Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske lite respekt for mine foreldre. Mye fordi de er dømmende, egoistiske og drikker endel alkohol i helgene. Sånn at de blir snøvlete og ekle, særlig moren min.

Jeg er gravid, og tenker mye på det med barnepass, det å la dem være med ungen, og så videre. I går bablet moren min om babyen og navn osv. Som om jeg har bestemt navn allerede. Hun nevnte et spesielt navn da, som de likte.

Og jeg har sånn ekkel følelse nå. Sånn at jeg ikke vil velge det navnet bare, og bare fordi at de/hun liker det. Sånn har jeg alltid vært, pga dårlig forhold til dem. (Har bla.a blitt banket opp, har vokst opp i et hjem der de har drukket hver helg og forandret personlighet osv). Hvis de liker noe, vil jeg gjøre det motsatte.

Jeg er kanskje litt gal?

Anonym poster: 85c7535d9d73c66c1196965cea7455a9

Videoannonse
Annonse
Gjest LineaAlba
Skrevet

Nei, det er du absolutt ikke. Du har lov til å føle akkurat hva du vil og skylder ikke foreldrene noen ting. Vil du ikke la dem passe barnet ditt, er det ditt valg. Nå skal du bli mor, og har ansvaret for å gi barnet ditt mer trygghet enn det du fikk da du vokste opp. Jeg tror heller ikke jeg ville latt barnet mitt være alene med dem hvis det er en fare for at de vil drikke da.

• Liker 2
Skrevet

Nei herregud, hvorfor skulle du være gal. Det er da naturlig at du ikke vil bruke det navnet når de har behandlet deg så dårlig. Du må ikke finne på å la dem være barnevakt noen gang.

Skrevet

Nå skal det sies at de har passet barn uten å drikke foran dem senere. Jeg vingler litt. De kan jo være ålreite også, når de er 100% edru. Men i helgen er de ikke det, stort sett. Og de har endel merkelige, rasistiske meninger og tanker jeg ikke liker, men det er nå en ting..

Hvis jeg kunne fått dem til å love på tro og ære at de ikke hadde drukket om de passet et barn, ikke en av dem engang, så kanskje det hadde gått, jeg vet ikke. Jeg vil jo la barnet ha besteforeldre på begge sider også, men det sitter igjen dette med denne respektløsheten fra min side.

Og det at jeg ikke stoler helt på dem. Men det er kanskje enklere å se hvordan ting blir når barnet er født og jeg ser hvordan de forholder seg til det og om de er flinke eller ikke. Selvom jeg har denne bismaken. :vetikke:

Skrevet

Nei, tror det er naturlig.

Når de har behandlet deg slik du beskriver, kan det kanskje føles som om du bøyer deg for dem om du velger et navn du liker. Og at du nå føler at du vil ta egne valg, og at det å velge et navn de liker, vil føles litt som at du ikke tok et valg på egenhånd.

Med tanke på fortiden, er det også på sin plass at du ikke vil la dem passe barnet. Det er jo en stor sjanse for at de vil fortsette i samme sporet med ditt barn, og det er vel noe de færreste foreldre ønsker.

Du er helt normal i mine øyne, jeg ville nok reagert, og handlet akkurat på samme måte.

Skrevet

Pga. drikkingen pluss de rasistiske bemerkningene bør du ikke la dem være alene med barnet ditt.

Jeg må innrømme at jeg blir litt redd for dømmekraften din når du tror du kan være gal bare fordi du ikke vil bruke favorittnavnet til dine alkoholiserte foreldre... Kanskje du bør ha noen å snakke med, en psykolog for eksempel, når det gjelder disse spørsmålene rundt barnet og besteforeldre.

Skrevet

Du bør ikke la dem passe barnet ditt i det hele tatt fordi de drikker, du ikke har respekt for dem, og de ikke har respekt for deg. Du kan finne andre barnevaktordninger!

Skrevet

Takk for svarene deres :) Jeg synes det kan stemme at jeg føler at jeg føyer meg for dem, og at jeg heller vil ta et helt eget valg, at dette skal være noe jeg gjør helt på egenhånd. Derfor går jeg imot dem. Det sitter nok mye igjen fra ting jeg har opplevd, og jeg prøver kanskje å distansere meg fra dem i veldig stor grad. Jeg har heldigvis en fantastisk kjæreste, kanskje jeg skal dele disse følelsene med ham også.

Jeg tenkte vel ikke helt at jeg var "gal", men at jeg kanskje hadde litt ekstremt syn på det eller var unormal og overdrev..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...