Blåbærkjole Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har forelsket meg helt i denne Jenny Packhamkjolen (Dentelle) til 32 000,- http://theweddingcommunityblog.com/bridal-collections-2013/jenny-packham-springsummer-2013-bridal-collection/dentelle-jenny-packham-spring-summer-2013-collection/. Hører at man kan få solgt disse videre for 20 000, noe som ville gjort et slikt kjøp mindre utopisk...Jeg vet jeg ville gjort det hvis jeg fant kjolen brukt i min størrelse, men jeg tenkte jeg skulle lodde stemninga her og se hva andre Jenny Packhamfans sier: ville du kjøpt denne brukt med et avslag på 12 000,-?
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Det finnes ikke en brud i dette land som vil kjøpe en brukt brudekjole til 20 000,- de som har råd til det kjøper den samme ny. Jeg tror vi som kjøper oss så dyre kjoler bare må innse at vi får ikke solgt kjolene for den summen vi ser for oss på forhånd. Du har ikke tatt høyde for 50% avslag en gang, det er minimum for så dyre kjoler, kanskje også så mye som 70% avslag for å få den solgt. Jeg ønsker ikke å være slem eller kritisk her, men jeg skulle ønske jeg viste hvor vanskelig det kan bli å få solgt en dyr brudekjole her på hjemme. Det ser virkelig ikke lett ut. Så jeg hadde tatt absolutt alle hensyn med før jeg hadde bestilt, jeg tok kun hensyn til hva jeg ville ha uansett pris.
Semydfe Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Jeg hadde aldri i verden kjøpt en brukt kjole til 20 000,- Som Kiara sier; de som har råd til å kjøpe kjole til 20 000,- kjøper en som er ny... Men hvis du har lyst og råd til det så syntes jeg du skal gå for det uansett - men ikke ta en evnt salgssum med i regnestykket. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 No offence, men jeg hadde ikke gitt mye for den kjolen der, uansett hva den kostet ny. Jeg kan ikke fatte hvorfor den kjolen er så dyr?! Ikke vondt ment, for vi har alle hver vår personlige smak, men for meg ser den kjolen mer ut som en pyntet sommerkjole enn en brudekjole. Så å betale 32.000 for den ny, 20.000 for den brukt, eller engang 2000 for den brukt ville vært uaktuelt. Men, for de som evt fryktelig veldig gjerne ønsker akkurat denne kjolen? Tja... de ville kanskje ikke gått helt til 20.000 for den ny, men kanskje 15.000? Anonym poster: 441401cec24e20221c3047f25268cecf 3
viren Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 Over halv pris kan du ikke regne med, det hjelper ikke om det er aldri så mye designerkjole, dessverre. 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Jeg må si at designer nesten er en ulempe fordi halv pris fortsatt er dyrt. Vanlige norske brudekjoler koster kanskje ca 10 000,-, halv pris er 5000,-, og de fleste blir sikkert solgt for 3000/4000,- Lønner seg nesten å ha kjolen hengende i skapet når man kommer over en vis pris.
Blåbærkjole Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2013 Det er greit at dette ikke er alles drømmekjole, men nå var det spesifikt Jenny Packhamfans jeg stilte spørsmålet til
Leya Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Aner ikke hva du kan få for kjolen, men den var nydelig!
Evie Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 Jeg hadde kjøpt den brukt for 20' om dette var inkl rens og evt sko og slør kunne vært med på kjøpet. Fin kjole og man sparer jo 12' på å kjøpe brukt. Tror dette er litt avhengig av hvilken str kjolen er i også. Er den 34 eller 44 så er det kanskje færre interesserte. Ville du ha kjøpt den for 20' brukt? Kanskje du kan finne den brukt f.eks i England?
Petalouda Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 veldig fin kjole men jeg hadde aldri i verden betalt 20 000 for en brukt kjole, uansett hvor mye det var drømmekjolen min. og jeg hadde aldri betalt mer enn 50 % av nypris heller. knapt nok det. det er bare å innse, brukte brudekjoler overprises veldig. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #11 Skrevet 4. februar 2013 Hvorfor er det en uting å kreve mer enn 50% av nypris for en brudekjole? Den har bare blitt brukt 1 gang, den er ren og den er nesten ny. Folk betaler jo 70% av prisen for brukte designersko, noe som er helt bak mål fordi skoa er formet etter en annen persons fot. Handler det egentlig om at damer heller betaler 15 000 for den samme kjolen ny enn å måtte gå med en kjole noen andre har hatt på seg før, selv om de kan spare 5000 - 7000 kr? Det er jo bare ... hysteri. Anonym poster: fb12185199fd159fe1f291830c49ac92
Gjest 2013 bryllup Skrevet 4. februar 2013 #13 Skrevet 4. februar 2013 Hadde det vært drømmekjolen kunne jeg betalt litt over halvpris for en brukt kjole. Selv skal jeg ikke selge min, fordi markedet er som det er. Mulig jeg legger ut en annonse, men jeg skal ha ganske mye for den om jeg bestemmer meg for å selge! Kjøper sitter tross alt igjen med kjolen etterpå!
Gjest kiara_pusen Skrevet 4. februar 2013 #14 Skrevet 4. februar 2013 Jeg synes at kjolen er kjempelekker! Og er JP fan... Men jeg tenker jo som jeg gjør med min egen at den skal treffe en ganske bestemt kjøper. Ikke den vanlige bruden i gata som ser etter a-linje kjoler med draperinger over magen. Det er ikke lett å selge noe slikt, men all ære hvis du klarer det TS.
Christinev Skrevet 13. februar 2013 #15 Skrevet 13. februar 2013 Hei ! Når skal du gifte deg og hva er størrelsen? Jeg har nemlig forelsket meg i akkurat samme kjole.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå