Gå til innhold

Hva slags sminke/farger kler jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 18 år gammel jente, som nettopp har fått øynene opp for sminke. Jeg ser masse youtube-vidoer om sminke, og har fått et annet syn på det enn jeg hadde for et år siden. Før tenkte jeg ikke over hvordan jeg påførte produkter osv, mens jeg nå har blitt flinkere med både å bruke primer, highlight, kontur osv. :)

Saken er den at jeg enda ikke har funnet ut hvilke farger på feks leppestift og rouge som passer min hudtone. Jeg har jo en del ulike, men er usikker på hva som faktisk kler meg best.

Jeg har mørkt hår (mørkebrunt) brune øyne, og ganske gyllen hud, er vel litt mer gul enn rosa. Jeg har ofte blitt forvekslet med å være spansk, så har vel de samme fargene som spanjoler. :) Noen som har noen ideer om hvilke farger som kan kle meg på sminke? :)

Anonym poster: 82daa04e4e25a97f3992cf3788d79324

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ennå ikke kjøpt en eneste rouge eller leppestift, men jeg er på jakt etter begge deler selv. :) Har brunt hår og brune øyne som deg.

Etter hva jeg har funnet ut må man bare prøve seg fram. Hold f.eks leppefargen opp mot leppene dine og prøv å se om ansiktet ditt kler den, eller prøv den på i butikken. Samme med rouge/blush.

Også er det visst snakk om varme og kalde undertoner i huden, men jeg har ikke funnet ut av hvilken av dem jeg har selv. Det er visst slik at har man kalde undertoner kler man det motsatte i farger, nemlig såkalte kalde farger og motsatt. Men her har ikke jeg spesielt mye peiling,

Skrevet

Det er ganske mye lettere å anbefale ting som hvilke farger man kler o.l om man har et bilde.

Skrevet

jeg har gyllen hud og sjokoladebrunt hår, men blågrønne øyne. jeg bruker solpudder på kinn, nese og hake for å fremheve gløden i huden. på øynene har jeg en mørkebrun flytende eyeliner i tynn strek som blir litt bredere mot ytterkantene over øyet. bruker sort mascara både oppe og nede. på leppene pleier jeg å ha en naturlig lys farge ganske lik min opprinnelige leppefarge. kan bruke både rød, rosa og fersken. bruker jeg rouge er det som regel en ferskenfarge eller i allefall en varmere farge enn rosa som mange bruker. føler det blir for kaldt på meg. av øyeskygger synes jeg det er finest med smokey eyes eller metalliske farger. dette er bare hva jeg bruker og liker da, men det er da noen tips :)

litt inspirasjon:

rachel-bilson-long-wavy-hair.jpg

blair.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...