Rosenrød Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Synes Salmalaks er så godt, men trenger oppskrifter for variasjon. Selv bruker jeg mye å steke den litt i panna og så servere med stekte grønnsaker eller salat og rømme. Flere?
Pria Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Sjekk ut salma.no, der ligger det masse oppskriter.
Brunhilde Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Salmalaks som krydres med fiskekrydder og stekes lett i panne, hell over creme fraiche og kok den til saus. server med små ovnsstekte poteter, sukkererter og gulrøtter. 1
FruLuna Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Jeg liker godt å "panere" med sesamfrø (blandet med salt, pepper og cayenne) og steker den kjapt i olje slik at den er knasende utenpå og fortsatt litt rå inni. Spiser det med diverse wokede grønnsaker, evt. nudler/ris og dypper fisken i soyasaus.
Rosenrød Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2013 Tusen takk for tips! Skal testes ut:-)
Ragg Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 Salmalaks i folie, brokkoli, gulrøtter, pære, purre og annet godt du liker, kutter i små staver/buketter og tilsetter en liten klump med meierismør og så klart salt å pepper. Inn i ovnen på 200 grader i ca 15-20 min! Vår favoritt, grønnsakene blir Sååå gode!!! Pære høres ikke godt ut men smaker fantastisk til!
tulipangnageren Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Rå salma: Bland 0,5 dl soya med 0,5 dl risvinseddik. Noen dråper sesamolje, finchoppet vårløk og en god klump finraspet ingefær. Skjær salma'n i tynne skiver, dander ut på tallerk. Hell sausen over. Strø nyvasket og ristet salatblanding (jeg liker baby-leafs blandingen best til dette) over og avslutt med noen dråper limesaft, samt sesamfrø hvis du har. veldig fin forrett. Hvis du skal bruke som hovedrett ville jeg også brukt avocado i salaten:) Endret 4. februar 2013 av tulipangnageren
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Min beste oppskrift: 1 pk ruccolasalat 1 rød løk 1 salmalaks - rå 1 lime 1 avocado naturell kremost soyasaus Legg ruccola på et fat, del rødløken i tynne skiver og legg oppå ruccolaen. Del opp salmalaks i tynne skiver og legg oppå rødløken. Press lime over det hele. Avocado deles opp i skiver, og legges sammen med de andre ingrediensene. Kremosten kan serveres ved siden av, eller du kan bruke må biter og spre utover fatet med alle ingrediensene. Soyasaus brukes ved siden av som dipp. Utrolig godt, og fatet ser veldig pent ut hvis du danderer laksen og avocadoen pent For å gjøre soyasausen litt mer spennende kan du koke 1 dl soyasaus sammen med 2 hakkede hvitløksbåter, 1 hakket chilli og 2 cm hakket ingefær. La det koke opp, og gjerne stå en stund så smaken fra chilli, hvitløk og ingefær trekker godt inn. sil deretter ut soyasausen Anonym poster: 1f3e1df9f45483b49ea168d117348174
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå