Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke hvordan jeg skal reagere..??

Jeg fortalte akkurat samboeren min gjennom 10 år at min onkel ligger på dødsleie

.

Med rette ord så fortalte jeg at kreften hans har spredd seg til leveren og at legene har sagt at han har fra noen uker til få mnd igjen å leve..

han sa ikke noe.. så fikk han mld på tlf sin, ser på den med en gang og smiler og ler høyt av noe som tydelig var morsomt??

Jeg var på gråten og skjønte ikke noe..?!

Hvordan skal jeg reagere pådette? Tror det sjokkerte meg mer enn at onkel skal dø..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ts her, jeg trenger noen råd?!

Fortsatt satt ut og forundret jeg..

Skrevet

Jeg kan dessverre med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde blitt lei meg om onkelen eller tanta til min tidligere samboer hadde vært syke. Jeg hadde syns det var trist for barna, søsknene etc, men jeg personlig hadde ikke tatt på vei over det. Reaksjonen til samboeren din var kanskje litt vel ufølsom da.. Men sa han noe etter at han leste mld, ble det til at dere pratet noe om det?

Anonym poster: 1bc7c8c4462ab10207b75ed0b056ed39

• Liker 2
Skrevet (endret)

Oi, jeg blir nesten målløs bare av å lese det! Hadde noen som helst nære av meg fortalt meg noe sånt, så ville jeg da vist litt mer medfølelse? Uansett om det ikke berørte meg personlig.

Kanskje han var litt fjern på forhånd da du sa det og ikke helt forsto alvoret? Eller at han ikke takler slike ting så godt og ikke vet hva han skal si?

Har dere snakket noe mer nå?

Endret av Thymus
Skrevet

ts her, han er veldig opptatt av sin egen familie. Delaktig på alle måter både følesesmesig m.m

Men er ikke en person som deler masse tanker med meg og snakker om alt, men uansett..

Han har ikke et nært forhold til min onkel, men vet han har betydd mye i min oppvekst.

Han har ikke sagt et ord om det jeg fortalte tidligere i kveld, men heller sett på film og tatt seg en øl, og det er alt..

Men jeg skjønner ikke hvorfor han later som vi ikke har snakket sammen, at jeg ikke har sagt noe.

Jeg vet han ville reagert voldsomt og følesesmessig om det var noen i hans nærmeste familie som ville vært så syke..

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd å ta det opp med han igjen, om det ikke er altfor sårt for deg...

Jeg hadde i alle fall blitt gal av å gå rundt å tenke på noe sånt!

Skrevet

Er du sikker på at han hørte hva du sa/oppfattet det? Si fra igjen. Huff

Skrevet

Kanskje det kom brått på han og at han ikke helt visste hva han skulle si og istedetfor å velge den følsomme veien så rømte han gjennom en "morsom" sms?

Gjest LineaAlba
Skrevet

Folk reagerer ulikt på slike beskjeder. Han visste kanskje ikke helt hva han skulle si eller gjøre. Jeg har selv en tendens til å le i upassende situasjoner, det er et eller annet med den trykkede stemningen og det at jeg ikke aner hva jeg skal si som gjør at hva som helst kan utløse smil eller latter. Han føler seg sikkert dum for at han lo.

Skrevet

Dette hadde vært en deal breaker for meg faktisk. Kan forstå at han personlig ikke føler sorg over en person han ikke har noe forhold til. Men jeg forventer alikevel at min samboer støtter meg og kan trøste og vise omsorg når jeg har det vondt. Ellers hadde jeg faktisk revurdert om dette var en person jeg ønsket å dele livet mitt med.

Men jeg ville tatt det opp med han og spurt hvorfor han reagerte som han gjorde og forklart at det såret og skuffet meg at han opptrådte så likegyldig til noe som tydelig var vondt for meg.

Skrevet

Ja men så si det til han da! Spør han om han fikk med seg det du sa om onkelen din. Spør om han synes det var lite viktig eller noe siden han ikke har sagt noe, og satte i å le rett etter at du fortalte det.

Gjest Violetta
Skrevet (endret)

Dette hadde vært en deal breaker for meg faktisk. Kan forstå at han personlig ikke føler sorg over en person han ikke har noe forhold til. Men jeg forventer alikevel at min samboer støtter meg og kan trøste og vise omsorg når jeg har det vondt. Ellers hadde jeg faktisk revurdert om dette var en person jeg ønsket å dele livet mitt med.

Men jeg ville tatt det opp med han og spurt hvorfor han reagerte som han gjorde og forklart at det såret og skuffet meg at han opptrådte så likegyldig til noe som tydelig var vondt for meg.

Dealbreaker etter ti år, uten å snakke mer om det?

Ikke rart det er mange skilsmisser for tiden...

Synes for øvrig du har fått gode råd her, snakk med ham og si hva du føler.

Endret av Violetta
Skrevet

Dealbreaker etter ti år, uten å snakke mer om det?

Ikke rart det er mange skilsmisser for tiden...

Synes for øvrig du har fått gode råd her, snakk med ham og si hva du føler.

Leste du ikke hva jeg skrev eller? Jeg sa jo at jeg først og fremst hadde pratet med han og spurt hvorfor han reagerte som han gjorde og forklart at det såret.

Men ja, om min samboer etter 10 år ikke hadde kunnet stille opp for meg når jeg hadde det vondt hadde det da vært en deal breaker. Man skal da stille opp og støtte hverandre. Men for å ta det med teskje, prat med samboeren først...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...