninnen din for hun tok til seg oppmerksomheten som kanskje var til deg. Men det er også mye du kan gjøre for å få deg til å føle deg bedre.

Men jeg har noen sånne venner selv, men synes ikke de er noe penere enn meg, de har bare lettere for å se signaler som jeg ikke klarer å se.

Endret av Fågel
  • Liker 1
Skrevet

Det er nok veldig vanlig å føle det du føler, å sammenligne seg selv med andre og kjenne følelser av misunnelse eller misnøye om man kommer dårlig ut er menneskelig. Det betyr dog ikke at det er umulig å riste av seg disse følelsene slik at de ikke kommer i veien for mellommenneskelige relasjoner.

Jeg tror ikke du skal fokusere å bli så mye penere enn hva du er. Du ser ut som du gjør. Noen mennesker er pene, andre er ordinære, slik er det jo. Det har med ansiktstrekk, kroppsbygning og slikt å gjøre. Og dette må man liksom bare akseptere. Vi får alle utdelt en mengde kort her i livet, men hvilke kort vi får varierer fra person til person. Se på det slik: pene trekk og en flott figur er et av de sterke kortene din venninne har fått utdelt. Unn henne det. Du har sannsynligvis fått andre sterke kort som du kan bruke. Fokuser heller på disse. Og husk at klassisk skjønnhet ikke er den eneste måten å være tiltrekkende på. Karisma er kraftig undervurdert. Man kan være den mest tiltrekkende personen i rommet uten klassisk skjønnhet, dette har jeg sett mange eksempler på.

• Liker 5
Skrevet

Jeg vokste selv opp med en jente som var aldeles fantastisk nydelig og forårsaket bråk og oppstandelse hvorenn hun gikk. Alle vi som var venninner med henne følte oss som grå mus ved siden av henne, selvom noen av oss kunne være populære på "vårt nivå". Det kan være veldig vanskelig å sette seg selv opp mot noen som er blendende vakker,derfor bør man heller ikke gjøre det og trøsten er at du gjennom å fokusere på deg selv og indre kvaliteter/personlige egenskaper kan få en sikrere identitet som gjør at du takler dette mye bedre. Jeg tror at det kommer til å bli mye bedre hvis du er bevisst på det med å utvikle deg selv og finne deg selv litt, så blir utseende kun en av mange ting som opptar deg. Du vil aldri kunne konkurrere mot et perfekt utseende, men det finnes faktisk noe som heter personlighet også. Venninnen din kan ha andre problemer, som at hun aldri vet om folk kun vil ha henne som trofe eller kun pga utseendet sitt, at hun ikke blir sett for noen personlighet etc.

Vet ikke om det hjalp, men for meg ble det myyye bedre med årene når man blir voksen og utvikler seg så takler man det mye bedre iom at folk tar forskjellige retninger og finner "sine felt".

Skrevet

Hadde en lignende venninne på ungdomsskolen, hun ble så bortskjemt av det at når hun endelig forelsket seg og ikke fikk han hun ville ha, så taklet hun det ikke. Fikk en veldig rar oppførsel.

Skrevet

Jeg forstår godt hvordan du har det, TS. Da jeg var på din alder hadde jeg også ei venninne som var "perfekt". Det å komme inn på et utested med henne var alltid en nedtur, guttene kastet seg over henne. Men jeg oppdaget fort nok at det ikke var så stas å være henne. Utad var hun veldig selvsikker og tøff, men dette var ei jente med mye issues. Hun lærte også at det å være pen var "alt" og lente seg for mye på det, hun kunne aldri vite om noen likte henne for utseendet eller for den hun egentlig var. Hun hadde aldri hell i kjærligheten, kun i oppmerksomhet.

Jeg er i enig i det som sies at du må endre måten du tenker på deg selv på. Jobb med deg selv og finn frem det du liker ved deg selv. Å være trygg på seg selv, ydmyk, vennlig, og glad, er veldig attraktivt :)

• Liker 4
Gjest Katten.
Skrevet

Hadde slike kamerater før i tiden. Kjekkere, bedre kledd, veltalende.

Til slutt innså jeg at det kun var min egen tankegang som hindret meg i å være den samme.

• Liker 8
Skrevet

Du kan jo begynne å trene, ta på finere klær og mer sminke. Ta på høye heler for å bli litt høyere også. Det hjelper en del. I tillegg må du slutte å sammenligne deg selv med henne. Du er den du er og kan aldri se ut som eller bli til noen andre enn deg selv. Bedre å akseptere seg selv jo tidligere jo bedre. Ganske sikker på at hun også misunner noe som du har.

Det å være veldig pen kan være slitsomt også. Ofte får man bare oppmerksomhet av overfladiske gutter som bare er etter utseendet, og da blir frykten for at de skal forlate deg for en annen vakker kvinne veldig stor.

Skrevet (endret)

Det er alltid noen som er penere enn deg i denne verden - og selv har jeg ganske mange pene venninner å se på (uten at det gjør meg noe), som også er modeller. Så, du trenger å jobbe med selvtilliten din. Det er ikke nødvendigvis ditt ytre det er noe i veien med - du kan gi signaler om at du er usikker, bli tilbaketrukket for du føler deg mindre pen på grunn av henne og lignende. Hun har garantert noe hun syns er bedre med deg enn seg selv - slik du føler om henne. Selv ikke de som virker som perfekte på utsiden føler seg slik innvendig. :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Hadde slike kamerater før i tiden. Kjekkere, bedre kledd, veltalende.

Til slutt innså jeg at det kun var min egen tankegang som hindret meg i å være den samme.

Men du er mann og da blir det annerledes. Du er ikke "låst" inne i ditt utseende som kvinner er. Det hjelper ikke hvor god karisma vi har, er vi ikke pene utvendig bryr ingen seg.

Anonym poster: a6d2c4e465180c4fe579f7cd5260349a

• Liker 5
Gjest Fortuna Xania
Skrevet

Men du er mann og da blir det annerledes. Du er ikke "låst" inne i ditt utseende som kvinner er. Det hjelper ikke hvor god karisma vi har, er vi ikke pene utvendig bryr ingen seg.

Du har delvis rett, da et pent utseende er litt mer relevant for menn enn for kvinner, men det er ikke alfa og omega, også kan man spørre seg selv om hvorfor man egentlig vil være penere?For å få gutters oppmerksomhet?Er det det som er greia?Og hva slags gutter får man når man ser ut som en supermodellkopi?

Selv er jeg helt gjennomsnittelig, og kan si jeg har venniner som er penere enn meg samt venniner som er styggere enn meg,men jeg gidder ikke å sammenligne meg med dem, og jeg blir føler meg ikke "mindre"om jeg er ute med min superheite vennine og hun får 99 prosent av oppmerksomheten, hun er vennina mi så det er bare koselig uansett, jeg er jo glad på hennes vegne at hun har så mange beilere etter seg, og hvis vi kommer i snakk med noen menn som TOTALT overser meg, så får jeg vel være like glad for det da jeg ville nok ansett dem for menn jeg kanskje da ikke vil ha noe med å gjøre uansett?

Du må få deg bedre selvtillit og ikke sammenligne deg med andre hele tiden, det kan føre til at du omtrent begynner å "hate"vennina di for utseende hennes og det kan ødelegge et ellers så godt vennineforhold.

Skrevet

Det hjelper litt å slutte å bry seg med hvor mange gutter som sjekker deg opp per måned og ikke prøve å ha flest mulig. Du trenger jo egentlig bare én gutt. Det finnes nok én gutt i byen som vil ha deg i stedet for henne. For henne er det sikkert bare slitsomt, det er jo ikke slik at alle guttene som snakker til henne er interessante eller hyggelige. Det er mye ræl ute på byen. Jeg tenker iallfall ikke sånn at når jeg går ut så er det en katastrofedag hvis ingen har prøvd å sjekke meg opp. Fokuser heller på å kose dere med andre venner og ikke gå dere to ut sammen bare dere to for å bli jaktet på av menn.

+ klisjésvaret som også gjelder: vær den beste deg du kan bli! Hvis du er misfornøyd med kroppen, tren da vel. Det er noe man kan styre selv. I tillegg hjelper det veldig å være velstelt, positiv, hyggelig og utstråle en generell følelse av at man har det bra. Det er utrolig attraktivt. Jeg er fysisk pen, men ikke spesielt lykkelig eller sosial, og har fått høre at flere ikke er interessert i meg fordi jeg har en fiendtlig utstråling og rett og slett ikke er spesielt gøy å være med. Det er altså helt sant, og utseendet mitt kan ikke redde meg vekk fra dette. Har flere venninner med rimelig ordinært utseende som er kjempeinteressante og gøye å være med, noe som gjør dem attraktivt både som venninnemateriale og kjærestemateriale. Man merker også på dem at de ikke bryr seg om hva alle tenker, at de ikke dømmer andre og at de heller ikke går rundt og detaljanalyserer andre mennesker og er sjalu på andres perfekte pupper, noe som også er attraktivt.

Anonym poster: 976e1ac90a76831d88151d166a8834f1

Skrevet

Dette høres ut som et barnslig og overfladisk innlegg, men det er også noe som faktisk er et problem for meg.. En av mine aller beste venninner har vokst seg til og blitt utrolig vakker. Hun er høy og slank, har perfekte pupper, langt, sunt hår og et nydelig ansikt. Jeg er helt normal, en god del lavere enn henne, ikke fullt så pent ansikt, slappe lår, og nærmest flatbrystet.

Jeg unner venninnen min selvfølgelig alt godt, men det tærer på at hun får så utrolig mye oppmerksomhet. Vi begge er single, og når vi går ute på gaten, så ser alle guttene på henne. Når vi er på byen, er det bare hun som blir sjekket opp og får oppmerksomhet. (Selv om vi sitter på et bord oss to og bare snakker)

På bilder av oss, sitter hun der med sitt plettfrie hud og gløder, mens jeg sitter med kviser her og der, og mye arr som jeg har hatt etter å hatt akne i mange år. Hvis noen jeg kjenner ser bilder av henne (gjerne oss to på bilde) så sier de alltid "Åh, så pen hun er" og det er veldig mange som sier det til meg.. "Så pen hun venninnen din vi traff igår er!" Før var det ikke noe jeg tenkte så veldig over, men jeg gjør det nå, for det har blitt så..markant, eller hva jeg kan si. Jeg føler meg som et null ved siden av henne. Føler meg lav og lubben(det er jeg ikke, men hun har en typisk modellkropp, bare med former) og føler meg veldig middelmådig. Som en grå mus. Jeg blir ikke sett i det hele tatt.

Vet ikke helt hva jeg skal frem til med dette innlegget, for hva kan jeg egentlig gjøre med det? Det blir et eneste stort hig etter å bli penere. Hva annet kan jeg gjøre enn å prøve å gjøre alt ved meg selv penere?

Noen som kjenner seg igjen, eller å hatt det på samme måte? Er jeg helt dust?

(Er forresten 23 år)

Hopper meg på denne tråden for føler meg såå igjen! jeg mister rett og slett så mye selvtillit av mange av mine venninner at jeg kun orker å være med dem enkelte dager hvor jeg føler jeg har det lille ekstra. Sært, men sånn er det bare.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Skikkelige gutter/menn bryr seg ikke så mye om hvordan jenta ser ut (med mindre hun ser ut som en grisebinge). Vi vil ha presentable jenter som har et hjerte.

(nei, seriøst, hvis du trodde at gutter dømmer utifra puppene dine så har du bommet ett eller annet sted)

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde en lignende venninne på ungdomsskolen, hun ble så bortskjemt av det at når hun endelig forelsket seg og ikke fikk han hun ville ha, så taklet hun det ikke. Fikk en veldig rar oppførsel.

Jepp, slike kvinner som liksom er "all that" takler slikt veldig dårlig.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg går for å være pen kvinne, men sliter likevel. Har vel dårlig selvtillit. Har ikke klart å skaffe meg en kjæreste de siste tjue årene. Jeg burde vel miste håpet nå. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Du må forandre tankesettet ditt. Det du tenker og føler, reflekteres på utsiden. Du må gjenvinne utstrålingen din. Jeg ser ikke noe galt i å gjøre ting for å forbedre ens eget ytre også, så lenge man bevarer sitt indre og sine verdier og sin jordnærhet.

Hvis du føler deg dårlig pga. vekten eller kroppen din, begynn å trene og spis sunt og riktig mengde. Få kontroll på urenhetene dine, enten det er hudpleieprodukter, p-piller eller annet. Få behandling for arrene dine. Er det farger og ujevn farge og pigmentering har jeg god effekt med krystallsliping og/eller fruktsyrebehandling. Har du dype arr/groper, så anbefaler jeg deg Fraxel på det sterkeste. Det var det eneste som funket for meg, og jeg var sterkt plaget av arrene. Sto igjen med laseren som eneste mulighet for forandring og det er så deilig å ha glatt og "ren" hud igjen nå. Er du ikke fornøyd med håret ditt, så klipp, farg det, evt sett på clip-ons for å få fylde og lengde hvis det er noe du ønsker.

Føl deg vakrere og mer feminin, og også høyere, ved å bruke hæler, i hvert fall ute på byen. Det å sette på negler eller bare litt neglelakk gjør også at jeg føler meg mer feminin. Bruk kjoler og skjørt. Ta sminke til hjelp for å fremheve dine beste ansiktstrekk, men ikke gjem deg bort i den. Lek deg med øyenskygger for å finne noe du liker. Prøv å kom deg ut av komfortsonen din ved å kanskje ta litt kontakt med en mann du finner tiltrekkende når dere er ute. Gi ham et kompliment, ta litt initiativ. Det vil også gi deg selvtillit. Gjør det du kan for å bli og være det beste du kan være, slik som hun selv gjør. Tenk positivt, minn deg på alle dine fantastiske kvaliteter og konkurrer med deg selv, fremfor henne.

Jeg syns også alt for mange kvinner og jenter har en tenden til å gjemme seg bort i svarte klær, spesielt på byen. Å kle seg i farger stimulerer sinnet og humøret ditt. Jeg kler meg svært sjeldent i svart på byen, fordi jeg får energi og glede fra fargene jeg har i skapet. Det gjør også de jeg omgir meg med, farger er oppløftende. Farger gir meg selvtillit, spesielt farger som komplementerer meg og fremhever øynene mine. Be your best! Ta tak i deg selv, og gi deg en liten makeover for selvtillitsboost! Det er ingenting galt med det! Skap også plass for deg selv slik at du også får muligheten til å komme frem i lyset. Det er plass til alle her i verden, men man må eie sin plass, ikke komme i skyggen av den. Jeg er ofte den venninnen du har, og har noen venninner som er grå mus. De har så vanvittig mye å by på, men de tør ikke, gidder ikke, eller vil ikke gjøre noe med det. Vil du ha en endring, gjør noe med det! Jeg heier på deg :D

Anonym poster: 10669cd525c1516ad0ddb2086b0c6428

AnonymBruker
Skrevet

PS. Jeg har svært små bryst, men jeg elsker det. De passer kroppen min, og jeg kan kle meg i flotte kjoler med utringing og føle meg kjempedeilig, for jeg slipper to prangende kanoner, og kan se enda sexyere ut ved å droppe bhen. Rock on!

Anonym poster: 10669cd525c1516ad0ddb2086b0c6428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...