Gå til innhold

maltraktert hår!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var hos frisøren i dag for å stusse litt på mitt lange hår..

hun foreslo å gradere det litt og det synest jeg var ok, så lenge det ikke gikk så mye av lengden.. jeg sa at hun godt kunne ta litt av lengden på de nederste hårene, så lenge de korteste ikke ble spesielt korte..

vel ferdig har de korteste hårene en lengde på.. tja.. 8 cm.. om jeg legger godviljen til.. :(

jeg ble ganske sjokkert og fikk ikke sagt så mye.. men sa at det ble jo kort.. :-?

nei, da.. det er fortsatt langt, sa hun og dro i tjafset i nakken..

så nå har jeg en fææææl sveis som jeg haaaaater (skikkelig hockey :( )

og jeg får aldri i livet en slik oppsatt sveis som jeg ønsket meg på brullupsdagen..

det vokser nok noen cm, men de korteste hårene kommer neppe til å være mer enn ca 12 cm..

hvilken frisyre kan jeg ha da..??

hilsen fortvilet blåveis..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at det finnes løshår som frisørene gjerne bruker den dagen :wink: Jeg har så utrolig tynt hår at jeg tipper det må jukses litt.

Skrevet

Ikke noe problem å sette opp alt håret! Lettere å få det til å sitte lenge og pent, når håret er litt kortere :-)

Hilsen eks-frisør!

Skrevet

løshår??? :o

:evil: jeg er såååå sint...

men løshår er ikke aktuelt.. jeg ville ha en "lett og naturlig" frisyre.. ikke noe "kråkereir" eller "knute" eller noe slik.. og det er avhengig av langt eget hår..

så slik jeg ser det er mitt eneste reelle alternativ å klippe meg kort... og heller pynte opp med en tiara..

dersom noen ikke har noen god ide til en pen frisyre..

Skrevet

*trøsteklem*

Hørtes ut som en frisør som burde lære seg å høre mer på kunden før hun begynner med saksen. Du finner sikkert en fin frisyre du kan ha, men klart, det er jo ikke sikkert det blir slik du hadde sett for deg i utgangspunktet.

Jeg klipper meg kun hos frisøren som skal pynte meg til bryllupet. Egentlig er det hun som bestemmer hvordan det skal klippes når jeg er hos henne nå, for vi har blitt enige om hvordan jeg skal ha det på bryllupsdagen.

Skrevet

OK.. huff :trøste: Det ordner seg nok. Hadde du tenkt å ha håret løst?

Skrevet
OK.. huff :trøste: Det ordner seg nok. Hadde du tenkt å ha håret løst?

hadde tenkt å ha noen krøllelokker forann (det går ikke nå.. )

hadde tenkt å ha et løst oppsett med en del langt hår hengende ned bak.. (om noen forstår??)

og jeg hadde håret til det også.. helt til nå... :(

jeg har kjempetykt hår.. og det var litt forbi skulderene..

nå er det korteste aaalt for kort til å få samlet i en hårstrikk.. (det gikk ikke i to hårstrikker heller.. så kort er det..)

Skrevet

:klem: Det finnes knapt noe verre enn å gå fra frisøren og være misfornøyd. Jeg går heller til tannlegen uten bedøvelse enn til en frisør jeg ikke stoler 110% på.

Jeg vet ikke hvilken frisyre du hadde tenkt deg i utgangspunktet, men kanskje du kan ha håret løst, men med små blomster og perler "filtret inn" hist og pist? Det synes ihvertfall jeg er ganske stilig!

Skrevet

det utrolige er at jeg aldri har vært direkte missfornøyd med en klipp før.. litt av en timing for å få den "opplevelsen" :-?

ja, ja.. jeg må nok finne ut av det..

kommer til å klippe meg mer "bollesveis" aktig snart nå.. for jeg orker ikke å ha "hockey"-hårene i nakken..

så da blir det jo ikke "langt løst hår" om jeg har det løst..

så jeg får vel prøve å finne en fin kort frisyre..

i dag tror jeg ikke jeg finner noe som trøster meg.. men jeg har heldigvis litt tid på meg..

snakket forresten nettopp med en på lesesalen som hadde opplevd det samme..

er det en slags felles ide hos frisører for tiden at oppklipt hår og "hockey-nakke" er idealet for alle??? :o

Skrevet

Min forlover fikk også hockeynakke. Tror det er veldig in :-? (hun gikk forøvrig til ny frisør etter noen dager og klipte bob)

Skrevet

jeg skal få mamma til å fjerne hockeynakken i påska.. har ikke råd til å gå til frisøren igjen.. (og den frisøren som jeg gikk til i dag går jeg aldri mer til!!)

takk for oppmuntrende ord og trøsteklemmer..

Gjest Tabby
Skrevet

Så leit å høre Blåveis! Stor trøsteklem til deg! Du har klagerett hos frisør også vet du. Men da må du si i fra så fort som mulig. Dra dit ned i dag og be om å få snakket med daglig leder der. Si i fra om at du sparte håret for å få satt det opp, si hva slags frisyre du ønsket, si hvordan du ville at hun skulle klippe deg og vis hva du fikk. Det nytter ikke å tro at alle vil ha hockeysveis selv om det er in nå.

Om ikke annet så får du kanskje daglig leder til å ta en prat med den aktuelle frisøren og noen andre kan unngå dette. I beste fall så får du en fin kompensasjon også. Og pass på å si at du ikke føler for å bruke henne du fikk i dag noen gang mer!

Skrevet

takk for tipset Ca, men jeg tror ikke jeg orker å lage noe oppstyr rundt det..

da jeg var ferdig der i dag var jeg helt på gråten og ville bare komme meg ut derifra.. :-( og etterpå var jeg så sint at det var bra jeg ikke snakket med noen :kjempesinna:

og nå er jeg mer opptatt av hvordan jeg skal få mamma til å klippe bort "hockey-fjonene" og hva jeg skal gjøre i forhold til bryllupsfrisyren..

det er jo 7 måneder igjen, så håret kommer jo til å vokse ca 5 cm til da.. :)

Skrevet
takk for tipset Ca, men jeg tror ikke jeg orker å lage noe oppstyr rundt det..

da jeg var ferdig der i dag var jeg helt på gråten og ville bare komme meg ut derifra.. :-( og etterpå var jeg så sint at det var bra jeg ikke snakket med noen :kjempesinna:

og nå er jeg mer opptatt av hvordan jeg skal få mamma til å klippe bort "hockey-fjonene" og hva jeg skal gjøre i forhold til bryllupsfrisyren..

det er jo 7 måneder igjen, så håret kommer jo til å vokse ca 5 cm til da.. :)

Synes faktisk du skal klage, jeg. Du skal ikke betale for noe du ikke er fornøyd med. Og om en frisør ikke tar dine ønsker alvorlig, er du vel ikke fornøyd? Pengene tilbake!

Skrevet

som sagt så orker jeg ikke å gå tilbake dit osv.. bare orker ikke!

jeg må prøve å se framover å finne en positiv løsning på dette..

men takk for at dere "backer" meg .. :)

Skrevet

Stakkars blåveis :(

jeg vet akkurat hvordan du har det. Eneste trøsten er at det vokser ut igjen.

Jeg opplever ofte at frisører gjør stikk motsatt av hva jeg sier, jeg skjønner ikke helt hva det er med den yrkesgruppen der. En gang ba jeg om å få lette gyldne spragler i håret (så det på plakat på veggen og spurte om hun fikk til det) og kom hjem med 5 tjukke illrøde striper (2 på en side, 3 på andre, alt mot ansiktet illrødt..). Fyttikatta. Permanent har jeg tatt 1 gang (veldig lenge siden..), da svidde hun hårrøttene så håret mitt så maltraktert ut i 3 år etterpå. For ikke å snakke om når jeg vil ha en lett luftig klipp så jeg kan fremheve litt krøller, og kommer ut igjen med tynnesaksflatt hår klistret inntil ansiktet. Jeg går ikke til spesielt billige frisører heller.

Nå er det tid for klipp igjen, og kodeord denne sesongen å ta med seg "jeg vil ikke ha hockey". Kanskje det hjelper hvis man spesifiserer så mye?

Skrevet
kodeord denne sesongen å ta med seg "jeg vil ikke ha hockey"

:ler:

det virker som det er sesongens kodeord, ja.. :)

det høres ut som du har hatt mange negative erfaringer.. det har jeg aldri hatt før.. så jeg har nok egentlig vært heldig.. men jeg syntes det var et dårlig tidspunkt å bryte den "tradisjonen" på.. :roll:

lykke til hos frisøren!!!

Skrevet

Stakkars deg!

Jeg er glad jeg går til søstra mi.

Skrevet

Folk er forskjellige, og det burde frisøren din kanskje tolket?

Håret vokser jo enda litt, og håret blir sikkert bra til slutt. Men kjedelig å være så misfornøyd som du er.

Personlig syntes jeg Hockey er rå-stilig. Har det selv, og skal ha det den dagen jeg gifter meg :-) Lenge leve 80-tallet :hoho:

Løshår kan fint brukes, uten at det en gang syntes at det er løshår? Ta deg en tur innom frisøren du skal bruke og ta en titt på oppsett. Hun/han finner helt sikkert noe som kler deg.

Jeg krysser alle fingre og tær for deg!!

Skrevet
Ta deg en tur innom frisøren du skal bruke og ta en titt på oppsett. Hun/han finner helt sikkert noe som kler deg.

Jeg krysser alle fingre og tær for deg!!

takk for kryssingen av fingre og tær :ler:

jeg skal gifte meg i en ambassade, så mitt første besøk hos frisøren blir 2 dager før jeg skal gifte meg.. så det er litt langt fram nå..

får la være å tenke på det for mye nå og satse på at frisøren finner på noe som blir pent.. :) (og at mamma kan fjerne hockeyèn nå til påske)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...