AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Nå har jeg søkt en god del på nettet. Jeg skal utdanne meg innenfor økonomi, og planen er å ta bachelor grad i økonomi og administrasjon ved BI. MEN... Nå har jeg dessverre ikke linken til nettsiden, men det sto at jeg trengte generell studiekompetanse og REALKOMPETANSE. Hva er realkompetanse? Er det realfag? Jeg går 1. året på vgs, og jeg har søkt meg inn på språk, samfunnsfag og økonomi i stedet for realfag andre året. Må jeg ha realfag (t-matte, kjemi osv) for å utdanne meg innen økonomi? Jeg har p-matte nå og jeg er overhodet ikke interessert i å lære kjemi, biologi og alt det der. Jeg har valgt samfunnsfag, språk og økonomi på grunn av økonomifagene. Kommer jeg ikke inn på økonomi, selv om jeg har økonomifagene??? Forstår ingenting. Noen som kan forklare meg dette litt nærmere? Jeg vet at ved siviløkonomi utdannelse må man ha realfag på skolen, altså t-matte. Men ved vanlig økonomi utdannelse? Hæ? Anonym poster: c20f4e34b3e44be17308e62b0f2251c6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Neida Realkompetanse er en måte å søke på hvis du ikke har generell studiekompetanse. http://www.uio.no/studier/opptak/realkompetanse/ Anonym poster: 19a9c18989e2e704277084ebe6258bab
Gjest alille Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Du trenger nok ikke det, nei. Men jeg anbefaler sterkt at du tar r1, eller i det minste s-matten! Du har mer bruk for matte, enn for økonomifagene fra vgs, som ikke er så veldig relevante (annet enn at de lærer deg om du synes det er interessant).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå