VesleBråka Skrevet 18. mars 2004 #1 Skrevet 18. mars 2004 Jeg så på Care's Snopes sider at Dr. Atkins døde av hjerteattakk. Er det sant? Veldig interessant ettersom jeg har drevet å påstått at hans pro-bacon diett gjør kanskje folk slanke på utsiden, men litt av poenget er jo også å være slank på innsiden av blodårene; hva er liksom vitsen med en slank midje hvis man dør av hjerteattakk som 50-åring?
Gjest care Skrevet 18. mars 2004 #2 Skrevet 18. mars 2004 Dette kan jo stemme godt overens med det norske ernæringsfysiologer sier. Det er jo ikke lenge siden en jente døde av dietten til atkinsen. http://www.dagsavisen.no/innenriks/2003/08...08/747378.shtml
Glitterchick Skrevet 18. mars 2004 #3 Skrevet 18. mars 2004 Det var miiiiin Snopes-side! Som du ser så står det at det er "undetermined", dvs, at man hverken har funnet beviser for eller i mot. Det er ganske greit med de sidene, de går ganske nøye gjennom sakene, og finner ut av om det er "sant", "ikke sant" eller "vet ikke"
Barbie Skrevet 18. mars 2004 #4 Skrevet 18. mars 2004 Jeg trodde han døde av en hodeskade etter et fall på isen jeg.... Han ble liggende en stund i koma før han døde... -Men det er mulig jeg er feilinformert.
Gjest rabrabara Skrevet 18. mars 2004 #5 Skrevet 18. mars 2004 Jeg leste et intervju i The Times for at par uker siden, av kona til avdøde Atkins. Hun hevder at han var frisk og rask da han døde og at årsaken var hodeskaden han pådro jeg da han falt på fortauet. (Men det vil jo hun hevde for å beskytte hans ettermele og forsikre fortsatt suksess for slanke-metoden.) Hun hevder at han skled. Jeg leste også at hun jenta som døde ikke hadde gått på Atkins spesielt lenge og at det ikke er bestemt at det var dødsårsaken. Selv har jeg ikke kunnet tenkt meg å kutte ut karbohydrater. Variert kosthold og mosjon er mer min greie. Altfor glad i brød og pasta og altfor redd for kolesterol. Leste også en interessant artikkel om Amishene som visstnok spiser mye av alt det man ikke bør spise, men er kjernesunne pga fysisk aktivitet.
VesleBråka Skrevet 18. mars 2004 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2004 Leste også en interessant artikkel om Amishene som visstnok spiser mye av alt det man ikke bør spise' date=' men er kjernesunne pga fysisk aktivitet.[/quote'] Det går jo ikke i cola, burgere, pom fri, pottis, godterier osv der da.. og det er jo vår svøpe for tiden. De spiser vanlig bondekost og har mye manuelt arbeid. God løsning for mange det. Hørte forresten om en luring i Japan tror jeg det var. Han solgte plasser på helsefarm til velstående byfolk med kontorjobber. Helsefarmen var gården hans, og trimmen var å gjøre gårdsarbeidet hans. Så fikk de mat og seng og frisk luft osv. Svært fornøyde kunder
Gjest rabrabara Skrevet 18. mars 2004 #7 Skrevet 18. mars 2004 Ikke cola og snop, men mye mettet fett og sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå