Gå til innhold

Reker så veldig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått en katt. Den reker sååå mye! Er ikke liten, kanskje 3-5 år et sted tror jeg.. Forrige eier var nemlig ikke sikker på dette. Hva kan jeg gjøre da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det en hunnkatt eller hannkatt? Om den ikke er kastrert kan det hjelpe å kastrere.

Endret av Tvist
Skrevet

Hunnkatt, kastrert

Skrevet

Reker??

Anonym poster: da70343e8c6f21a9497c9b9fc6e73feb

• Liker 3
Skrevet

Enten går rund mye eller røyter

Anonym poster: a6b988e8698f867fef0dd472dabd764d

Gjest Spiderpig
Skrevet

Enten går rund mye eller røyter

Anonym poster: a6b988e8698f867fef0dd472dabd764d

Evt spiser mye reker :ler:

Skrevet

Som i en annen diskusjon her inne; røyter, reker, mister mye pels - samma betydningen.

Gjest Spiderpig
Skrevet

Har aldri hørt om reker i forhold til røyting før! :P

Menmen, har du forsøkt å bytte fòr? Hair&Skin fra Royal Canin er veldig fin mot røyting. Hvis været hos deg er som her så tuller pelsen til dyr litt fordi det er så store temperatur-endringer (+4 den ene uka, -15 den neste). En god børste, furminatoren er jeg veldig glad i mot røyting.

Hvis ingenting hjelper kan en veterinærsjekk være på plass.

Skrevet

Har aldri hørt om reker i forhold til røyting før! :P

Menmen, har du forsøkt å bytte fòr? Hair&Skin fra Royal Canin er veldig fin mot røyting. Hvis været hos deg er som her så tuller pelsen til dyr litt fordi det er så store temperatur-endringer (+4 den ene uka, -15 den neste). En god børste, furminatoren er jeg veldig glad i mot røyting.

Hvis ingenting hjelper kan en veterinærsjekk være på plass.

Jeg har ikke hatt katten så lenge så vi har ikke prøvd ut forskjellige for enda.. Men det kan jeg prøve! Ja, været er veldig opp og ned her for tiden. Åh? Hva kan det være da?

Skrevet

Røyte, reke, snøst, flere dialektord for det samme. :)

Det er godt mulig det har sammenheng med kosten slik som Siderpig skriver. Omega 3-fettsyrer er bra for hud og pels, så kanskje katten vil ha godt av det? Det finnes egne kosttilskudd til hund og katt med fiskeolje. Eller kan det kanskje være en reaksjon på flyttingen? Røyting kan komme av stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...